Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:02 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

LIVE TEXT Dezbatere la Primăria Constanța. Este discutat „Regulamentul de acordare a finanțării nerambursabile pentru proiecte de interes general finanțate din bugetul municipiului Constanța“

ro

16 Feb, 2018 14:04 1412 Marime text
Primăria municipiului Constanța organizează astăzi dezbaterea publică privind „Regulamentul de acordare a finanțării nerambursabile pentru proiecte de interes general finanțate din bugetul municipiului Constanța“.
 
Dezbaterea are loc de la ora 14:00, în sala de ședințe "Remus Opreanu" situată în bd. Tomis nr. 51. 

UPDATE: ora 15.15

Brândușa Dăscălescu de la Fundația Clopot a întrebat în cadrul dezbaterii de ce tipăriturile nu sunt eligibile. În replică, viceprimarul Costin Răsaăuțeanu i-a transmis că așa a decis Curtea de Conturi, pentru ca să nu mai există cheltuieli pe printuri. 

Dăscălescu a mai precizat că doar la Constanța nu se consideră printul eligibil și nici închirierea costumelor. Viceprimarul i-a transmis să depună amendament în scris și se va analiza cu Direcția Financiară. 

O altă discuție vizează cum poate fi plătită echipa de proiect, iar din partea Primăriei răspunsul a fost ”prin contract de prestări servicii. 

Remus Negoi, de la USR Constanța vrea să facă propuneri pentru ca promovarea să se facă în media locală. 

Acesta a solicitat priotizarea domeniilor de aplicare- principii de alocare a finanțărilor și solicită o nouă dezbatere după ce va fi gata regulamentu dar și transparență maximă.

Până pe 22 februarie se mai primesc propuneri. 

Ramona Leonida de la Coaliția ONG-urilor a declarat că nu e recomandat ca minim 10% să fie restricționat către promovare deoarece ar fi prea mare procentul dacă proiectul are o valoare foarte mare. 

Aceasta a menționat că regulamentul este foarte stufos și ei îi este frică să recomande ONG-urilor mici să se înhame la aceste proiecte. 

UPDATE. ora 15.07

Valentin Ispas a revenit cu o nouă serie de întrebări. Acesta vrea să știe cine stabilește dacă proiectul a fost sau nu îndeplinit pentru că în regulament se prevede că de anul acesta, cine nu îndeplinește proiectul, va da toți banii înapoi. 

UPDATE. ora 14.50

Reprezentanții asociațiilor vor să știe ce au de făcut în cazul în care înainte de începerea evenimentelor începe ploaia, de exemplu, în ce condiții se pot reprograma evenimentele. 

Au primit răspunsul căpot anunța problemele apărute telefonic către Primărie sau pe mail și vor primi răspuns în scurt timp. 

Primăria le transmite însă că dacă "din cauza ploii" se înlocuiește un artist din program cu un altul mai "puțin valoros", nu se mai decontează evenimentul. 

În continuare a luat cuvântul Valentin Ispas, reprezentantul Teatrelia. 

Acesta a întrebat dacă depunerea dosarelor de decont se face și pe print și pe dvd în dublu exemplar și când asociația care nu și-a respectat un contract nu mai poate participa la o procedură de selecție. 

”Sunt cazuri când unele cheltuieli sunt neeligibile sau nejustificate. Atunci se consideră ca asociația nu și-a respectat contractul? Ce se întâmplă dacă nu se respectă cele 30 de zile de către primărie pentru decontul final al contractului” - a întrebat Valentin Ispas. 

De asemenea, legat de promovare în presă, s-a decis ca de anul acesta promovarea să se facă și în presa locală și în cea națională. 

Cristian Hagi, organizator de evenimente și reprezentant al unei firme de promovare evenimente, propune ca promovarea să rămână la nivel local, din cauza costurilor ridicate de publicitate din presa centrală. Acesta a menționat că evenimentele foarte bune se promovează și fără bani chiar și la nivel central. 

Cristian Hagi a mai precizat banii pentru promovare ar trebui incluși în prima tranșă și că ar fi necesară o simplificare a raportării pentru promovare. 


UPDATE: ora 14.27

Regulamentul va fi reactualizat deoarece sunt mai multe detalii de ordin tehnic care se vor lămurite. De la condiții de participare la situația financiară și până la proiectul tehnic și mediaplan. 

UPDATE: ora 14.19

Primul care s-a înscris la cuvânt este Aurelian Păatrunjei- organizator evenimente. Vrea să știe cum poate o asociație să asigure integritatea domeniului public 24 de ore, în locul în care desfășoară evenimente o oră pe zi. 

În replică i s-a transmis să depună amendament. 

UPDATE: ora 14.13

Viceprimarul Răsăuțeanu a precizat că aportul de 10% va putea fi acoperit din sponsorizări, iar banii vor fi în trei tranșe 30-30-40 %. De asemenea, banii pentru proiecte vor fi plătiți. Noutatea o reprezintă crearea unui cont special pentru proiect. 

”Ne interesează să dovediți la momentul depunerii proiectului achitarea aportului de 10%” - a precizat Costin Răsăuțeanu. 

Contractul cadru nu va mai suporta nicio modificare între Primărie și ONG-uri. 

”Vrem să publicăm pe site și procedura de selecție, și modul în care se cheltuiesc banii. Vrem responsabilitate cu cheltuirea banului public. Nu se mai decontează nimic dacă nu se respectă proiectul tehnic și nu se pot justifica banii. Vrem ca anul acesta să avem proiecte de calitate și toate închise.” - a mai precizat viceprimarul Costin Răsăuțeanu.  




UPDATE. ora 14.07

Sunt prezenți reprezentanți ai asociațiilor și ONG-urilor care au câștigat de-a lungul timpului proiecte pe fonduri nerambursabile. Unele dintre asociatii au ajuns să se judece în instanță cu Primăria după ce nu le-au fost decontate toate tranșele de bani pentru că nu ar fi respectat proiectele cu care au câștigat. 

Viceprimarul Costin Răsăuțeanu spune că a primit mai multe propuneri pertinente, iar Regulamentul va fi însoțit și un manual de identitate vizuală. pentru acest an. 

Regulamentul este dorința administrației de a avea evenimente frumoase și curate. Vor exista sesiuni de informare pentru beneficiarii proiectelor. 

Au fost întrebări legate de drepturile de autor, din punct de vedere al primăriei se pot acorda drepturile de autor. 

Manualul de identitate va fi completat cu propuneri. 

Alte întrebări au fost legate de mediaplan. 

Primăria vrea să vada cum își planifică organizatorii planificarea evenimentelor. Dorința primăriei este să se aplece mai mult asupra acestor evenimente făcute din banii concetățenilor. 

UPDATE: ora 14.00

Dezbaterea va fi condusă de viceprimarul Costin Răsăuțeanu. S-au înscris la cuvânt 6 persoane. 

Regulamentul e deja în dezbatere pe site-ul Primăriei Constanța de aproape 3 săptămâni. Aceasta este cea de-a treia dezbatere pe acest regulament, celelalte două având loc anul trecut. 

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii