De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
20:11 29 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Alegeri parlamentare Biroul Electoral Judeţean va funcţiona din 3 octombrie. Când începe campania electorală?!

ro

15 Sep, 2016 00:00 975 Marime text
Ministrul afacerilor interne, Ioan-Dragoş Tudorache, a condus, ieri, prima întrunire a Comisiei tehnice centrale de organizare a alegerilor, şedinţa având loc în sistem videoconferinţă cu prefecţii. În cadrul şedinţei Comisiei tehnice centrale, care marchează începutul pregătirilor pentru organizarea alegerilor din 11 decembrie 2016, s-a trecut în revistă stadiul măsurilor organizatorice dispuse până în prezent. Prefectul judeţului Constanţa, Adrian Nicolaescu, a precizat, pentru ZIUA de Constanţa, că în cadrul videoconferinţei a informat în legătură cu emiterea Ordinului nr. 416 privind constituirea Comisiei tehnice judeţene din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Constanţa pentru alegerile parlamentare.
 
„În continuare, vom proceda la aplicarea calendarului stabilit prin HG nr. 635/2016 - aprobarea acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2016”, a mai spus reprezentantul Guvernului în teritoriu, care va superviza personal atât pregătirea, cât şi desfăşurarea alegerilor parlamentare din 11 decembrie.
 
O altă etapă în pregătirea alegerilor o reprezintă întocmirea caietelor de sarcini în vederea demarării procedurilor privind achiziţionarea serviciilor de tipărire a buletinelor de vot. Caietele de sarcini trebuie să conţină specificaţii tehnice clare referitoare la condiţiile de calitate care trebuie respectate de operatorii economici ce vor asigura tipărirea buletinelor de vot. Hârtia pentru confecţionarea buletinelor de vot va fi pusă la dispoziţie de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.
 
Potrivit calendarului organizării şi desfăşurării alegerilor parlamentare, Biroul Electoral Judeţean trebuie să funcţioneze până pe 3 octombrie a.c., urmând ca, până pe 5 octombrie, acesta să fie completat cu reprezentanţii partidelor politice. După soluţionarea eventualelor contestaţii, Biroul Electoral Judeţean va funcţiona la capacitate maximă, din 10 octombrie.
 
Până pe 12 octombrie se vor depune în patru exemplare listele cu numele candidaţilor partidelor, ale organizaţiilor aparţinând minorităţilor şi ale candidaţilor independenţi pentru Camera Deputaţilor şi Senatul României.
Până pe 14 octombrie, potenţialii parlamentari vor afla dacă le-au fost admise sau respinse candidaturile. Începând cu 16 octombrie se soluţionează contestaţiile, până pe 23 octombrie. Candidaturile declarate admise vor fi transmise către Biroul Electoral Central pe 24 octombrie. Până pe 27 octombrie trebuie stabilită ordinea pe buletinul de vot pentru candidaţi, iar pe 27 octombrie va fi transmisă către Autoritatea Electorală Permanentă macheta buletinelor de vot pentru fiecare circumscripţie electorală.
 
Tot pe 27 octombrie vor fi depuse şi candidaturile la birourile electorale de circumscripţii, iar din 31 octombrie candidaturile rămân definitive şi vor fi comunicate public. Pe 11 noiembrie va începe campania electorală pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie.

Ti-a placut articolul?

Comentarii