Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:01 04 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Executarea cadastrului va deveni obligatorie pentru plata impozitului pe casa

ro

28 Aug, 2002 00:00 1716 Marime text

Se complica birocratia pe piata imobilelor

Fara cadastru nu se poate intra in posesia unui teren mostenit, nu se poate cere un credit bancar cu ipoteca pe un imobil sau nu se poate incepe constructia unei locuinte * Documentatia cadastrala este ceruta pentru ca orice modificare survenita in statutul unui imobil sa fie inscrisa in Cartea Funciara acestuia

In ultimul timp, executarea cadastrului a devenit un lucru extrem de important, fara de care nu se poate incheia un contract de vanzare-cumparare a unei case sau a unui apartament. Pe langa aceasta, fara cadastru nu se poate intra in posesia unui teren mostenit, nu se poate cere un credit bancar cu ipoteca pe un imobil sau nu se poate incepe constructia unei locuinte. Specialistii in domeniu sustin ca exista posibilitatea ca, in curand, cadastrul sa fie necesar si pentru plata impozitului pe casa. In acel moment, va trebui ca toata lumea sa aiba documentatia cadastrala. In general, aceasta este ceruta pentru a se inscrie in Cartea Funciara a unui imobil orice modificare survenita in statutul acestuia. In momentul achizitionarii unei proprietati, cel care cumpara este inscris in Cartea Funciara a imobilului ca nou proprietar. Pentru a obtine documentatia trebuie sa se apeleze la un expert cadastral, care se va deplasa la locatia imobilului si va intocmi o schita cadastrala. Pasul urmator il reprezinta depunerea unui dosar la Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, pentru obtinerea numarului cadastral al imobilului. Dosarul contine acte diferite, in functie de amplasarea imobilului si de felul acestuia. Actele principale de care este nevoie sunt, in primul rand, copiile xerox dupa actul de identitate al proprietarului si copii xerox dupa actele de proprietate. In cazul apartamentelor sunt suficiente ultimul act de proprietate si copie dupa schita existenta a apartamentului. Pe langa acestea, mai sunt necesare o declaratie si o cerere catre oficiile de cadastru completate si semnate de proprietar. Aceste dosare vor fi intocmite contra cost si numai de catre persoanele fizice sau juridice autorizate. Stampila persoanei autorizate trebuie sa fie rotunda si sa aiba pe margini inscriptionat Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cadastru, iar in centru mentiunea "Certificat de autorizare seria.... nr....." si numele acestuia. In dosar va mai aparea si o a doua stampila a Oficiului Judetean de Cadastru si Cartografie, de forma dreptunghiulara, care are inscriptionate numarul si data inregistrarii dosarului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii