Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:25 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cu cine reface Primăria strada Traian Arazu Design, apropiată a consilierului lui Mazăre (galerie foto)

ro

31 Aug, 2010 00:41 4427 Marime text

strada_traian_cap.jpgAşa cum a declarat viceprimarul Decebal Făgădău, a fost foarte greu să se găsească o firmă care să se ocupe de refacerea străzii, însă salvarea a venit de la nimeni altul decât consilierul primarului Radu Mazăre, Valentin Preda, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor# „Mulţi s-au arătat interesaţi de lucrare, dar când li s-a arătat bugetul şi proiectul au renunţat. «Salvarea» a venit de la domnul Preda care l-a recomandat pe unul dintre foştii săi colaboratori pentru această lucrare", a susţinut viceprimarul Făgădău. 

Adevărata surpriză în cazul refacerii străzii Traian este faptul că SC Arazu Design SRL refuză să facă intervenţia la craterul de pe strada Traian prin soluţia tehnică dată de profesorul arhitect Romeo Ciortan pentru că aceasta consideră că este prea riscant să se realizeze peretele de dren conform proiectului tehnic.

Chiar dacă de lucrarea de refacere a străzii Traian se ocupă, după cum anunţam în ediţia anterioară, SC Arazu Design din Negru Vodă, există posibilitatea ca firma „mamă" Arazu Construcţii, din Constanţa, să fie în spatele lucrării, însă nimeni nu a confirmat acest aspect. Mai ales că societatea câştigătoare a lucrării nu există pe piaţa din domeniu decât de câteva luni, comparativ cu cealaltă, de trei ani. În plus, SC Arazu Construcţii se află în proces de insolvenţă, anunţul a fost publicat în Buletinul Insolvenţei din nr. 5216 din 30 iunie a.c, aspect asupra căruia vom reveni. 

Chiar dacă are activitate de mai puţin de un an pe piaţa construcţiilor, societatea SC Arazu Design SRL, din Negru Vodă, a fost aleasă de Primărie să rezolve problema reabilitării străzii Traian, după ce alte opt societăţi cu experienţă în domeniu au refuzat lucrarea pe motiv că aceasta este foarte dificilă.

De la începutul week-end-ului trecut, echipele de lucru ale societăţii din Negru Vodă încearcă să acopere craterul format pe strada Traian. Chiar dacă era de aşteptat ca lucrările să înceapă încă de acum câteva săptămâni, din cauza întârzierii efectuării expertizei, acestea au demarat abia în week-end. Mare ne-a fost surprinderea când am constatat că societatea care se ocupă de refacerea străzii are o activitate în domeniu de mai puţin de un an, dar că în spate are o firmă mama, SC Arazu Construcţii SRL, din Constanţa, al cărei administrator, Marian Nichitov, este soţul administratoarei firmei căreia Primăria i-a predat lucrarea de anvergură, SC Arazu Design SRL. 

Aşa cum ne declara unul dintre reprezentanţii SCIL Confort Urban, nu întotdeauna este relevant faptul că o firmă nu are prea multă vechime pe piaţa construcţiilor, este de ajuns să-şi aducă specialişti de la alte societăţi, care sunt cu un picior în groapă, pentru a face o lucrare bună. Şi se poate ca aceasta să fi fost şi tactica celor de la Arazu Design care, chiar dacă nu au experienţă prea mare în domeniu, este posibil să folosească logistica şi oamenii pregătiţi pe care îi are cealaltă firmă „mamă", Arazu Construcţii. Contactat telefonic în cursul dimineţii de ieri, administratorul societăţii, Marian Nikitov, ne-a declarat că se află la faţa locului şi pune la punct detaliile legate de reabilitarea străzii împreună cu echipa de lucru şi că nu poate să ne ofere mai multe detalii. Cu alte cuvinte, chiar dacă soţia este administrator al societăţii, tot soţul coordonator al celeilalte firme se ocupă de afaceri.

Nu este exclus ca această societate, care a încheiat contractul cu Primăria, să fie una în spatele căreia se află de fapt SC Arazu Construcţii SRL care ar intenţiona să-şi menţină forţa de lucru încă activă.

strada_traian_2.jpg

Salvarea, consilierul Preda

Cât despre contractul pe care Primăria îl derulează cu societatea din Negru Vodă pentru refacerea străzii Traian, şefa Serviciului Drumuri şi Iluminat Public din cadrul Primăriei Constanţa, Mihaela Pătruţoiu, ne-a declarat că în conformitate cu OUG 34, se pot efectua lucrările la urgenţă şi ulterior încheia contractul şi obţine toate autorizaţiile de construire necesare: „Săptămâna asta se va încheia contractul cu constructorul, momentan ei lucrează pe banii lor. Banii sunt justificaţi pentru că este o lucrare de anvergură, foarte importantă".

Cât despre experienţa societăţii care a fost aleasă să finalizeze lucrarea, şefa de la Drumuri ne-a declarat că alte trei societăţi s-au mai declarat binevoitoare să finalizeze lucrarea, dar doar Arazu Design s-a oferit într-un final. „Societatea are personal cu experienţă, profesionişti, dar sunt şi colaboratori foarte buni în domeniu cu care lucrează", a mai adăugat Pătruţoiu la momentul în care a fost întrebată dacă societatea are capacitatea tehnică şi de personal pentru a duce la bun sfârşit lucrarea.

Viceprimarul Decebal Făgădău, cel care a urmărit îndeaproape punerea în aplicare a proiectului, susţine că vinerea trecută a semnat ordinul de începere a lucrărilor, dându-se dispoziţii ca să se mobilizeze cât mai multe persoane pentru a se finaliza cât mai repede proiectul: „Vrem să finalizăm cât mai repede proiectul, mai ales că nici prognoza meteo nu se arată favorabilă şi sub acest crater este şi o magistrală a celor de la CET. În fiecare zi sunt prezenţi reprezentanţi de la Primărie care asistă la modul în care sunt realizate lucrările ca altădată să ştim ce să facem şi noi".

Despre firma care se ocupă de lucrare, viceprimarul a susţinut că nu ştie nimic şi că a fost foarte greu să se găsească o societate care să finalizeze acest proiect, mai ales că banii alocaţi sunt puţini. „Mulţi s-au arătat interesaţi de lucrare, dar când li s-a arătat bugetul şi proiectul au renunţat. «Salvarea» a venit de la domnul Preda (n.r. Valentin Preda, consilierul primarului) care l-a recomandat pe unul dintre foştii săi colaboratori pentru această lucrare", a susţinut viceprimarul Făgădău. img_3693.jpg

Surpriză: Arazu Design refuză să lucreze după proiectul arhitectului Ciortan

Ieri, la faţa locului a fost prezent şi inspectorul-şef al ITC Constanţa care a verificat modul în care se realizează lucrările. Aici s-a constat că soluţia tehnică care a stat la baza emiterii autorizaţiei de construire în regim de urgenţă nu este agreată de constructor drept pentru care se aşteaptă zilele următoare o nouă soluţie de proiect tehnic care să fie acceptată. În speţă, constructorul Arazu Design, refuză să facă intervenţia la craterul de pe strada Traian prin soluţia tehnică dată de profesorul Romeo Ciortan, pentru că acesta consideră că este prea riscant să se realizeze peretele de dren conform proiectului tehnic. „Salut iniţiativa municipalităţii şi a administratorului străzii de începere a lucrării de reabilitare a străzii chiar dacă aceasta nu se face în baza unei expertize care să cuprindă întreg zidul de stradă. Sper ca zilele următoare investitorul să prezinte expertiza pe care o aşteptăm cu toţii şi care ne va arăta dacă strada Traian poate fi considerată o lucrare în siguranţă sau dacă se impune prelungirea restricţionării traficului", ne-a informat inspectorul-şef al ITC Constanţa.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • eu 18 Nov, 2010 00:12 este una si aceiasi firma. firma asta punea polistiren pe fatadele blocurilor, acum a ajuns sa astupe si cratere. ma mir ca nu au bagat polistiren in ea sau cine stie. niste manari
  • un constantean 31 Aug, 2010 16:07 Romeo Ciortan nu este nici arhitect nici academician.Este inginer si este depasit de gravitatea situatiei in care a fost lasat singur de catre Mazare care ar face in groapa aia o discoteca.
  • gigel 31 Aug, 2010 07:55 plomba e un inceput,pana prapastia nu va fi ocupata de megaconstructia lui mazare,locuitorii strazii traian vor trai cu frica abisului din vecinatate !...si dupa cum ne-a obisnuit,,parerea de edil,,sa lase constanta de izbeliste..