Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:16 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Frunza verde cu bucluc – un concept pagubos

ro

31 Jul, 2010 23:55 4257 Marime text

logo_romania_find-a-job.jpgFrunză verde, de dai n-ai! Cam aşa s-ar numi campania care, din cât se ştie, a costat 894.970 euro, din cele 73 milioane de euro despre care doamna ministru ne spune că sunt bani europeni, până în 2013. Anul acesta (lansată). În mare secret, pentru a păstra surpriza pentru mărul verde din Shanghai. Că s-au mai cheltuit şi anul trecut nişte bani pentru RE-branduirea ţării. Şi tot prost a ieşit. Atât ca număr de turişti atraşi, cât şi ca brandofchoice. Până la urmă, doamna Udrea ne-a declarat franc faptul că nu ştia ce e ăla brand. Dar, odată ce a aflat - aşa reieşea la momentul declaraţiei, că între timp aflase - brand-ul de ţară e scopul dumneaei, ca ministru!!

Nu vreau să mă joc în acest articol de-a Nuţi, de-a frunza, de-a lipsa infrastructurii, de-a lipsa serviciilor de calitate, de-a strategiile de turism, de-a ce alegem şi ce ignorăm dintre posibilităţile pe care natura generoasă le-a dăruit ţării noastre, deşi consider că în acest moment nu există o concepţie unitară, care să justifice crearea unui brand de ţară, a unui logo, cheltuirea unor bani pentru promovarea haotică a turismului fără ţintă.

M-au deranjat câteva afirmaţii ale susţinătorilor fără limite ai demersului!

1. "Litoralul iese din ecuaţia turismului românesc!" Chiar dacă sunt doar câteva luni de sezon estival, turismul litoral a adus mai mulţi străini în România decât celelalte forme de turism clamate de doamna ministru (ecumenic, cultural etc.), iar ignorarea turismului litoral atâta timp cât însăşi ea, plus nişte vajnici apărători ai partidului, au susţinut că doamna ministru a readus TUI în România după douăzeci de ani, deşi TUI a plecat din România de când doamna ministru al mediului (responsabilă de turism la vremea aceea), Sulfina Barbu, a bulversat litoralul, mi se pare o autoironie. Şi nu mai pomenesc faptul că litoralul - mai ales partea nordică, de bine, de rău, are cea mai bună infrastructură: port, aeroport, autostradă nefinalizată, posibilităţi de divertisment şamd.

2. Pe principiul sezonului estival pe litoral ... şi frunza verde dispare din "Carpathian garden" tot în cam atâtea luni. Deci verdele ăla, din întreg logo şi mai ales din frunza controversată, e cam la fel ca litoralul ieşit din ecuaţie. Filmuleţul de 894.970 euro ne arată şi o picătură, probabil efect al inundaţiilor din acest an, care se scurge de pe frunzuliţa păcătoasă într-o băltocică - simbol neînţeles, dacă litoralul nu se pune (deşi băltocica se putea transforma într-un val de mare "ştergând" nisipul şi sloganul "explore the Carpathian garden", putea fi înlocuit (temporar) cu "enjoy the complete experience"). Ar fi fost astfel incluse şi litoralul şi sky-ul fără frunză şi cabanele din munţi, şi turismul rural şamd ...

3. Cu grădina asta carpatină facem reclamă încă câtorva ţări vecine ... noroc, însă, că nu multă lume ştie atâta geografie încât să localizeze Carpaţii într-un loc anume şi cumva, ni-i revendicăm, pentru moment. Bine, vor fi puţin şocaţi unii turişti care se vor duce în ţările respective, să afle că sunt tot în Carpathian garden, deşi n-au ales ROMânia, ci Slovacia.

4. În plus ... ce se aşteaptă doamna Udrea să găsească turiştii în grădina carpatină? Pot să îi dau un exemplu: deşeuri. După sărbătorirea zilei de 1 mai, o asociaţie ecologistă a strâns 11 camioane de gunoi din Parcul Natural Bucegi. Între timp, asfel de acţiuni nu au mai fost întrerprinse, reiese că probabil s-or mai fi strâns câteva (camioane).

5. Şi ar mai fi un aspect! Realitatea a precizat că firma care a realizat brandul României a lansat mai multe logouri celebre, ilustrându-le în articol. Logo-ul Spaniei, de exemplu, este o creaţie a lui Joan Miro, pictor spaniol. Logo-ul „I love New York" a fost creat de Milton Glaser. Identitatea digitală a oraşului Cancun este revendicată de firma Nicestream din Argentina, iar cea a Greciei de către firma Greekgeeks. În ce priveşte marca Centroamerica, consorţiul nu a fost pomenit nici la prezentarea logo-ului şi a brand-ului, nici în manualul de identitate (şi să vedeţi acolo manual profesionist de identitate).

Din aceste considerente ar fi interesant ca această firmă să arate Consiliului pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României (care să ne arate şi nouă) lucrările realizate cu adevărat de ea ... până doamna Udrea se mai joacă prin grădină şi până mai ia o decizie legată de proaspătul nostru brand de ţară şi furnizorul ei ...

Enervant e că sloganul nu e nici măcar centrat faţă de grupul format de "logotip" şi "izotip". O fi tot o chestie de originalitate ...

PS: Transmit şi eu ministerului o schiţă de lucru, în care includ şi litoralul, şi munţii, şi verdele, şi soarele , şi ROm, şi mânia, şi culorile ... şi provocarea turiştilor de a-şi găsi singuri bucuria prin grădina noastră
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Mccoy35Sharlene 03 Sep, 2010 07:07 I think that to receive the personal loans from creditors you should have a great motivation. But, once I have got a short term loan, just because I was willing to buy a car.
  • David 02 Aug, 2010 22:13 O apreciez pe Elena Udrea pentru sinceritate. A spus clar că brandul turistic nu rezolvă problema turiştilor străini. Ei nu vin în România nu din cauza promovării defectuoase, ci din cauza infrastructurii dezastruoase de aici.