Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
23:40 12 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Consiliului Naţional al Audiovizualului a somat public TV Neptun. Iată de ce

ro

24 Jul, 2012 21:04 1363 Marime text

Comunicat Sancţiuni, Şedinţa CNA din data de 24.07.2012

Întruniţi în şedinţă publică, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate pentru posturile de televiziune centrale (perioada monitorizării, 16 - 22.07.2012) cu privire la respectarea prevederilor art. 3 din Decizia nr. 586 din 10 iulie 2012 pentru reflectarea pe posturile de radio şi de televiziune a referendumului privind demiterea Preşedintelui României ('În cadrul emisiunilor de dezbatere, numărul participanţilor care exprimă puncte de vedere pentru şi împotriva demiterii Preşedintelui României trebuie să fie egal; în cazul în care unul dintre cei invitaţi nu participă, acest fapt trebuie menţionat pe post; absenţa punctului de vedere al uneia dintre părţi nu exonerează realizatorul/moderatorul de asigurarea imparţialităţii') şi au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni:
- amendă în cuantum de 15.000 de lei postului Antena 3, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile informative şi în cele de dezbatere, fiind încălcate astfel atât prevederile art. 1 şi art. 3 din Decizia 586/2012, cât şi dispoziţiile art. 3 din Legea audiovizualului nr. 504/2002. La stabilirea cuantumului amenzii s-a avut în vedere şi nerespectarea art. 40 alin. 3 din Codul audiovizualului în ediţia emisiunii 'La ordinea zilei' din 13.07.2012; 
- somaţie publică posturilor de televiziune Realitatea TV, România TV, B1 TV şi OTV, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile de dezbatere.
De asemenea, Consiliul a hotărât, după analiza rapoartelor de monitorizare întocmite de Serviciul de Inspecţie (pentru 61 de posturi din teritoriu, perioada monitorizată fiind 16 - 22.07.2012) cu privire la respectarea prevederilor art. 3 şi/sau ale art. 1 alin. 1 ('Reflectarea evenimentelor legate de referendum trebuie să respecte obligaţiile legale privind informarea corectă, imparţialitatea şi pluralismul de opinii, protecţia demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine.') din Decizia nr. 586 din 10 iulie 2012, sancţionarea cu somaţii publice a următorilor radiodiodifuzori:
- West TV Arad, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile de dezbatere, în perioada 16-22.07.201);
- 1 TV Bacău, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile de dezbatere;
- TV Bistriţa, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile de dezbatere;
- Direct TV Bistriţa, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile informative;
- Mix 2 Braşov, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile informative şi de dezbateri;
- Neptun TV Constanţa, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile informative;
-
Olt TV Slatina, pentru dezechilibrele constatate în emisiunile de dezbatere. 
În aceeaşi şedinţă, după analiza raportului de monitorizare întocmit de Serviciul Inspecţie ca urmare a unei reclamaţii, postul TVT 89 Timişoara a fost sancţionat cu somaţie publică pentru că, în emisiunea 'Cronica zilei' din 12.04.2012, radiodifuzorul nu a respectat dispoziţiile art. 34 alin. 1 din Codul audiovizualului, conform cărora 'Orice persoană are dreptul la propria imagine'.
CNA a aprobat solicitările de prelungire a licenţelor audiovizuale pentru Radio Arad, TV Arad, IX FM Gheorghieni, Radio Fun FM Izvorul Mureşului şi Nova FM Lugoj.
Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul
Şef Birou,
Mihaela TICĂ 

Ti-a placut articolul?

Comentarii