#RespectTeatru: Medalia „Jean Ionescu“ şi placheta CJC #RespectTeatru, pentru maestrul coregraf Fănică Lupu (galerie foto)
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:37 21 08 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#RespectTeatru Medalia „Jean Ionescu“ şi placheta CJC #RespectTeatru, pentru maestrul coregraf Fănică Lupu (galerie foto)

ro

23 Jul, 2018 00:00 745 Marime text
Ambiţios, învăţat să lupte şi să câştige - cu aceste cuvinte îl caracterizează secretarul literar artistic Jean Badea pe maestrul coregraf Fănică Lupu, unul dintre cei 62 de seniori omagiaţi la evenimentul „Incredibila memorie a teatrului constănţean“, organizat de cotidianul ZIUA de Constanţa.
 
Cu acest prilej, a fost distins cu medalia „Jean Ionescu“ din partea organizatorului şi cu placheta #RespectTeatru din partea Consiliului Judeţean, dar şi cu o scrisoare de mulţumire din partea Primăriei Municipiului Constanţa.
 

 
În cartea „Dulcea povară“, pe care o găsiţi în varianta digitalizată în Biblioteca Virtuală ZIUA de Constanţa, puteţi găsi restul biografiei maestrului coregraf, realizată de Jean Badea, din care vă oferim un fragment.
 
În anul 1988, la vârsta de 50 de ani, era pensionat la Teatrul Liric din Constanţa maestrul coregraf Fănică Lupu. În anul 2002, pe când avea 64 de ani, dansa în rolul Thomas din baletul La fille mal gardée. O performanţă aproape incredibilă, interpretarea sa stârnea admiraţie, nu compasiune, era proaspătă, tinerească, convingătoare... Cine ştie ce se ascunde în spatele acestei vieţi exemplare de artist? Fănică se născuse în Lieşti, judeţul Galaţi, cu darul dansului.
 
După stagiul militar a fost oprit în trupa de balet a Ansamblului artistic al Armatei, secţia estradă, din Cluj, după două stagiuni s-a transferat la Teatrul de Estradă din Deva, unde a devenit prim-dansator profesionist. În anul 1963 a intrat în trupa de balet a Teatrului Liric din Constanţa, în care a cunoscut adevărata împlinire artistică, interpretând partituri solistice în Traviata, Carmen, Trubadurul, Liliacul, Soarele Londrei... şi roluri importante din baletele Coppelia (Franz), Esmeralda (Phoebus), Giselle (Albert şi Hans), Don Quijote (Basile şi Espado), Nuntă însângerată (Leonardo), Orele mării (El), Alice în Ţara Minunilor (Regele de cupă).
 
Când a simţit că poate îndruma balerinii, colegii săi, a început cu asistenţa coregrafică la Văduva veselă, My Fair Lady (varianta scenică din 1969) şi Amintiri. (...) Secretul longevităţii artistice a maestrului Fănică Lupu se explică prin seriozitatea cu care a înţeles el această profesiune, prin munca sa îndârjită la studii şi repetiţii în sala de balet, prin receptivitatea la sfaturile dascălilor. Este un bărbat ambiţios, învăţat să lupte şi să câştige, sever cu sine însuşi pentru a-şi permite să fie şi cu trupa pe care a îndrumat-o până la pensionare.
 
Citeşte şi:
 
#RespectTeatru Au construit din iubire, iar ZIUA de Constanţa le-a oferit... nemurire. Digitalizarea celor şapte cărţi despre comunitatea teatrală constănţeană a provocat un proiect unic în România (galerie foto)
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii