Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:15 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Iată cum ajung tirurile în port Făgădău - „De la 1 octombrie nu mai avem trafic greu în Constanţa"

ro

28 Sep, 2011 01:59 6029 Marime text
trafic_greu_lucrari_autostrada__135.jpgMinisterul Transporturilor a refuzat preluarea podului IPMC şi recomandă o rută permanentă care nu tranzitează municipiul - varianta ocolitoare. Şoferii maşinilor agabaritice vor fi direcţionaţi de la 1 octombrie către centura Constanţei pe itinerariul: bulevardul I. C. Brătianu - Valu lui Traian - Lazu, pe malul Canalului - Poarta 10 - Poarta 9 - Poarta 7 - Port # De asemenea, pentru a ajunge pe centură, maşinile de trafic greu vor putea utiliza şi cealaltă bretea a municipiului - bulevardul Aurel Vlaicu.

Printr-o adresă primită de municipalitate pe 13 septembrie, Ministerul Transporturilor, prin intermediul secretarului general Gheorghe Dobre, informează Primăria că nu poate prelua podul IPMC în urma hotărârii de Consiliu Local şi indică drept soluţie pentru scoaterea în afara oraşului a traficului greu centura Constanţei. În urma acestei adrese, reprezentanţii Primăriei au luat decizia folosirii variantei ocolitoare a Constanţei. Viceprimarul Decebal Făgădău spune că măsura se va lua de sâmbătă, 1 octombrie. „Începând cu data de 1 octombrie, nu vom mai avea trafic greu în municipiul Constanţa, decât cel care deserveşte zona industrială sau agenţii economici din Constanţa. În rest, toate camioanele şi tirurile vor circula pe bulevardul I. C. Brătianu şi se vor duce pe varianta ocolitoare a municipiului".

„IPMC - nesigur, Podul de la Butelii este praf"

Viceprimarul susţine că nesiguranţa rutieră a podului de la IPMC a determinat Primăria să ia decizia transferării traficului pe Pasajul Cumpenei sau Podul de la Butelii, aşa cum este cunoscut printre constănţeni. Doar că şi acesta a fost distrus, aşa cum reiese şi din expertiza comandată de autorităţi, iar recomandarea specialiştilor a fost reducerea traficului greu cu minim 50%, mai spune viceprimarul, care a explicat că singura soluţie este scoaterea tirurilor şi a camioanelor în afara oraşului. Un alt motiv pentru care s-a decis devierea traficului greu din municipiu ar fi analiza situaţiei financiare ca urmare a încasării taxei de tramă stradală, care relevă încasări mult mai mici raportat la cheltuielile necesare reabilitării străzilor.

APC a organizat drumurile de acces pe la Porţile 9, respectiv 7

Reprezentanţii Primăriei i-au cooptat în acest proces de descongestionare a traficului şi pe reprezentanţii Administraţiei Portuare, Poliţiei de Frontieră, Poliţiei Port, Vamei şi Serviciului de Taxe şi Impozite (n.r. care încasează taxa de tramă stradală la Poarta 5). „APC s-a organizat, s-au făcut drumuri de acces pe la Poarta 9, respectiv Poarta7, se lucrează deja la presemnalizare", explică Decebal Făgădău.

Rutiera va opri în trafic maşinile de mare tonaj

Pentru fluidizarea traficului şi pentru depistarea celor care încalcă noile reguli de circulaţie din municipiu, Primăria a solicitat sprijinul Serviciului Poliţiei Rutiere care va opri în trafic tirurile, camioanele şi autobasculantele şi le va solicita, dacă este cazul, documente de însoţire a mărfii şi foaia de parcurs care demonstrează fie că deservesc obiective economice din zona industrială, fie că aprovizionează unităţi de alimentaţie din municipiu. În cazul în care scopul şi durata „vizitei" tiriştilor este de altă natură, vor fi direcţionaţi către centura Constanţei pe itinerariul: „bulevardul I. C. Brătianu - Valu lui Traian - Lazu, pe malul Canalului - Poarta 10 - Poarta 9 - Poarta 7 - Port".

De asemenea, pentru a ajunge pe centură, maşinile de trafic greu vor putea utiliza şi cealaltă bretea a municipiului - bulevardul Aurel Vlaicu. Decebal Făgădău mai spune: „Podul IPMC rămâne în continuare închis traficului greu, iar Podul de la butelii va suporta o mică reparaţie, care să-l cosmetizeze până va intra în reparaţii capitale, aşa cum se recomandă prin intermediul expertizei".

Alţi patru kilometri din centură vor fi gata în două zile

La sfârşitul acestei săptămâni, alţi patru kilometri din lucrarea de realizare a variantei de ocolire a Constanţei cu profil de autostradă vor fi gata. Este vorba despre tronsonul care va lega drumul naţional de bucata de autostradă (de 21 de kilometri) dată în folosinţă la finele lunii iulie, pe traseul căreia se ajunge în apropiere de Agigea, la intersecţia cu DN39. Circulaţia se va face pe o bretea cu două benzi care va porni din DN3 şi care va duce către autostradă. Cu alte cuvinte, de la începutul săptămânii viitoare, conducătorii auto care vor să evite oraşul Constanţa şi care pleacă dinspre Valu lui Traian spre Mangalia pot ajunge mult mai uşor pe acest traseu urmând porţiunea de patru kilometri din varianta ocolitoare şi continuând pe bucata de 21 de kilometri de autostradă până la intersecţia cu DN 39.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • zX 28 Sep, 2011 12:06 bravo ! Un lucru bun deja facut