Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
18:43 20 08 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Trecerea de la auto-agresiune la auto-iubire

ro

03 Mar, 2017 16:57 808 Marime text
Ce perioadă interesantă traversăm în prezent!
Energiile sunt mai fluide, schimbătoare și mutabile ca niciodată!
M-am trezit de multe ori în ultimele zile ”în afara timpului”: nu știam ce zi a săptămânii este (aveam senzația de sâmbătă sau duminică, deși era marți, sau senzația de luni, deși era miercuri și tot așa) și nu știam ce zi a anului este (am avut senzație amestecată de iarnă, primăvară, toamnă – chiar și în cursul unei zile – acum mă simțeam că sunt în plină primăvară, cu soare pe cer și chef de a planta bulbi de zambile în grădită și peste câteva ore mă simțeam în plină iarnă, înfrigurată și dornică să-mi pun mănuși și fular).
Nu doar senzațiile și percepțiile au fost extrem de ”mutabile” și schimbătoare, ci și stările interioare: emoțiile și mai ales, gândurile.
Am trecut de la stări de încredere, focalizare și centrare incredibile, în care știam exact ce am de făcut și ce urmează să se întâmple (de parcă dictam Universului sau Universul îmi dicta ”scenariul”) și perioade în care m-am simțit pierdută, confuză și fără nicio direcție și sens.
Iar fizic, am trecut de la stări de energie, chef și dorință de a face multe activități fizice (plimbare, sport sau altele) și stări de lipsă completă de energie și nevoie de a vegeta la propriu în pat.
Și toate aceste variații s-au întâmplat în cursul aceleași zile și de la o zi la alta, într-un ritm atât de amețitor încât realmente m-au zăpăcit complet.
Am observat toate aceste variații la toți cei din jurul meu, prinși în socialul zilnic și supuși presiunii colective.
Chiar și pensionarii, care n-au prea ieșit din case, datorită vremii reci, au perceput evoluția schimbătoare a acestei energii.
Astfel de perioade ”fluide” (care se întâlnesc adesea la trecerile dintre anotimpuri) pot fi dificile, dar în același timp, pot fi reale oportunități de a iniția schimbări sau de a vedea mai bine probleme cu care ne confruntăm de mult timp. Și de a lua măsuri de echilibrare.
Cu cât vezi mai bine și înțelegi mai bine cu ce problemă te confrunți, cu atât reușești să găsești soluții mai interesante, pentru a o echilibra.
Doresc să vă propun pentru perioada care urmează o tehnică interesantă, pe care vreau să o repet și învăț odată cu voi, o tehnică de echilibrare interioară care folosește atât puterea cuvintelor și afirmațiilor, cât și implicarea corpului fizic, prin folosirea unor puncte de presopunctură.
Cunoscută și sub numele de Tehnica de Eliberare Emoțională (EFT) – eu am botezat-o jucăuș ”Ciocănirea terapeutică” (în limba engleză se mai numește ”tapping”) pentru că vom folosi câteva mișcări de ”ciocănire” cu vârfurile degetelor a unor zone din corpul nostru, în timp ce vom rosti cu voce tare niște afirmații Acest lucru va determina modificări evidente în starea noastră interioară (emoțională, mentală), dar și fizică.
Vă propun să exersăm în perioada care urmează câteva serii de ”Ciocăniri terapeutice” menite să ne ajute să creștem încrederea în propriile noastre puteri și în abilitățile noastre interioare.
Pentru că exteriorul în care ne aflăm este atât de ”fluid” și schimbător, vă propun să ne întărim ”ancora interioară” reprezentată de PUTEREA INTERIOARĂ a fiecăruia dintre noi.
Să identificăm ce ne împiedică să fim în orice moment versiunea cea mai bună a noastră înșine și să îndepărtăm aceste ”obstacole” artificiale (și iluzorii) puse acolo doar de mintea noastră și multele dificultăți cu care ne-am confruntat în viață.
”Ciocănirile terapeutice” folosesc câteva puncte din corpul nostru, pe care le vom ”ciocăni” ușor cu vârfurile degetelor de la mâini.
Putem face exercițiile cu o singură mână sau cu ambele mâini în același timp (cum simțiți că este mai confortabil).
Am să vă descriu la început locurile din corp pe care le vom atinge ușor prin ciocănituri – iar apoi, în cursul exercițiilor, le voi descrie pe scurt, ca să aveți idee în ce ordine să faceți exercițiil.
Puteți să accesați resurse de pe Internet pentru mai multe explicații și pentru a înțelege exact ce voi descrie în continuare, doar în cuvinte.
www.eliberareemotionala.ro
 


Imagine preluată de pe eftforyou.ro
Lateral palmă = este o partea din interior a palmei, din continuarea degetului mic (cea folosită în loviturile de karate). Cu palma dreaptă se ciocănește ușor în palma stângă, în timp ce se rostesc cuvintele
Sprâncene (Sp) – este un punct situat în partea interioară a sprâncenelor, înspre baza nasului (se ciocănește cu vârful a 2-3 degete)
Lateral ochi  (LatO) – este un punct situat la colțul exterior al ochilor, chiar pe os
Sub ochi (SubO) – este un punct situat pe osul obrazului, chiar sub ochi
Sub nas (SubN) – este un punct situat exact sub nas
Bărbie (B) – este un punct situat în mijlocul bărbiei
Clavicule (C) – sunt puncte situate sub clavicule (oasele ce merg la umeri, dinspre stern) – și pot fi ciocănite ambele în același timp, cu vârfurile degetelor, sau doar unul dintre ele
Sub axile (A) – sunt puncte situate sub axile (subțioară, subbraț) și pot fi ciocănite cu vârfurile degetelor ambele sau doar unul dintre ele
Vârful capului (Vc) – este un punct situat chiar în creștetul capului și poate fi ciocănit cu vârfurile degetelor de la ambele mâini, în același timp, sau doar cu o singură mână.
Nu există ”tehnică corectă” sau ”greșită” de ciocănire – fiecare persoană își va găsi modalitatea cu care se va simți mai confortabil și care o va face să poată accesa ușor toate punctele.
Nu la toate exercițiile se folosesc toate punctele. Veți descoperi că la unele exerciții se folosesc doar unele dintre puncte, la altele – toate punctele.
Întâi familiarizați-vă cu toate punctele, înainte de a vă îmbarca să faceți exercițiul propus.
Și apoi, începeți să faceți exercițiul.
Întotdeauna, înainte de un exercițiu, ne propunem ”să rezolvăm” o temă care ne trece prin minte.
Ne gândim la ”problemă”, la tema de rezolvat și observăm care este senzația pe care o avem în corp și unde o resimțim.
Chiar putem să-i dăm o ”notă” pe o scară de la 1 la 10 (1 – nu o resimțim prea tare, 10 – o resimțit foarte tare și intens în corp).
De exemplu, un atac de panică – care este de scara 10.
Și începem să-l ”lucrăm” prin acest exercițiu, trecând prin etapele propuse (vom propune, la un moment dat și exerciții pentru atacurile de panică, rămâneți alături de noi!).
La final, evaluăm întotdeauna ”nota” – intensitatea la care resimțim în corpul nostru modificările.
Este foarte util să putem ”cuantifica” ce am lucrat. Și este foarte motivant.
Nu voi sta în acest articol să vă explic ”mecanismul de acțiune” al EFT (Ciocănirii terapeutice), pentru că există prea multe materiale pe Internet pentru asta.
Ci mai degrabă, vreau să vă propun exerciții practice, pe care să le facem împreună următoarea perioadă – de început de Martie – până la luna plină de pe 12 martie – care iar ne va zgudui destul de tare energiile.
Acesta este și scopul pentru care voi deveni foarte ”practică” în tot ce vă propun pentru următoarea perioadă.
Avem cu toții nevoie de ”susținere” emoțională și fizică foarte importantă.
Așadar, să începem cu prezentarea exercițiului de EFT (sau Tehnică de eliberare emoțională) sau Ciocănire terapeutică propus de Margaret Lynch (coach in SUA), care ne va ajuta să înțelegem mai bine cum să depășit următoarea situație:
Amintiți-vă o situație din viața voastră, în care ați făcut o boacănă mare.
O situație în care ați luat o decizie greșită sau ați acționat prostește și a ieșit rău.
Respirați adânc și căutați în trecutul vostru apropiat sau îndepărtat un episod în care ați făcut ceva care nu a ieșit bine, și de atunci tot vă spuneți ”ar fi trebuit să fii știut mai bine, ar fi trebuit să fii acționat mai bine, ar fi trebuit să fii făcut asta sau aia…..cum am putut să fiu atât de proastă și să nu văd?”
Acordați-vă la acest eveniment (dureros emoțional) și încercați să simțiți UNDE în corpul vostru percepeți suferința (tensiunea, durerea sau orice).
Pe o scară de la 1 la 10 – care este intensitatea acestui episod în interiorul vostru, în corpul vostru fizic?
Acordați-vă bine la acest eveniment și să începem să aplicăm exercițiul de ”Ciocănire terapeutică”.
Runda 1 (sau ”ar fi trebuit să fac asta”)
(Sprâncene) Adevărul este că ar fi trebuit să știu mai bine
(LateralOchi) Ar fi trebuit să acționez mai bine
(SubOchi) Asta este adevărul! Și sunt 100% sigur de asta.
(SubNas) Ar fi trebuit să fiu mai bună
(Bărbie) Ar fi trebuit să-mi dau seama
(Clavicule) Ar fi trebuit să fiu mai inteligentă
(Vârf cap) Ar fi trebuit să fiu mai puternică
(Sp) Ar fi trebuit să fii știut mai bine
(LatO) Și pentru că nu am știut, am trăit atâta suferință
(SubO) Sunt pe drept dezamăgită de mine însămi
(SubN) Și ar trebui să fiu
(B) Și nu voi lăsa acest lucru să treacă așa ușor,
(C) M-a costat prea mult, este ridicol
(Vc) Și am plătit prea scump pentru tot. ȘI chiar ar fi trebuit să fi făcut mai bine.
Respirați adânc!
Închideți ochii și observați-vă în perioada acelui eveniment. Ce ați spune dacă altcineva, nu voi, ați fi făcut greșeala respectivă. Ce-ați fi spus REALMENTE, pe ”bune”, despre cineva care ar fi trebuit să fi fost mai puternic, să fii știut mai bine, să fii fost mai inteligent și nu a fost?
Runda 2 sau ”răutatea și auto-agresiunea ascunsă”
(Sp) Adevărul este că am fost o proastă
(LatO) Am făcut efectiv o prostie
(SubO) Am fost slabă și fără putere
(SubN) Și ăsta este adevărul
(B) Ar fi trebuit să fii știut mai bine
(C) Și nu voi lăsa acest lucru să treacă așa ușor. Am nevoie să mă pedepsesc, să mă judec și critic
(Vc) Uită-te la mine, ce proastă am putut fii!
(Sp) Nu-mi place să retrăiesc această întâmplare, este jenant
(LatO) Mi-e rușine, sunt oribilă
(SubO) Ar fi trebuit să-mi fii dat seama, ce idioată am putut fii!
(SubN) N-am fost suficient de puternică și nici prea inteligentă
(B) Și nu mă pot ierta pentru asta. Este inaceptabil
(C) Nu mă pot ierta
(Vc) Și nu voi lăsa acest lucru să treacă așa ușor. Este jenant, mi-e rușine și este inacceptabil ce prostie am făcut.
Respirați adânc!
Observați că se întâmplă ceva.
Apare…..TRISTEȚEA! De foarte multe ori. Și poate lacrimi.
Pentru că toate aceste cuvinte de ne-acceptare, de ne-iertare, de judecată – ne aduc lacrimi în ochi – pentru că noi NI le spunem mereu în cap, dar când le auzi cu voce tare, realizezi cât de urât te tratezi la orice acțiune pe care o percepi ca fiind greșită.
Simți de parcă îți frângi singur inima!
Asta se întâmplă când în fiecare zi te pedepsești singur în acest mod (în interiorul capului tău).
Imaginați-vă că un băiețel / fetiță de 6-7 ani primește un telefon mobil și de cum deschide aparatul, pe ecran apare un mesaj:
Iar ai greșit! Ce prost ești!
Și toată ziua, apare iar și iar același text:
Ești un idiot, Nu ești destul de inteligent. Nu ești destul de bun. Nu ești destul de puternic.
Și până seara, la culcare, când copilul pune capul pe pernă – vin aceste mesaje.
Iar ultimul mesaj pe care îl vede, înainte de culcare este:
Și astăzi ai făcut-o lată! Și azi ai greșit!
Și asta ne facem nouă înșine într-un mod ”ascuns” sub afirmațiile tip ”aș fi putut să o fac mai bine!”
Când cineva ne face un compliment și noi spunem: ”mulțumesc, dar nu este așa” (de exemplu – ”Ce bluză frumoasă ai!” și noi răspundem: ”Ce, vechitura asta?” sau ”Ce bine arăți astăzi!” Și noi răspundem cu jumătate de gură: ”Mulțumesc”, iar în minte gândim: ”Pe naiba, azi arăt îngrozitor, nu vezi tu bine!”) exact asta gândim ”Aș fi putut să o fii făcut mai bine, să fii fost mai bine, să fii arătat mai bine” etc.
Să continuăm exercițiul cu cea de-a treia rundă de ciocănituri:
Runda 3 – ”sunt om”
(Sp) Chiar dacă sunt doar un om și am toate defectele
(LatO) Sunt în același timp nemaipomenită
(SubO) Și sunt deschisă să mă simt în regulă fiind nemaipomenită
(SubN) Adevărul este că uneori pot fi cam proastă, dar sunt în același timp foarte inteligentă și isteață, și este în regulă!
(B) Uneori sunt slabă și egoistă. Bineînțeles că sunt așa, doar sunt om!
(C) Și în același timp, sunt incredibil de iubitoare, generoasă și puternică. Sunt toate la un loc. Și întotdeauna voi fi.
(Vc) Pentru că sunt om. Și mă plac așa cum sunt. A fi perfect este chiar plictisitor.
(Sp) Așa că mă deschid să fiu așa cum sunt
(LatO) Sunt încântată să fiu eu însămi
(SubO) Sunt încântată cu mine însămi
(SubN) Mă simt nemaipomenită
(B) Cum este să mă simt și să fiu EU
(C) Și pe măsură ce mă simt și sunt încântată de mine însămi
(Vc) Mă deschid să împart asta cu ceilalți
(Sp) Mă deschid să fac ce este nevoie
(LatO) Cu entuziasm, ca ”mine însămi”
(SubO) Sunt deschisă să mă joc ”de-a mine”
(SubN) EU-l meu real
(B) Cu energie și entuziasm
(C) Pentru că, dacă a fi perfectă este plictisitor, a fi real este nemaipomenit
(Vc) Și este distractiv să fiu nemaipomenită!
Respirați adânc!
Acordați-vă din nou la evenimentul inițial, la senzația de la care ați pornit.
Și încercați din nou să-i acordați o notă de la 1 la 10.
Este diferit acum?
Este altceva decât a fost până acum?
Puteți să faceți acest exercițiu de mai multe ori, până simțiți că importanța pe care ați acordat-o în mintea voastră (și în corpul vostru) acestui eveniment s-a dizolvat complet, a devenit 1 sau 0.
Cum vă simțiți acum?
Care este starea interioară?
Este excepțional să ne acordăm permisiune să FIM OAMENI.
Este excepțional să ne acceptăm așa cum suntem.
Este nemaipomenit să ne împuternicim, să ne întărim înăuntrul nostru și să știm că indiferent ce facem, indiferent ce se întâmplă, acolo, în interior, rămânem ceea ce am fost dintotdeauna: NOI ÎNȘINE.
Cadoul reconectării la AUTENTICITATEA interioară este cel mai frumos mărțișor pe care pot să-l dăruiesc tuturor, la începutul primăverii.
Vă invit să mă însoțiți în perioada care urmează prin intermediul exercițiilor de ”Ciocănire terapeutică”, pentru a ne ”antrena” și exersa puterea interioară și pentru a ne ancora în AUTENTICITATE și PUTEREA INTERIOARĂ.
În acest fel, indiferent de cât de ”mutabile” și schimbătoare vor fi energiile din jurul nostru, pentru noi totul va fi distractiv și o aventură pe cinste!
 
Să avem cu toții o lună a lui Mărțișor excelentă,
Cu recunoștință profundă VIEȚII,
Sorina
 
http://www.centrulnatura.ro/trecerea-de-la-auto-agresiune-la-auto-iubire/

Ti-a placut articolul?

Comentarii