Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:07 04 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Anca Boagiu susţine că deszăpezirea din România nu este mai scumpă ca în Finlanda

ro

03 Feb, 2012 18:48 1097 Marime text

Ministrul Transporturilor susţine că deszăpezirea din România nu este mai scumpă ca în Finlanda. În această ţară, spune ea, automobiliştii circulă pe zăpadă cu anvelope speciale.

Responsabilii cu deszăpezirea care nu şi-au îndeplinit atribuţiile, din Ministerul Transporturilor şi companiile din subordinea instituţiei, vor fi sancţionaţi, a declarat ieri ministrul de resort, Anca Boagiu. Declaraţiile au fost făcute după avertizarea de cod portocaliu, potrivit căreia în o bună parte a ţării se vor întoarce viscolul şi ninsorile.  De altefel ieri dimi­nea­ţă ministerul Transporturilor a decis închiderea a două tron­soane din autostrada A2, după care, câteva ore mai târziu, a decis redeschiderea lor. La orele după-amiezii fuseseră închise aproximativ 14 drumuri naţionale.

Ministrul Transporturilor a ţinut să respingă informaţiile apărute recent în presă potrivit cărora România plăteşte deszăpezirea mai scump decât alte ţări. România Liberă a explicat acest fapt straniu într-una din ediţiile sale din decembrie 2011. Anca Boagiu nu este însă de acord cu astfel de comparaţii. Ea a afirmat că pentru întreţinerea drumurilor pe timp de vară şi iarnă a fost încheiat un acord-cadru în valoare de un miliard de euro, din care au fost cheltuiţi 265 milioane euro în perioada 2008-2011, iar pentru acest an suma alocată a fost de 19,5 milioane euro. "Este vorba de un contract care se înnoieşte an de an şi care a fost încheiat în 2008, la sfârşitul mandatului lui Orban (Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor, n.r.)", a spus oficialul. Boagiu a precizat că acţiunile de deszăpezire din România nu pot fi comparate cu cele din ţările nordice, întrucât acestea au adoptat alte soluţii pentru circulaţia pe timp de iarnă.

„Mai nou, toată lumea se pricepe la politică, fotbal şi drumuri şi am auzit comparaţii cu ţări precum Finlanda. Ei, spre deosebire de noi, au ales să circule pe drumuri acoperite cu zăpadă, însă cu cauciucuri foarte speciale (anvelope cu ţinte - n.r.). Nici cantitatea de sare nu este aceeaşi, întrucât ei nu deszăpezesc drumul la negru (până la stratul de asfalt, n.r.)", a mai spus ministrul.

Ea a mai adăugat că şi condiţiile meteo sunt diferite în România, făcând probabil referire la frecvenţa ridicată a viscolelor.

Potrivit consultanţilor de la roadex.org, program finanţat de UE, destinat ameliorării condi­ţiilor de circulaţie în ţările nordice, costul mediu de întreţinere a unui drum pe timp de iarnă este cuprins între 1.041 euro/kilometru în regiunea Lapland Finlanda şi 4.104 euro în Troms, Norvegia. Alte costuri sunt 1.406 euro în Norr Suedia şi 1.177 euro pe kilometru în Islanda. Potrivit unui răspuns oficial înaintat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ziarului nostru în decembrie în Româania costurile sunt de 4.290 euro, fără TVA pe Autostrada, Bucu­reşti-Piteşti şi de 3.022 euro fără TVA pe Autostrada A2. Lucrările de deszăpezire sunt făcute pe prima autostradă de firma Pa&Co deţinută de Costel Căş­u­neanu, în timp ce lucrările de pe A2 sunt realizate de firmele Romstrade şi Straco, deţinute în ordine de Nelu Iordache şi de fraţii Alexandru şi Traian Horpos.

 http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/de-ce-nu-crede-boagiu-in-comparatia-cu-finlanda-252364.html

 

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii