Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
14:12 18 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

centrulnatura.ro Spatele drept

ro

15 Oct, 2017 11:29 524 Marime text

Sunt câteva subiecte la care mă întorc în articolele mele , în mod periodic.

Unul dintre acestea este legat de postura spatelui, a coloanei vertebrale, despre modul în care ”ne poziționăm” corpul biologic, în spațiu – dar și în propria noastră viață.

Din momentul în care intrăm la școală și suntem forțați să stăm în cea mai ”torturantă” poziție pentru corpul fizic (stat pe scaun), spatele nostru începe să se deformeze, an de an.

Partea care slăbește prima este cea lombară (zona de la ”șale”), pe care o arcuim automat când stăm pe scaune sau canapele foarte moi (când stăm ”tolăniți”).

Această zonă se află în apropierea rinichilor și a unei zone limfatice foarte importante pentru corp.

Aici se acumulează acizi când suntem obosiți sau stresați.

Amintiți-vă sau observați cum vă simțiți la finalul unei zile alergate și obositoare. Cum se simte corpul fizic, ce stare de amorțeală, de înțepeneală sau chiar durere există la nivelul șalelor.

De fapt, cu toții punem acolo mâinile, când suntem obosiți.

Zona lombată este baza corpului nostru.

Este cea care ne asigură STABILITATEA, SIGURANȚA, postura verticală și mai ales, centrarea întregului nostru corp.

Dacă zona lombară este puternică, mușchii sunt tonici și postura este verticală, înfruntăm și viața (cu toate provocările sale) din poziția de echilibru și ”împământare”.

Avem o privire de ansamblu asupra a ceea ce se întâmplă în viața noastră.

Și putem să ne poziționăm corect pe noi înșine, în raport cu exteriorul.

Reușim să nu intrăm în panică, indiferent de obstacole și provocări.

Și căutăm întotdeauna cele mai bune soluții practice.

În schimb, dacă zona lombară este slăbită și mușchii sunt afectați (la foarte mulți dintre noi, nu doar mușchii sunt afectați ci și vertebrele / discurile vertebrale din zona lombară), ne rotunjim spatele, ne înconvoiem și privim în jos.

Pierdem privirea de ansamblu, ne simțim ”învinși”, ne umplem de frici și căutăm ajutor și sprijin de la cei din jur (care sunt la fel de slăbiți și neputincioși ca noi, dar nu vedem acest lucru).

Ne trezim cum toții ca într-un tablou celebru despre ”orbul care conduce alți orbi”.

Am discutat în multe articole despre alimentele care slăbesc zona lombară a corpului.

Mulți dintre cei care se află în detoxifierea cu dietă și suplimente naturale au simțit reacțiile alimentelor asupra zonei lombare.

Am descoperit personal cum grăsimile sunt principalele alimente care îmi afectează / slăbesc zona lombară.

După un mic abuz de nucă de cocos (cu tot cu pulpă, care nu este doar grasă, ci și bogată în minerale și aminoacizi) am simțit efectiv spatele blocat și jenă la urinare (chiar cu ușoară pierdere a controlului sfincterian).

La fel am simțit după consum (mai mare) de ”bunătăți” raw-vegane bogate în nuci / alune / caju și alte proteine.

Din păcate, produsele raw-vegane, mai ales dulciurile, au un conținut IMENS de proteine (mult mai multe decât normal-ul zilnic și nevoia corpului).

Uitați-vă doar câte ”semințe” există în mâncarea vegetariană / vegană / raw-vegană – considerând ”semințe” nu doar nucile, alunele, caju-urile și semințele mici (susan, in, chia și cânepă) ci TOATE semințele plantelor: leguminoasele (năut, fasole, mazăre, linte, soia – și produsele din ele) și cerealele (orez, porumb, ovăz, hrișcă, quinoa, mei dar și grâul și toate produsele sale).

Mâncăm ENORM de multe proteine într-un consum zilnic, iar această cantitate blocheaza zona rinichilor și cisterna limfatică Chili, dintre cei doi rinichi – și afectează zona lombară a corpului.

Am descoperit recent că și abuzul de fructe / dar mai ales consumul prea mare de sucuri de fructe (ce reprezintă varianta ”concentrată”  a fructelor) biciuie zona lombară, mai ales la persoanele deja aflate în acidoză și cu blocaje ale acestei zone.

Așadar, nici prea multe fructe nu fac bine, pentru zona lombară.

Dar nici prea multe grăsimi și proteine.

Aceste categorii de alimente ne slăbesc evident ”baza” și fundația corpului biologic.

Soluția posibile?

Multe:

MODERAȚIA / ECHILIBRUL / CONȘTIENTIZAREA.

INFORMAREA și observarea continuă a reacțiilor.

Și decizii conștiente cu fiecare masă / cu fiecare activitate a zilei.

PREZENȚĂ ÎN CORPUL FIZIC în fiecare moment.

PREZENȚĂ.

Dintre stările emoționale, frica și nesiguranța sunt cele care slăbesc evident această zonă a corpului.

Fricile ne sunt induse de când venim pe pământ.

O parte dintre ele sunt ”frici” sănătoase – ce ne ajută să supraviețuim, să nu facem ”prostii” prea mari, care ne-ar putea distruge corpul fizic.

În schimb, o altă parte din frici sunt emoționale, induse pentru a ne slăbi și a ne pierde puterea interioară. Devenim manipulabili și clienți perpetuu ai sistemelor sociale existente.

Este important să lucrăm pe înțelegerea și echilibrarea fricilor.

Și este vital să învățăm să ne regăsim puterea interioară și să ne înțelegem posibilitățile corpului fizic.

Întărirea zonei lombare se poate face prin exerciții fizice zilnice.Nu pot să spun de suficient de multe ori cât de importante sunt exercițiile fizice zilnice cu corpul nostru, mai ales dacă avem o ocupație ce necesită stat prelungit în scaun / la birou sau condus mașina.

Exercițiile de stretching, de Pilates, de yoga, de Tai-chi, orice fel de altă formă de mișcare care să implice întinderea spatelui și repoziționarea corectă a zonei lombare – reprezintă instrumente puternice de echilibrare fizică și emoțională.

Încercând să mențin un program constant (zilnc) de exerciții fizice, am observat cât de greu mi-a fost în primele săptămâni.

Aproape în fiecare zi îmi venea să abandonez și să zic: gata, nu mai pot, nu mai vreau.

Dar a fost doar o reacție de ”rezistență” din partea minții (care nu înțelegea de ce ”mă chinui”) și a corpului (care la început, nu înțelegea ce doresc de la el, de cel îl pun în fel și fel de posturi ciudate).

Apoi, continuând, perseverând, mergând înainte – am început să mă bucur realmente de mișcări.

Corpul ”s-a prins” ce vreau să fac și a început să coopereze.

Iar mintea s-a mai linișiti (deși nu este zi în care să nu sugereze ”o pauză”!).

Secretul?

PERSEVERENȚA.

AMINTIREA MEREU A SCOPULUI : SĂNĂTATE, STARE DE BINE, ECHILIBRU FIZIC, ÎMPUTERNICIRE FIZICĂ.

Repornirea, după fiecare ”împiedicare” sau obstacol.

Mersul înainte.

Perseverența.

Vă invit pe toți, ca în această toamnă provocatoare, să vă găsiți energie, timp și impuls interior să începeți să faceți ceva mișcare fizică cu corpul vostru – care să implice o postură corectă a spatelui.

În același timp observându-vă modul în care vă țineți spatele în cursul zilei.

Pur și simplu, fiind cât mai atenți la zona lombară.

Numai faptul că îi dați atenție și conștientizați existența / starea în care se află și va declanșa o schimbare importanta în energetica corpului.

Încercați.

Stați drepți, cu umerii relaxați și pieptul înainte.

Țineți-vă zona lombară întinsă și capul sus.

Regăsiți-vă postura verticală, din care să puteți privi iar ”în ansamblu”.

Dacă ați urcat pe vârful unui munte sau deal mai înalt și ați admirat panorama – amintiți-vă acea senzație.

Permiteți-i corpul SĂ FIE ACEL MUNTE – acel deal – împuterniciți zona lombară să vă sprijine și să reprezinte baza de susținere, siguranță și echilibru.

REAMINTIȚI-VĂ CÂT SUNTEȚI DE PUTERNICI.

Reamintiți-vă miracolul posturii verticale.

CE MINUNE SĂ STAI CU SPATELE DREPT.

CE MINUNE A NATURII.

CE MINUNE ESTE CORPUL NOSTRU FIZIC.

Iubiți-l, apreciați-l, respectați-l, îngrijiți-l.

 

Vă doresc o toamnă liniștită și centrată,

Cu iubire, tuturor,

Sorina

Ti-a placut articolul?

Comentarii