Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:56 19 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Românii îşi vor putea plăti taxele şi impozitele din faţa calculatorului

ro

25 Nov, 2010 23:46 754 Marime text
Bucuresti, 25 noiembrie, 2010. Guvernul a aprobat miercuri, 24 noiembrie, 2010, Hotărârea de Guvern privind dezvoltarea şi implementarea Sistemului Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor.

Dezvoltarea şi implementarea Sistemului Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor se realizează de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) prin Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională (CNMSI), în colaborare cu Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO).

Costul de implementare şi dezvoltare al sistemului este zero pentru Statul Român, acesta fiind dezvoltat din fonduri private de către Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO).

Colaborarea dintre MCSI și Asociaţia de Plăţi Electronice din România se va face cu titlu gratuit, fără a fi necesară alocarea de fonduri publice şi nefiind astfel incidentă legislaţia achiziţiilor publice.

Scopul principal al platformei de plaţi online este eliminarea cozilor la ghişeu, respectiv generarea de economii în bani şi timp atât pentru cetăţean cât şi pentru firme şi administraţie.

Precizăm că sistemul va putea fi accesat de toţi românii din străinătate, iar într o primă etapă plăţile vor fi efectuate cu orice card înrolat Visa sau MasterCard.

Cetăţenii nu sunt obligaţi să-şi plătească taxele şi impozitele pe această platformă, existând şi alternativa efectuării plăţilor la ghişeul tradiţional.

În momentul de faţă, sistemul este implementat în totalitate pe serverele MCSI - CNSMI, testele de funcţionaliate şi securitate fiind finalizate.

Astfel, sistemul este pregătit pentru înrolarea instituţiilor publice iar costurile de utilizare depind de rezultatele achiziţiilor publice ce vor fi derulate de către fiecare instituţie publică în parte pentru negocierea comisionului de tranzacţionare.

Instituţiile publice care desfăşoară activităţi de încasare a taxelor şi impozitelor au obligaţia să se înregistreze în Sistemul Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor conform următorului calendar:

Etapa 1: Înregistrarea Municipiilor Reşedinţă de Judeţ şi a Municipiilor/Oraşelor cu populaţie mai mare de 150.000 locuitori în termen de 7 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Etapa 2: Înregistrarea Municipiilor şi Oraşelor cu populaţie de până la 150.000 locuitori în termen de 5 luni de la finalizarea primei etape, dar nu mai târziu de un an de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri.

Etapa 3: Înregistrarea comunelor şi a instituţiilor publice nevizate de primele două etape, în termen de 6 luni de la încheierea celei de a două etape, dar nu mai târziu de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei Hotărâri.

În cazul în care o instituţie publică îşi exprimă intenţia de a se înregistra mai repede în sistem, există posibilitatea ca, de comun acord cu MCSI, procedurile de înregistrare să fie accelerate.

Beneficii:

Implementarea unui sistem electronic complet funcţional de încasare a taxelor şi impozitelor poate aduce o reducere a costurilor necesare acestei operaţiuni de aproximativ 40% precum şi o creştere a procentului de încasare de aproximativ 10% în primul an de funcţionare;

Reducerea costurilor operaţionale pentru tranzacţiile electronice;

Comisioanele bancare la plata cu cardul sunt substanţial mai mici decât cheltuielile aferente unei deplasări la ghişeu;

Reducerea costului de hârtie şi componente de imprimare automate sau manuale;

Cetăţenii vor putea plăti taxele, printr-o singură acţiune, indiferent dacă se referă la una sau mai multe localităţi;

Autorităţile Publice vor avea posibilitatea în momentul înrolării să aleagă oricare dintre variantele: suportarea comisionului de către contribuabil, de către Autoritatea Publică sau în orice altă variantă agreată de către Autoritatea Publică.

Lansarea oficială a Sistemului Naţional Electronic de Plată a Taxelor şi Impozitelor va avea loc în cursul lunii decembrie 2010.

Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO) este o asociaţie profesională neguvernamentală, în componenţa căreia se regăsesc ca membrii principalele instituţii-financiar bancare din România. Numărul membrilor APERO este de 29, din care 12 reprezintă cele mai importante bănci (BCR, BRD, Banca Transilvania, ING, CEC, Bancpost, Alpha Bank, Piraeus Bank, Credit Europe Bank, Garantibank, Millennium Bank şi Romexterra Bank), Transfond, principalii furnizori de carduri bancare Oberthur, Lykos si Gemalto, principalul procesator de carduri, Romcard prin intermediul PROVUS. APERO este singura asociaţie cu profil profesional financiar-bancar din România, care acţionează în zona de plăţi electronice, în cadrul careiea se regăsesc schemele de plată Visa şi MasterCard.

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) este instituția care are rolul de a realiza politica Guvernului în sectoarele comunicațiilor electronice și audiovizuale, serviciilor poștale, tehnologiei informației și în domeniul serviciilor societății informaționale și ale societății bazate pe cunoaștere din România. Pentru mai multe detalii despre activitatea MCSI vizitați www.mcsi.ro.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii