Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:31 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Accident naval in danele petroliere

ro

28 Aug, 2002 00:00 1435 Marime text

Constanta, la un pas de explozie

Un tanc petrolier s-a ciocnit in timpul manevrei de acostare de un remorcher in danele "Oil Terminal" * Petrolierul, un colos in materie, lung de 243 de metri, urma sa incarce 60.000 de tone de benzina * In cazul in care coliziunea ar fi avut loc dupa ce vasul ar fi fost deja incarcat, in zona putea avea loc un adevarat dezastru

In dana 75 a Portului Constanta, unde opereaza societatea comerciala "Oil Terminal", a avut loc, ieri, un accident naval. Tancul petrolier "Teekay Fortuna", sub pavilion de complezenta Bahamas, avand un deplasament de 78.531 tdw si lungimea de 243 de metri, efectua, ieri dimineata, in jurul orei 04.00, manevra de acostare pentru incarcare. Pentru apropierea de tarm s-au folosit remorcherele "Iles-3" si "Vadeni", ambele proprietatea Companiei de pilotaj "Canal Sevice". In timpul manevrei, remorcherul "Iles-3" s-a apropiat de petrolier, nepermis de mult, cele doua nave intrand in coliziune, fara ca remorcherul sa pateasca totusi ceva, in ciuda dimensiunilor impresionante ale tancului. Alexandru Mezei, directorul Capitaniei Zonale Constanta, ne-a declarat ca, in timpul izbirii navelor, in apropiere de tancul de balast al petrolierului s-a creat o bresa de aproximativ 30 de centimetri lungime si lata de peste 10 centimetri, fara sa fie pusa in pericol starea de flotabilitate a petrolierului. "Vasul era descarcat, pentru ca daca aceasta coliziune ar fi avut loc in timpul manevrei de scoatere din dana, cand nava ar fi avut in tancuri cele 60.000 de tone de benzina, aici ar fi fost dezastru, pentru ca la o asemenea incarcatura o singura scanteie ar fi fost de ajuns", a declarat unul dintre operatorii de dana ai societatii comerciale "Oil Terminal". Pentru remedierea avariei, tancul a fost remorcat in dana 80 a portului, obtinandu-se toate avizele, inclusiv cel de gas-free, intreaga operatie fiind facuta sub asistenta Registrului Naval "Det Norske Veritas". Lucratorii Capitaniei Zonale Constanta au demarat cercetarile pentru stabilirea cauzelor care au condus la producerea accidentului, precum si vinovatii si pagubele inregistrate de tancul petrolier.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii