De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
21:40 30 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Fiscul va ști TOT despre banii noștri!

ro

03 Jul, 2016 18:11 1860 Marime text
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) primește zilnic de la bănci o listă cu persoanele care îşi deschid sau închid un cont bancar, indiferent că sunt persoane fizice sau juridice. De asemenea, băncile trebuie să raporteze Fiscului datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise, precum şi o listă a celor care închiriază casete de valori.
 
Măsura a devenit obligatorie de la 1 iulie, informează avocatnet.ro. Conform reglementărilor în vigoare, instituţiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea Fiscului, să comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.
 
Prin conturi deschise se înţelege toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de monedă şi dacă acestea sunt deschise sau au fost deschise şi figurează închise la momentul efectuării solicitării.
 
Pentru ca toate aceste prevederi, menţionate anterior, să fie aplicabile, a fost nevoie de publicarea unui act normativ care să aprobe procedura de aplicare a acestora.
 
Atunci când organul fiscal solicită, băncile au obligaţia, potrivit actualului Cod de Procedură fiscală, să furnizeze informaţii despre conturile bancare ale contribuabililor.
 
Mai precis, instituţiile de credit trebuie să comunice Fiscului toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.
 
În acest sens, ANAF pune la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul ANAF, un sistem informatic prin care utilizatorii fac upload şi download de documente. Solicitarea de la ANAF se transmite prin portal, sub forma unui fişier PDF cu xml ataşat, semnat electronic, transmiterea rulajelor şi/sau soldurilor conturilor urmând a fi efectuată prin intermediul unei declaraţii în format PDF cu fişier xml ataşat, prin mijloace de transmitere la distanţă, conform legii, iar informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi se vor transmite în format electronic, ataşat la formularul PDF.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii