Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:28 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Navele din Portul Constanţa, luate la puricat Verificarea respectării contractelor de muncă şi a stadiului achitării salariilor, printre obiectivele „Black Sea Campaign“ (galerie foto)

ro

24 May, 2014 00:00 2014 Marime text
În perioada 26-30 mai, toate navele care vor ancora în porturile constănţene vor fi inspectate de reprezentanţi ai Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN). Potrivit preşedintelui SLN, Adrian Mihălcioiu, inspecţiile se vor desfăşura în cadrul unei campanii intitulate „Black Sea Campaign“.

„Acţiunile au ca scop verificarea condiţiilor în care navigatorii îşi desfăşoară activitatea şi stadiul achitării salariilor şi diurnelor acestora. Mai mult, vom putea constata, la faţa locului, dacă prevederile din contractele de muncă ale navigatorilor sunt respectate“, a declarat, ieri, în contextul unei conferinţe, liderul SLN. „Black Sea Campaign“ 2014 este organizată de Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF) şi de sindicatele navigatorilor din Bulgaria, Georgia, România, Rusia, Turcia şi Ucraina. Campania beneficiază de sprijinul sindicatelor docherilor şi al autorităţilor navale din ţările respective. ITF este o federaţie de peste 700 de organizaţii reprezentative, compusă din mai mult de 4,5 milioane de membri din 150 de ţări, care promovează interesele componenţilor săi în campanii globale de solidaritate. „Cei cinci inspectori IFT din zona Constanţa, Novorossiysk, Odessa, Istanbul şi Batumi au continuat să se confrunte cu un număr mare de cazuri de neplată a salariilor, de încălcare a legislaţiei şi a standardelor, de nave care nu oferă condiţii decente de muncă şi de viaţă navigatorilor de la bord“, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

Arialul Mării Negre, dominat de nave cu 20 de ani vechime

În Marea Neagră sunt active 2.200 de nave cu o capacitate de 2000 tdw -  12.000 tdw. Majoritatea au peste 20 de ani vechime, iar 800 dintre ele au peste 30 de ani vechime. Din totalul de 2.200 nave, doar 500 sunt mai noi de zece ani. Din 2012, au fost raportate 151 de nave cu probleme grave, 105 cazuri de neplată a salariilor, cinci nave abandonate, din care două în Constanţa. Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a adăugat că cele mai multe pavilioane cu probleme aparţin Turciei, cu 64 de cazuri, după care urmează Panama (54 cazuri), Tanzania (27 cazuri), Rusia şi Cipru (câte şase cazuri), Moldova, Egipt, Jamaica, Siria, Republica Dominicană și Togo (câte patru cazuri).
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii