Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:41 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum ne lasă noua Poliţie Rutieră fără maşină, în trafic!

ro

05 Dec, 2011 01:00 2149 Marime text

Ionut-Zagoneanu_nou.jpgAtenţie şoferi! Începând de ieri, 4 decembrie 2011, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, un fel de noua Poliţie Rutieră, şi-a deschis larg porţile, ca să zic aşa. Altfel spus, de ieri, mai avem o Poliţie, de care trebuie să vă feriţi, dacă circulaţi „pe naşpa".

Potrivit datelor oficiale, „noua Poliţie Rutieră", aşa cum îmi place mie s-o numesc, este o instituţie publică cu personalitate juridică, se află în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi asigură inspecţia, precum şi controlul respectării reglementarilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere. Cel puţin conform „informaţiilor la cald", noul inspectorat va verifica şi starea tehnica a vehiculelor rutiere, masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice, masele totale maxime autorizate, tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Şi acum, una dintre piesele de rezistenţă: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier este independent faţă de orice organism de siguranţă rutieră, administrator de infrastructură rutieră, operator de transport rutier, precum şi faţă de orice parte ale cărei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredinţate. Altfel spus, noua Poliţie Rutieră va fi un fel de stat în stat, fără nicio obligativitate faţă de Poliţia naţională. Piesa de rezistenţă numărul doi: Inspectoratul de Stat mai sus precizat va fi finanţat din venituri proprii. Piesa de rezistenţă numărul trei: chipurile, „în exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul să oprească orice autovehicul, altele decât cele exceptate de lege, care circulă pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere, precum şi la activitatea de pregătire practică a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere", conform datelor făcute publice până la acest moment. Mare atenţie: inspectorii pot opri vehiculele semnalizând regulamentar din poziţia statică în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers. Aceşti inspectori pot imobiliza un vehicul rutier şi pot ridica plăcuţele de înmatriculare. Dacă am locui într-o ţară unde angajările se fac pe criterii nelegale, mai mult ca sigur „piloşii" s-ar mândri cu statutul de angajat al noii Poliţii Rutiere. Dar în condiţiile actuale sunt liniştit...

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii