#DobrogeaDigitală - Acces universal la informație „Școala încadrată în vieață. Experiențe și realizări pedagogice“ de Eleonara Moscu-Filipidescu
04 Feb, 2022 00:00
04 Feb, 2022 00:00
04 Feb, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
2708
Marime text
An:
1943
Autor: Eleonara Moscu Filipidescu
Editura: Ramuri Craiova
Autor: Eleonara Moscu Filipidescu
Editura: Ramuri Craiova
Biblioteca virtuală pe care o lansam în urmă cu cinci ani, aducând digitalizarea în atenția administrației publice locale, instituțiilor culturale și nu numai, a devenit acum de o actualitate fără precedent, la nivel global.
Mesajul central al acestei inițiative vine de la nivel universitar - Biblioteca Ioan Popișteanu a Universității Ovidius Constanța, în parteneriat cu Asociația Ștefadina și cu sprijinul ziarului ZIUA de Constanța, aduc în spațiul public, primul filon de semnături ale strămoșilor noștri.
Mai exact, Colecția Specială, compusă din peste o sută de volume, dintre care și cărti de patrimoniu, care au o vechime de câteva sute de ani, au fost restaurate și digitalizate și oferite prezentului și, mai ales, viitorului.
Ca o continuare a proiectului nostru #Dobrogea Digitală - Acces Universal la Informație, lansăm fondul de carte restaurat și digitalizat, care poate fi accesat atât pe site-ul ZIUA de Constanța în secțiunea Dobrogea și Biblioteca Universității Ovidius Constanța, cât și pe site-ul Bibliotecii Universitare „Ioan Popișteanu”.
Lucrarea „Școala încadrată în vieață. Experiențe și realizări pedagogice“ semnată de profesorul Eleonara Moscu-Filipidescu prezintă o serie de tehnici extraordinare de predare creionate sub principiul că „didactica este o artă în care normele pedagogice trebuie să-ţi indice calea, dar să-ţi dea libertatea să te mişti în voie, să schimbi şi să adaugi, să aduci ceva din personalitatea ta, să cauţi să deştepţi interes şi plăcere“.
Autoarea punctează încă din prefaţa cărţii că „a simţit întotdeauna în ce conflict vine metoda de predare cu mintea şi sufletul elevului. Căci la ce se reduce actuala metodă? La o înlănţuire stereotipă de întrebări şi răspunsuri, la un procedeu fără vicaţă, prin care se distruge tot interesul şi mintea elevului stagnează. Se artificializează gândirea, simţirea şi întreaga fiinţă a copilului“.
Publicat în anul 1943, la editura „Ramuri Craiova“, volumul însumează 269 de pagini, structurate pe şase capitole, după cum urmează:
CAP. I. Consideraţiuni generale asupra învăţământului activ
CAP. II. Învăţământul pe unităţi de vieaţă
CAP. III. Învăţământul ocazional şi prin actualităţi în şcoala primară
CAP. IV. Studiul naturii
CAP. V. Organizarea muncii personale a elevilor
CAP. VI. Desenul din imaginaţie, încheiere
Citește și:
Dobrogea și Biblioteca Universității „Ovidius“ Constanța
Mesajul central al acestei inițiative vine de la nivel universitar - Biblioteca Ioan Popișteanu a Universității Ovidius Constanța, în parteneriat cu Asociația Ștefadina și cu sprijinul ziarului ZIUA de Constanța, aduc în spațiul public, primul filon de semnături ale strămoșilor noștri.
Mai exact, Colecția Specială, compusă din peste o sută de volume, dintre care și cărti de patrimoniu, care au o vechime de câteva sute de ani, au fost restaurate și digitalizate și oferite prezentului și, mai ales, viitorului.
Ca o continuare a proiectului nostru #Dobrogea Digitală - Acces Universal la Informație, lansăm fondul de carte restaurat și digitalizat, care poate fi accesat atât pe site-ul ZIUA de Constanța în secțiunea Dobrogea și Biblioteca Universității Ovidius Constanța, cât și pe site-ul Bibliotecii Universitare „Ioan Popișteanu”.
Lucrarea „Școala încadrată în vieață. Experiențe și realizări pedagogice“ semnată de profesorul Eleonara Moscu-Filipidescu prezintă o serie de tehnici extraordinare de predare creionate sub principiul că „didactica este o artă în care normele pedagogice trebuie să-ţi indice calea, dar să-ţi dea libertatea să te mişti în voie, să schimbi şi să adaugi, să aduci ceva din personalitatea ta, să cauţi să deştepţi interes şi plăcere“.
Autoarea punctează încă din prefaţa cărţii că „a simţit întotdeauna în ce conflict vine metoda de predare cu mintea şi sufletul elevului. Căci la ce se reduce actuala metodă? La o înlănţuire stereotipă de întrebări şi răspunsuri, la un procedeu fără vicaţă, prin care se distruge tot interesul şi mintea elevului stagnează. Se artificializează gândirea, simţirea şi întreaga fiinţă a copilului“.
Publicat în anul 1943, la editura „Ramuri Craiova“, volumul însumează 269 de pagini, structurate pe şase capitole, după cum urmează:
CAP. I. Consideraţiuni generale asupra învăţământului activ
CAP. II. Învăţământul pe unităţi de vieaţă
CAP. III. Învăţământul ocazional şi prin actualităţi în şcoala primară
CAP. IV. Studiul naturii
CAP. V. Organizarea muncii personale a elevilor
CAP. VI. Desenul din imaginaţie, încheiere
Citește și:
Dobrogea și Biblioteca Universității „Ovidius“ Constanța
Volumul are 269 de pagini și poate fi descărcat de mai jos.
Citește în format integral
413
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii