Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:53 20 04 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Curtea de Conturi, în control la Ministerul Turismului. Ce au descoperit

ro

05 Mar, 2021 13:42 524 Marime text


Curtea de Conturi a României a prezentat, în cadrul raportului verificărilor efectuate în anul 2019, mai multe aspecte identificate în urma controlului la Ministerul Turismului.

Ministerul Turismului (MT), în anul 2019, a funcționat în baza HG nr. 24/2017privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, cu modificările și completările ulterioare. Misiunea de audit financiar s-a efectuat asupra Contului de execuţie a bugetului de stat pe anul 2019, încheiat de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, înființat în baza OUG nr. 68/2019privindstabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin reorganizarea Ministerului Economiei şi prin comasarea cu Ministerul Energiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț şi Antreprenoriat și Ministerul Turismului, precum şi prin preluarea activităţilor şi structurilor de la aceste ministere.
 
Ținând cont de natura abaterilor şi a erorilor, de contextul în care s-au produs acestea, precum şi de valoarea totală a abaterilor identificate, opinia de audit formulată față de situațiile financiare auditate, întocmite pentru anul 2019, este o opinie contrară.
 
În ceea ce privește organizarea, implementarea și funcţionarea controlului intern/managerial s-au constatat mai multe deficiențe, respectiv: nu au fost implementate integral standardele de control intern/managerial, prevăzute în Codul controlului intern/managerial, astfel dintre cele 16 standarde de control intern/managerial au fost implementate integral 15 standarde, iar Standardul 2 a fost implementat parțial; programul de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial pe anul 2019 a fost parțial implementat; nu au fost elaborate toate procedurile scrise pentru activitățile procedurabile identificate în cadrul entității, astfel, dintre cele 59 de proceduri operaționale identificate au fost aprobate 26 de proceduri operaționale, nouă proceduri operaționale fiind în procesul de avizare, 21 de proceduri operaționale aflându-se în faza de proiect, iar trei proceduri nu au fost elaborate; nu au fost elaborate proceduri interne privind activitățile specifice Compartimentului contabilitate (proceduri privind întocmirea graficului privind elaborarea, avizarea, aprobarea, circulația și arhivarea documentelor justificative, procedura privind întocmirea stabilirea, urmărirea și evidențierea în contabilitate a creanțelor și datoriilor); nu există o procedură operaționalăprivind implementarea sistemului de control intern managerial; sistemul de monitorizare a performanțelor nu este stabilit și evaluat pentru obiectivele și activitățile entității, prin intermediul unor indicatori de performanță.
 
Nu au fost respectate prevederile legale privind efectuarea inventarierii patrimoniului, întrucât:
  • inventarierea anuală nu a fost efectuată anterior întocmirii situațiilor financiare, fiind finalizată ulterior depunerii la Ministerul Finanțelor Publice a situațiilor financiare aferente anului 2019;
  • listele de inventariere întocmite de către membrii Comisiei de inventariere nu au fost semnate de Contabilitate și de responsabilul de gestiune; nu au fost stabilite rezultatele inventarierii prin compararea datelor constatate faptic şi înscrise în listele de inventariere cu cele din evidenţa tehnico-operativă (fișele de magazie) şi din contabilitate.
 
În perioada 2017-2019 CNIT SA a realizat venituri în principal din derularea a două contracte de asociere în participațiune, în proporție de 97,5% din totalul veniturilor la nivel de entitate. Veniturile proprii din exploatare au înregistrat un grad de realizare scăzut, respectiv 2,36% în anul 2017, 0,45% în anul 2018 și 0,34% în anul 2019. Ponderea veniturilor a fost deținută de veniturile din chirii, în timp ce veniturile din cursurile de formare profesională au înregistrat un procent foarte scăzut, niciun procent înregistrat în anul 2017, 0,11% în anul 2018 și 0,20% în anul 2019).
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii