Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:13 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cu răbdarea, treci şi marea, zic cei de la CNADNR Când vom circula pe tot traseul Variantei de ocolire a Constanţei

ro

03 Jul, 2013 00:00 6303 Marime text
Proiectul finanţat prin Fondul de Coeziune - „Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Constanţa”- vizează construcţia variantei de ocolire a municipiului Constanţa, reprezentând tronsonul final al autostrăzii Bucureşti - Constanţa, parte importantă a Axei Prioritare nr.7, ramura nordică, care străbate România de la vest la est, pe traseul Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sibiu – Piteşti Bucureşti – Cernavodă – Constanţa. Lucrările aferente proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Constanţa se vor finaliza la sfârşitul acestei luni.
 
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa asigură crearea unei căi de comunicaţie moderne, având ca punct de pornire noul nod rutier de legătură cu DN 2A, aflat în vecinătatea oraşului Ovidiu şi se dezvoltă prin Câmpia Dobrogei de Sud, către DN 3 şi DN 39, având ca punct final Poarta 9 a Portului Constanţa Sud. Valoarea eligibilă a proiectului este de 260.664.914 lei, din care Fondul de Coeziune asigură suma de 221.565.175 lei, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Proiectul este cofinanţat printr-un împrumut BERD. Obiectivul principal al proiectului consta în construcţia a 22 km de drum cu profil de autostradă (câte doua benzi pe sensul de mers), având ca punct de pornire nodul rutier de legătură cu DN2A, aflat în vecinătatea oraşului Ovidiu şi punct final poarta 9 a Portului Constanta Sud.

Avantajele investiţiei

Prin realizarea proiectului se va asigurarea fluenţa traficului, prin construcţia tronsonului final al autostrăzii Bucureşti- Constanţa. De asemenea, va fi creată o cale de comunicare modernă, care va asigura devierea traficului de tranzit din interiorul oraşului Constanţa şi distribuţia fluxurilor de circulaţie pe direcţia Tulcea şi respectiv Bulgaria, a fluidizării traficului la ieşirea de pe tronsonul de autostradă Bucureşti-Constanţa, spre Poarta 9 a Portului Constanţa şi totodată spre Tulcea şi spre staţiunile de pe litoralului românesc şi bulgăresc, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei. Va fi redus timpul de deplasare, prin crearea unui sistem care permite o creştere a limitei maxime de deplasare de la 100 km/oră (în afara localităţii) la 130 km/oră. Varianta de ocolire va asigurarea conexiunea dintre Constanţa şi graniţa cu Ungaria, contribuind la dezvoltarea economică a României, în mod special a comerţului economic cu UE. Mai mult, va îmbunătăţi condiţiile de viaţă ale constănţenilor, transferând traficul naţional şi internaţional în afara centrului urban. Nu în ultimul rând, varianta de ocolire va asigura eliminarea strangulărilor de trafic şi va reducere timpul de călătorie de tranzit, în zona localităţii Constanţa.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • nu e nici o halvita 03 Jul, 2013 12:24 cu varianta asta la poarta 9. atata vreme nu se face conexiunea direct de pe autostrada cu poarta 10...terminalul de containere...nu se rezolva nimic...o sa se stea cu orele sa trecem de Agigea si Eforie.