Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:58 20 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Evaluări naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a

ro

24 Jan, 2013 13:11 2203 Marime text

Ieri, Ministerul Educaţiei a publicat o notă prin care stabileşte datele la care se vor susţine evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, conform Legii Educaţiei Naţionale.

Astfel, pentru anul şcolar în curs ministerul a stabilit că evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a se va da în zilele de 9 şi 10 mai. Elevii de clasa a IV-a vor susţine evaluarea pe 15 mai, iar elevii de clasa a VI-a pe 22 mai. Numai în acest an evaluarea se va face pe eşantioane de elevi, urmând ca în anii următori evaluarea pe un eşantion să se facă doar la clasa a IV-a, aşa cum prevede Legea Educaţiei Naţionale.

Conform Legii Educaţiei Naţionale, la sfârşitul clasei pregătitoare învăţătorul va redacta un raport de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, conform unei metodologii ce nu a fost încă elaborată de minister.

La finalul clasei a II-a se vor evalua competenţele fundamentale scris-citit şi matematică, în două secţiuni. Durata testului nu va depăşi 50 de minute. Fiecare lucrare este evaluată de un cadru didactic. Numai în acest an evaluarea se va realiza pe un eşantion, în anii următori fiind incluşi toţi elevii de clasa a II-a.

 Unitățile de învățământ care au fost selecționate pentru administrarea pilot a evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a (Liceul “Mihai Viteazul” M. Viteazu, Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Constanţa, Şcoala Gimnazială Castelu, Şcoala Gimnazială nr. 31 Constanţa, Şcoala Gimnazială “Adrian V. Rădulescu” Murfatlar, Şcoala Gimnazială Amzacea – General Scărişoreanu, Şcoala “Mircea Eliade” Cernavodă).

Diagnoza ciclului primar prin testarea elevilor de clasa a IV-a

La finalul clasei a IV-a se vor evalua competenţele fundamentale dobândite în ciclul primar, prin eşantionare, după modelul testărilor internaţionale, gen PISA, pentru diagnoza ciclului primar din sistemul de învăţământ. Adică această testare nu va fi susţinută de toţi elevii, ci numai de către cei selectaţi în eşantionul considerat reprezentativ pentru sistem. Metodologia prevede că elevilor li se vor administra două probe, una de limba română/limbă maternă - înţelegerea textului scris, şi alta de matematică. Testele vor fi elaborate de Consiliul Naţional de Evaluare şi Examinare şi vor fi formulate în concordanţă cu programele şcolare parcurse în ciclul primar, vor avea nivel mediu de dificultate, vor fi redactate astfel încât să permită o administrare cu două secvenţe de evaluare, care va dura 120 de minute, între cele două secvenţe de evaluare fiind programată o pauză de zece minute. Testele vor fi evaluate de către două cadre didactice de la alte şcoli decât cele de la care sunt elevii. Centralizarea rezultatelor în vederea prelucrării, interpretării şi efectuării unor analize de sistem se realizează printr-o platformă informatică.

La finalul clasei a VI-a vor susţine evaluarea toţi elevii, începând cu anul şcolar viitor, 2013 - 2014, prin două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe. Proba de limbă şi comunicare va cuprinde limba română şi limba modernă 1. Acum testarea se va da doar pe un eşantion de elevi. Evaluarea testelor se efectueazã în echipă, de către cadre didactice de specialitate, pe baza Caietului cadrului didactic, iar rezultatul evaluării se stabileşte prin consens. În cazul unor opinii divergente preşedintele comisiei mediază în vederea stabilirii rezultatului final. Echipele de evaluatori sunt compuse din 2-4 profesori din aceeaşi arie curricularã: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. Rezultatele evaluărilor se folosesc pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi pentru orientarea către un anumit tip de liceu. Aceste rezultate vor fi comunicate părinţilor şi se vor trece în portofoliul educaţional al elevului. Publice vor fi doar informaţiile privind sistemul naţional de învăţământ.

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii