Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:05 21 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nava- fantomă ancorată în rada exterioară Misteriosul port-container Flaminia (galerie foto)

ro

13 Apr, 2013 00:00 6459 Marime text
La sfârşitul lunii martie, în rada exterioară a Portului Constanţa a ajuns port-containerul MSC Flaminia, care fusese anterior refuzat de mai mult ţări europene, din cauza deşeurilor periculoase cu care este încărcat.

Este nava, sub pavilion german, la bordul căreia, vara trecută, au avut loc două explozii majore în urma cărora trei marinari au decedat şi restul echipajului a fost preluat de nave salvatoare. Numită „bomba toxică plutitoare”, Flaminia a fost vizitată, imediat după ce a ajuns în rada exterioară a Portului Constanţa, de o echipă formată din specialişti de la Direcţia de Sănătate Publică Constanţa, Garda de Coastă şi de la Garda de Mediu, care au prelevat probe. „Rezultatele analizelor încă nu au venit, prin urmare Flaminia este în continuare în rada exterioară a Portului Constanţa. Dacă analizele vor arăta că vaporul nu pune în pericol siguranţa oamenilor şi a mediului, echipajul va primi permisiunea să îl ducă la Şantierul Naval Mangalia pentru reparaţii”, a declarat, ieri, prefectul Eugen Bola.

Ce spun reprezentanţii societăţii UNI-RECYCLING

Din echipa autorităţilor locale, care au inspectat Flamina, au făcut parte şi reprezentanţii societăţii Uni-Recycling SRL. „În calitate de prestatori, am vizitat şi noi nava Flaminia, am preluat probe pe care le-a trimis la trei laboratoare? În Germania, Ungaria şi România. În cazul în care totul va fi bine, vom putea demara acţiunea de decontaminare a navei. Noi avem un contact de prestări-servicii cu beneficiarul, adică cu Şantierul Naval Mangalia”, ne-a spus  Cornel Varvara, directorul general al societăţii Uni-Recycling SRL. Societatea s-a asociat cu alte trei firme pentru a se ocupa de încărcătura periculoasă de pe Flaminia.

Adrian Mihălcioiu despre starea echipajului

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a precizat că pe navă se află un echipaj nou, care nu este în pericol. „Nava nu reprezintă niciun pericol. Ar reprezenta un pericol dacă s-ar scufunda. Echipajul de pe Flaminai este nou. Nu ne-a solicitat niciun un fel de ajutor”, a menţionat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Reamintim că la începutul lunii iulie, nava germană MSC Flaminia se întorcea din Charlestone (America) înspre Anvers (Belgia), fiind încărcată cu 2.876 de containere, dintre care 153 conţineau materiale periculoase. La mijlocul drumului a avut loc o explozie, în urma căreia un marinar  şi-a pierdut viaţa, altul a fost dat dispărut, iar alţi trei au fost grav răniţi. Explozia a distrus mai multe containere, iar echipajul a fost nevoit să abandoneze nava. Timp de patru zile, Flaminia s-a deplasat prin apele Atlanticului de Nord, fără a avea vreo direcţie şi nici căpitan. La trei zile după prima explozie s-a produs o a doua. În cele din urmă, o echipă de salvare a ajuns la bordul cargoului german. MSC Flaminia a fost tractată spre Coasta Britanică, unde a fost ancorată. Aici a fost examinată de o echipă din Garda de Coastă a Britaniei şi din Comandamentul Central German pentru Urgenţe Maritime. Au fost prelevate probe pentru a se indica gradul de toxicitate rezultat în urma exploziilor şi cauzele care au declanşat incendiul. Franţa, Anglia, Spania, Belgia şi Olanda nu au dorit ca nava Flaminia să ajungă în apele lor, pentru a fi reparată, temându-se de substanţele  nocive. Întrucât aceasta aparţine companiei germane NSB Buxtehude, Flaminia a fost tractată prin Canalul Mânecii înspre portul Jade Weser din Wilhelmshaven. Nava a fost spălată, fiecare container a fost curăţat, iar pagubele au fost estimate la zeci de milioane de euro. Dacă vasul va primi avizul pentru intrarea în port, deşeurilor vor fi decontaminate. După parcurgerea acestor operaţiuni nava va putea să plece la şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pentru reparaţii la suprastructură.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • ION Bugan Michigan USA ; 09 Jun, 2013 05:23 Nu acceptati sa intre in tara containarle ! aceste containere vor fi deversate in solul romanesc
  • Hasotti Ion 23 Apr, 2013 19:17 O chestiune ce se incearca a se ascunde este faptul ca s-a solicitat laboratoarelor numai identificare a substantelor fara a se mentiona nimic referitor la compusi rezultati in urma combinarii acestora si a actiunii temperaturilor ridicate, incercand astfel sa se induca in eroare atat autoritatile cat si opinia publica. Se pare ca totusi lumina in aceasta situatie o va face o DNA care in ultimele doua saptamani a trimis o echipa speciala de la Bucuresti la Constanta, care nu a solicitat sprijin local dar care s-a aratat foarte interesata de zvonurile vehiculate in sfera politica conform carora pentru ca autoritatile de mediu sa agreeze intrarea navei in port s-ar fi facut o sponsorizare
  • jianu 19 Apr, 2013 11:36 Dragi cititori Iin legatura cu BOMBA BOMBELOR FLAMINIA se pare ca ne batem gura de pomana. Este clar ca toata aceasta afacere este una guvernamentala (impusa sau banoasa pt firmele capus – depozitare, transport, stocare etc – de NEUTRALIZARE nici vorba pt ca nu avem cu cine si cu ce), si drept urmare nici o institutie a statului nu da nici o declaratie publica, clara, reala, pertinenta. Este clar ca neamtul este dispus sa ne lase aici, nava cu totul, decat sa-si mai ia deseurile inapoi. Bravo lor, stiu sa se protejeze si sa ne pacaleasca ca pe niste mari fraieri ce suntem. Singura si unica rezolvare a situatiei este ca oamnii implicati in descarcare si reparatii sa NU URCE LA BORD. Numai asa guvernantii ne vor cere si noua parerea atunci cand decid actiuni si activitati de acest gen. Sindicatele toate au AMUTIT – tacerea a fost de mult cumparata – SCHIMBATI-VA URGENT LIDERII FRATILOR NU VA LASATI FAMILIILE PE DRUMURI CA NU LE V-A COMPATIMI SI HRANI NIMENI, ABSOLUT NIMENI. NU URCATI LA BORD CU ORICE RISC. DEMONSTRATI CA PUTETI FI UNITI