Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:31 19 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#RespectTeatru Medalia „Jean Ionescu“ şi placheta CJC #RespectTeatru, pentru balerina Stela Cocârlea

ro

02 Jul, 2018 00:00 796 Marime text

Implicată în proiectul studenţilor de la Facultatea de Arte din cadrul Universităţii „Ovidius“, fosta balerină Stela Cocârlea a semnat coregrafia spectacolului „Cocoşatul de la Notre Dame“, o reprezentaţie revoluţionară, un music-hall despre care vom mai auzi cu siguranţă.
 
Şi pentru că şi-a dorit foarte mult să se reîntâlnească cu foştii colegi, Stela Cocârlea nu numai că a participat la evenimentul „Incredibila memorie a teatrului constănţean“, organizat de cotidianul ZIUA de Constanţa, dar a fost distinsă cu medalia „Jean Ionescu“ din partea cotidianului ZIUA de Constanţa şi cu placheta #RespectTeatru din partea Consiliului Judeţean, dar şi cu o scrisoare de mulţumire din partea Primăriei Municipiului Constanţa.
 
În cartea „Dicţionar - lumea artistică a Constanţei (I)“, pe care o găsiţi în varianta digitalizată în Biblioteca virtuală ZIUA de Constanţa, Jean Badea i-a dedicat o succintă prezentare, cu rolurile interpretate de-a lungul carierei.
 
„Cocârlea, Stela (Costioaie). Balerină (născută pe 2 noiembrie 1958, la Târgu Frumos, laşi). A absolvit Liceul de coregrafie din Cluj Napoca, promoţia 1977, clasa Maria Trăilă, Vasile Solomon. 
Solistă a Teatrului de Balet „Oleg Danovski” din Constanţa (1978 - 2001). 
Profesoară de dans modern, Şcoala de dans a TBOD (din 2001). 
A colaborat cu Teatrul Fantasio din Constanţa la spectacolele „Poveste cu ... cântec”; „Nu minţim poporu' cu televizoru'!?”, „Sus ai noştri, jos ai voştri!” (dansatoare, solistă). 
 
Spectacole, roluri: Chopiniana, Rapsodia I, Rapsodia a lI-a; Ora H; Mandarinul miraculos; Lacul lebedelor; Mireasa. Dans unguresc; Mioriţa; Alerg după Mozart şi nu-l prind; Carmen; Giselle: Mama; Simfonia nr. 3; Ţesătoarele; Spărgătorul de nuci: Fritz, Dans rusesc; Bayadera; Frumoasa din pădurea adormită; Scufiţa roşie, Regina; Cenuşăreasa: Soră vitregă; La piaţă: Ţiganca; Tangouri; Priculiciul: Floarea; Carnavalul; Coppelia: partitură solistică; Romeo şi Julieta: Doica; Oedip, Motanul încălţat: Crăiasa zăpezii, Şeherezada: Fata; Casa Bernardei Alba: Soră; Cocoşatul de la Natre Dame; Don Quijote, Requiem/ 24 de ritualuri şi un cuvânt şoptit Mireasă, Mozartissimo, partitură solistică şi asistent coregrafie; Pinocchio. 
A participat la diferite spectacole coregrafice experimentale, cu o singură reprezentaţie, ca dansatoare şi coregraf, în spaţii neconvenţionale“.
 
Citeşte şi:
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii