Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:25 19 04 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raportul Curţii de Conturi pe anul 2017 DSVSA Constanţa nu a inclus în programele de control verificarea primăriilor cu privire la gestionarea câinilor fără stăpân

ro

25 Mar, 2019 00:00 678 Marime text

În anul 2017, Curtea de Conturi a efectuat misiuni de audit financiar al contului de execuţie pentru anul 2017 la direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor din 15 judeţe. 
 
Ca urmare a verificărilor efectuate la nivelul celor 15 direcţii, au fost exprimate patru opinii fără rezerve (pentru DSVSA Alba, Bistriţa-Năsăud,
Dâmboviţa, Ialomiţa), şase opinii cu rezerve cu paragraf de evidenţiere a anumitor aspecte (pentru DSVSA Bihor, Braşov, Constanţa, Giurgiu, Hunedoara, Mehedinţi, Vâlcea) şi cinci opinii contrare pentru DSVSA Buzău, Cluj, Constanţa, Suceava, Teleorman, în cazul cărora s-au constatat abateri de la legalitate şi regularitate ce au determinat apariţia unor erori semnificative în ceea ce priveşte modul de administrare a patrimoniului public şi privat al statului, execuţia bugetelor şi modul de raportare a situaţiilor financiare.
 
În urma controlului, multe dintre erorile şi deficienţele identificate de Curtea de Conturi au fost corectate şi/sau eliminate pe parcursul misiunilor de
audit, însă au fost şi cazuri în care corectarea erorilor nu s-a realizat până la finele misiunilor de audit, cazuri în care s-au formulat recomandări care se impun a fi luate în vederea înlăturării deficienţelor constatate.
 
Cu privire la verificarea modului de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor proprii, auditul a evidenţiat că au fost limitate veniturilor proprii ale DSVSA Constanţa din cauza lipsei monitorizării situaţiei unor unităţi care procesează, depozitează şi valorifică produse de origine non-animală, în vederea efectuării controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, entitatea nerealizând şi o actualizare corespunzătoare a catagrafiei non-animale. 
 
De asemenea, s-a constatat că la DSVSA Constanţa, bunuri din domeniul public şi privat al statului de natura clădirilor şi terenurilor nu au fost înregistrate în mod corespunzător în evidenţa contabilă, nu au fost inventariate pe liste separate şi nu au fost înregistrate în evidenţele cadastrale şi de publicitate imobiliară. 
 
O altă abatere constatată la DSVSA Constanţa este validarea şi decontarea serviciilor sanitar-veterinare, în sumă de 134 mii lei, pentru acţiunile de vaccinare antirabică efectuate în anul 2017, în condiţiile în care aceste informaţii nu au fost operate, în toate cazurile, de către medicii veterinari de liberă practică în Registrul de evidenţă a câinilor cu stăpân (RECS) şi nu a fost respectată, în anumite situaţii, condiţia verificării faptice în teren a realităţii datelor prezentate în deconturi pentru cel puţin 10% din exploataţiile în care s-au efectuat acţiuni sanitar-veterinare de vaccinare antirabică. Mai mult, la DSVSA Constanţa au  fost date în consum mai multe doze de vaccin antirabic decât numărul de câini pentru care au fost acceptate şi decontate la plată servicii de vaccinare antirabică. În plus, DSVSA Constanţa nu a inclus în programele anuale de control verificarea unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la modul de gestionare a câinilor fără stăpân.
 
Pe baza constatărilor consemnate în rapoartele de audit financiar, s-au formulat următoarele recomandări pentru remedierea abaterilor constatate: verificarea, pentru intervalul 2015 până la zi, a tuturor prestaţiilor efectuate în laborator contra cost şi stabilirea eventualelor diferenţe nefacturate, dispunând măsurile legale ce se impun pentru încasarea lor, inclusiv a majorărilor de întârziere; extinderea verificărilor prin inventarierea tuturor clienţilor, înregistrarea, facturarea, urmărirea şi încasarea sumelor reprezentând penalităţi de întârziere aferente serviciilor prestate şi neîncasate în termenul prevăzut; verificarea tuturor documentelor care au avut ca efect intrarea de bunuri de natura obiectelor de inventar, respectiv a imobilizărilor necorporale în patrimoniul entităţii cu orice titlu şi înregistrarea corectă în evidenţa contabilă a acelora care nu sunt evidenţiate;  efectuarea inventarierii anuale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor, stabilirea rezultatelor inventarierii şi înregistrarea acestora în contabilitate şi în Registrul inventar, în conformitate cu prevederile legale şi normele de aplicare a acestora; întocmirea şi depunerea unor situaţii rectificative pentru impozitul pe clădire aferent părţii din imobil în care se desfăşoară activităţi economice, pentru toată perioada de când entitatea a desfăşurat activităţi economice şi plata sumelor rezultate; în cazul contractelor încheiate pentru prestarea serviciilor specifice analizelor de laborator, stabilirea unor clauze referitoare la modul de facturare, calculul penalităţilor de întârziere şi recuperarea drepturilor de creanţă ce decurg din contracte; efectuarea operaţiunii de reevaluare a activelor corporale aflate în patrimoniu, cel puţin o dată la trei ani, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; stabilirea întinderii prejudiciilor produse entităţii, reprezentând plăţi nelegale efectuate cu serviciile de identificare şi înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor şi suinelor cu vârsta maximă peste termenele legale de identificare. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii