Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:05 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Uups! Kamsas calca pe urmele Cardinal Motors? Pentru Dimaca au apus vremurile in care facea bani din orice

ro

12 Oct, 2010 12:35 3299 Marime text

Dupa ce, intr-o editie precedenta a cotidianului „Uups!", v-am dezvaluit faptul ca superafacerea Cardinal Motors este in pragul falimentului din cauza unei strategii de management neperformanta si a crizei financiare, care a lovit crunt industria auto de la nivel mondial, astazi va prezentam un alt milionar care s-a lovit de recesiune, desi gestiona o afacere cu un potential enorm in perioada de boom economic. Este vorba despre Nicolae Dimaca, proprietarul grupului de firme Kamsas, care a ajuns sa aiba o afacere mai mica de 20 de milioane de euro in conditiile in care, in 2007, avea active care erau evaluate la 50 de milioane de euro. Constanteanul Dimaca este proprietarul a noua showroomuri auto din intreaga tara dar, potrivit apropiatilor sai, vremurile in care afacerea mergea ca pe roate, au apus demult, el confruntandu-se cu probleme de ordin financiar.

Nicolae Dimaca este genul de afacerist care a construit un imperiu din nimic, el lansandu-se in afaceri in 1990, cand repara televizoare si casetofoane, cu primii bani economisiti cumparandu-si o Dacie. Dupa principiul „omul potrivit la locul potrivit", in scurt timp, Nicolae Dimaca a ajuns partener al companiei Nei la Constanta, fiind unicul distribuitor din aceasta zona a tarii. Acesta a fost momentul in care banii au inceput sa curga in valuri, asa ca Dimaca si-a redefinit afacerea, transformandu-se in dealer de masini. El a fost cel care a adus autoturismele Daewoo si Opel pe o piata pe care se vindeau, in exclusivitate, batranele Dacii. Profitand de apetitul romanilor pentru nou, afaceristul a speculat si faptul ca acestia nu mai aveau bani sa isi achizitioneze bunuri cu banii economisiti, asa ca a aplicat sistemul de „vanzare in rate". Asa se face ca de aici pana la a infiinta prima societate de leasing din Romania, nu a mai fost decat un pas, el aflandu-se si printre primii dealeri auto care au introdus sistemul buy-back.

De aici pana la succes nu a mai fost decat un pas, iar firmele lui Dimaca au ajuns sa atinga, in 2007, o cifra de afaceri de 39 de milioane de euro, an in care a vandut 2.500 de automobile. Acele vremuri nu mai sunt acum decat o amintire pentru Dimaca, care nu mai vinde cu zilele nicio masina si care se pare ca se gandeste serios sa isi restranga activitatea si chiar sa puna lacatul pe o parte din afacere. Apropiatii sai spun ca acesta ia in calcul chiar o reorientare in ceea ce priveste domeniul de activitatea, asa cum a facut si in 1996, cand a trecut de la electronice la masini.

www.uups.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii