Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:42 20 04 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Curtea de Conturi, în control la Ministerul Sănătății. Unde au fost efectuate verificări

ro

04 Mar, 2021 11:20 619 Marime text
  • Curtea de Conturi a efectuat control la Ministerul Sănătății în anul 2019
  • Raportul a fost publicat recent pe portalul instituției de control
Curtea de Conturi a României a prezentat, în cadrul raportului verificărilor efectuate în anul 2019, mai multe aspecte identificate în urma controlului la Ministerul Sănătății

Ministerul Sănătății (MS) este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, și reprezintă autoritatea centrală în domeniul asistenței de sănătate publică. Ministerul Sănătății, potrivit prevederilor legale, elaborează politici, strategii și programe de acțiune în domeniul sănătății populației, în acord cu Programul de guvernare, coordoneazăși controlează implementarea politicilor, strategiilor și programelor din domeniul sănătății populației, la nivel național, regional și local; evaluează și monitorizează starea de sănătate a populației, ia măsuri pentru îmbunătățirea acesteia și informează Guvernul referitor la indicatorii de sănătate, tendințele de evoluție și despre măsurile necesare pentru îmbunătățirea acestora, reglementând modul de organizare și funcționare a sistemului de sănătate.
 
În anul 2019, ministerul a fost organizat și a funcționat în baza Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, a dispozițiilor HG nr. 144/2010 privind organizarea și funcțio-narea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și a Regulamentului de organizare și funcționare, aprobat de ministrul sănătății prin OMS nr. 1030/2018.
 
 În anul 2020 au fost desfășurate misiuni de audit financiar la Ministerul Sănătății, la un număr de șase direcții de sănătate publică (Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Dolj, Olt), șase servicii de ambulanță (Alba, Giurgiu, Gorj, Harghita, Mureș, Teleorman) și opt unități sanitare aflate sub coordonarea/în subordinea Ministerului Sănătății (Institutul Național de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T.Nicolau” București, Institutul de Psihiatrie Socola Iași, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași, Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara, Spitalul de Psihiatrie Gătaia, Spitalul Clinic Județean de Urgență „Pius Brânzeu” Timișoara, Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Târgu Mureș).
 
Curtea de Conturi a constatat faptul că nu s-a efectuat o analiză a informațiilor prezentate în bilanțul contabil întocmit la data de 31.12.2019, la postul de bilanț „Rezerve, fonduri”, atât de către entitățile subordonate, cât și de persoanele cu atribuții de verificare a situațiilor financiare ale unităților subordonate de la nivelul Ministerului Sănătății. Acest fapt a determinat ca în situațiile financiare centralizate încheiate la data de 31.12.2019, ministerul să raporteze sume nereale la categoria “Rezerve, fonduri”, fiind raportată în plus suma estimată la 5.114 mii lei, ca urmare a neefectuării regularizărilor periodice prevăzute de normele legale în vigoare.
 
Ministerul Sănătății nu a monitorizat finanțarea unor cheltuieli pentru activitățile unităților şi compartimentelor de primiri urgențe (UPU/CPU), în sumă estimată de 1.054 mii lei, efectuate de unitățile sanitare din subordine, pentru care acestea nu au respectat destinația și structura prevăzută de lege.
 
Nu a existat preocupare pentru constituirea și asigurarea de rezerve cu medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide, dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive și alte materiale specifice, așa cum se stipulează în Legea privind reforma în domeniul sănătății.Curtea de Conturi a constatat plata, în anul 2019, a sumei estimate de 107 mii lei, reprezentând drepturi acordate prin punerea în aplicare a unor sentințe civile, fără a fi efectuate demersuri de clarificare și de recuperare.
 
Din analiza modului de efectuare a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, în anul 2019 s-a constatat faptul că nu au fost respectate în totalitate prevederile legale privind organizarea şi desfășurarea inventarierii patrimoniului MS.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii