Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:10 15 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#RespectTeatru Medalia „Jean Ionescu“ şi placheta CJC #RespectTeatru, pentru balerina Monica Cherecheş (galerie foto)

ro

27 Jun, 2018 00:00 1309 Marime text

Monica şi Horaţiu Cherecheş s-au numărat printre marii absenţi de pe 12 iunie, de la evenimentul „Incredibila memorie a teatrului constănţean“, organizat de cotidianul ZIUA de Constanţa. Absenţă motivată de oboseala acumulată cu pregătirea premierei naţionale „Frumoasa şi Bestie“, ce avusese loc cu două seri înainte.
 


Pentru incontestabila activitate, Monica Cherecheş a fost distinsă cu medalia „Jean Ionescu“ şi cu placheta #RespectTeatru din partea Consiliului Judeţean, dar şi cu o scrisoare de mulţumire din partea Primăriei Municipiului Constanţa.
 
În urmă cu trei ani, într-un articol din ZIUA de Constanţa, Aurelia Lăpuşan scria despre prim balerina Monica Cherecheş, actualmente director Direcţia Balet în cadrul Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“.
 
„S-a născut la Mediaş (pe 28 ianuarie 1962-n.r.), a făcut balet ca orice copil motivat de familie să aibă pentru mai târziu o ţinută elegantă, apoi a fost selectată pe când avea 9 ani pentru liceul de coregrafie din Cluj. Apoi a fost transferată la Bucureşti. Din totdeauna i-au plăcut dansul, muzica, mişcarea pe muzică. Astfel îşi stimula creaţia, imaginaţia. Cu o mare ambiţie de a nu renunţa, a absolvit liceul de coregrafie de la Bucureşti, în 1980, la clasa Luminiţei Dumitrescu, prim balerină la Opera naţională. 
Mult mai târziu, ca o împlinire pe care şi-o doriseră împreună a urmat alături de Horaţiu cursurile Facultăţii «Gheorghe Dima» din Cluj, specializarea Artele spectacolului. Pentru toată activitatea sa scenică a fost răsplătită cu Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria D «Arta spectacolului» şi cu Premiul de excelenţă pentru întreaga carieră.
La examenul de bacalaureat, în comisie a fost şi Oleg Danovski. «Atunci m-a invitat Maestrul să vin la Constanţa. I-am răspuns: să mă gândesc. Aveam şi oferta Operei române unde făcusem deja practică, cunoşteam repertoriul. Am ales Opera, şi am jucat aici timp de doi ani, dar în Bucureşti nu aveam buletin, ci doar o viză de flotant. Hotărârea a fost luată când maestrul Danovski m-a invitat în turneu în America cu trupa lui nouă. După turneu am venit la Constanţa. Prima întâlnire cu Maestrul a fost categorică. Mi-a spus: dacă ai venit, sper că nu ai de gând să pleci. Şi am rămas. Din ianuarie 1982 şi în prezent. Treizeci şi cinci de ani de carieră artistică».
 
Compania Oleg Danovski a reprezentat însăşi viaţa ei de artist. Şansa de a simţi gustul bucuriei, de a pune amprenta pe rolul visat, dorinţa de a fi la înălţimea aşteptărilor lui Danovski. A dansat în mii de spectacole, au fost ani după ani cu câte 4, 5 luni de turneu, fără dublură, seară după seară. «Maestrul a avut mare încredere, el m-a pus în valoare, iar eu i-am pus în valoare creaţia. Teatrul acesta a fost viaţa mea».
 
(...) Monica alături de Horaţiu s-au perfecţionat mereu. Trei ani consecutiv, stagiu de vară la Academia de Dans din Ludwigshafen-Germania, în 2003, un stagiu de vară la Academia de Dans «Forza et Costanza» din Brescia-Italia, în 2005 stagiu de vară la Şcoala de dans «Pierre Tavernier» din Atena-Grecia. Începând cu anul 1987 până în 1993 Monica a fost maestru de balet la Lotul Naţional Olimpic de gimnastică ritmică şi artistică din România.

A făcut asistenţă de coregrafie la montarea spectacolului «Cei trei muşchetari» în regia şi coregrafia lui Germinal Casado-Germania. A lucrat cu Gigi Căciuleanu, Ion Tugearu, Ingrid Szell-Germania, Sergiu Anghel, Igor Kosak, Ghiorghi Kovtun, Atilas Silvester, Horatiu Cherecheş, Mihail Babuska. Germania, Franţa, Olanda, Elveţia, Belgia, Turcia, Taiwan, China, Israel, Rusia, Italia, Ungaria, Austria, Cehoslovacia, Luxembourg, Grecia, Bulgaria, Polonia, Serbia, Canada, Spania…
A trecut prin toate momentele de criză ale teatrului: de la desfiinţare la şomaj, fără salarii, dar a fost încăpăţânată, plăcându-i să meargă până la capăt“.
 
Citeşte articolul integral AICI
 
De asemenea, vă recomandăm să citiţi în Bibilioteca virtuală ZIUA de Constanţa, în varianta digitală, cărţi dedicate slujitorilor scenei constănţene.
Citeşte şi: 

#RespectTeatru Au construit din iubire, iar ZIUA de Constanţa le-a oferit... nemurire. Digitalizarea celor şapte cărţi despre comunitatea teatrală constănţeană a provocat un proiect unic în România (galerie foto)

#RespectTeatru Medalia „Jean Ionescu“ şi placheta CJC #RespectTeatru, pentru Dumitru Caramitru (galerie foto)

Ti-a placut articolul?

Comentarii