Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:35 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Partea de vest a oraşului Cernavodă, lăsată de izbelişte Drum de centură distrus, biobază fantomă şi pseudopiscine (galerie foto)

ro

27 Apr, 2012 02:05 3672 Marime text
deschidere.jpgLocuitorii din partea de vest a Cernavodei sunt scandalizaţi de starea în care se află drumul de centură, care a ieşit din iarnă ca bombardat. Zeci de gropi sunt la tot pasul, ceea ce face aproape imposibil traficul rutier.

Şoseaua de centură din partea de vest a oraşului Cernavodă arată ca după război, iar de vină, potrivit localnicilor, este primarul Mariana Mircea, care nu numai că nu a intervenit pentru reabilitarea drumului, dar a permis şi circulaţia maşinilor de mare tonaj. Pe porţiuni de zeci de metri, apa ivită după topirea zăpezii a pătruns sub stratul de susţinere - cu rol şi de dig pe alocuri -, iar sub traficul foarte greu din această perioadă terasamentul a fost practic distrus. Nu doar localnicii din partea de vest a oraşului sunt scandalizaţi de tranzitul tirurilor, ci şi primarul din Seimeni, Lucian Blaj.

Cernavoda_fostele_sere_cernavoda.jpgPrimarul a declarat recent că din cauza Marianei Mircea şi drumul din dreptul comunei sale a fost distrus. Maşinile nu aveau ce căuta pe şoseaua de centură a oraşului Cernavodă. Acestea trebuiau să fie direcţionate de primarul Mariana Mircea către traseul de pe drumurile naţionale Hârşova - Constanţa, Medgidia - Constanţa, întrucât tirurile au interdicţie pe drumurile judeţene şi comunale. Dar din raţiuni numai de ea ştiute, Mariana Mircea a permis traficul greu pe şoseaua de centură din oraş şi de aici pe drumurile judeţene şi comunale. Şoseaua de centură este astăzi, nu întâmplător, puternic degradată. Dar dacă aceasta ar fi totul! Prin distrugerea şoselei au fost irosite şi cele aproape 2.200.000 de lei investite de autoritatea locală pentru reabilitarea drumului între anii 2005 - 2008, pe vremea primarului Gheorghe Hânsă.

Şoseaua de centură se năruie sub ochii primăriţei

Cernavoda_soseaua_de_centura_cernavoda_2.jpgLocalnicii nu înţeleg de ce primarul Mariana Mircea nu a dorit să continue lucrarea de reabilitare a celor 2,5 kilometri din lungimea şoselei de centură aproape finalizată în anul 2008 de autoritatea locală condusă de Gheorghe Hânsă. Din cei 4.050.000 de lei alocaţi de la bugetul local pentru acest obiectiv, se cheltuiseră, potrivit liberalului Gheorghe Hânsă, aproximativ 2.180.000 de lei. „Deşi au mai rămas bani pentru continuarea lucrărilor şi deşi anul bugetar 2008 a fost încheiat pe excedent, autoritatea locală nu a folosit fondurile pentru finalizarea lucrării", a precizat Gheorghe Hânsă. Preşedintele PNL Cernavodă a explicat că Mariana Mircea mai avea de turnat ultimul strat de asfalt, de uzură, de 20 de centimetri, pentru ca şoseaua de centură să fie redată traficului rutier în condiţii optime. Primăriţa nu a realizat însă acest obiectiv nici până în ziua de astăzi, deşi au trecut aproape patru ani distanţă de la data la care ar fi trebuit să se intervină pentru finalizarea asfaltării şoselei de centură. Nu numai că primăriţa nu a mişcat niciun deget în acest sens, dar anul acesta, parcă dinadins, cu scopul de a distruge drumul de centură care a rezistat timp de patru ierni, primarul Mariana Mircea a permis maşinilor de mare tonaj să tranziteze nestingherite zona. Potrivit uzanţelor, garanţia şoselei încă nefinalizate era de un an de zile, însă, în mod neaşteptat, drumul a rezistat patru ani şi poate mai făcea faţă circulaţiei auto dacă primăriţa nu dădea cale liberă tirurilor, care, potrivit localnicilor, au făcut praf drumul. Gurile rele spun că primăriţa nu a dorit finalizarea şoselei de centură din dorinţa de a distruge ceea ce au făcut cei dinaintea ei.

De-a lungul drumului, doar gunoaie şi construcţii ajunse ruine

Nu doar şoseaua arată ca după război, ci şi perimetrul din jurul acesteia. Drumul este înconjurat de gunoaie şi de construcţii devenite ruine. De-a lungul şoselei se află biobaza pentru câini, realizată în perioada anilor 2009 - 2010 (potrivit localnicilor, ar fi fost irosite pentru construcţia ei 400.000 de lei de la bugetul local). Există doar teoretic, căci în locul unde trebuia să se afle biobaza se întinde acum o suprafaţă de pământ lăsată de izbelişte. Persoanele care nu sunt zonă nici măcar nu vor intui ca acolo a fost un adăpost pentru animale. Şi Staţia de sortare a deşeurilor menajere, care stă în amorţire, este prezentă de-a lungul acestui drum al nimănui. Lângă această staţie se află locul unde până în anul 2009 funcţiona Staţia de asfalt a Primăriei Cernavodă ce a fost vândută în anul 2010 de primarul Mariana Mircea. Doar câteva grămăjoare de pietriş îţi dau de înţeles că acolo a fost cândva Staţia de asfalt a oraşului. Mai coborâm puţin şi, lângă Gara Fluvial, cei care urcă alături de maşinile de mare tonaj terenul în pantă, doar pietruit, fără urmă de asfalt, descoperă, într-un mediu deloc adecvat, una dintre cele trei pseudopiscine în aer liber construite de Mariana Mircea, care a fost lăsată în paragină. Pentru realizarea celor trei piscine şi pentru dotarea lor autoritatea locală a investit 300.000 de lei (trei miliarde de lei vechi!). Cea din apropierea Gării Fluvial, puternic degradată, este ca dimensiune cât o „cutie de chibrit", în care abia dacă pot înota lejer doi-trei oameni, din cei peste 16.000 de locuitori ai oraşului. Tot în partea de vest a oraşului se aflau serele de flori, mult regretate de localnici. Cetăţenii primeau gratuit flori, iar acum ei sunt invitaţi să planteze... porumb şi roşii. Din unele sere a mai rămas doar scheletul şi amintirea a ceea ce au fost odată. Iar gunoaiele te întâmpină în zonă la tot pasul. Primăria oraşului achiziţiona şi ea de la aceste sere material dendrologic la preţ de nimic. Astăzi, autoritatea locală organizează licitaţii pentru materialul dendrologic, iar localnicii acuză că se cheltuiesc astfel bani cu nemiluita. Cetăţenii mai susţin că au fost irosiţi banii publici prin plantarea de pomi în centrul oraşului, prin pavarea localităţii cu piatră cubică veche din primul război mondial şi prin amenajarea fântânilor arteziene cu candelabre costisitoare, de care se va alege praful la prima ploaie mai serioasă...

Am încercat să aflăm şi punctul de vedere al primarului Mariana Mircea privind stagnarea lucrărilor la şoseaua de centură şi permiterea maşinilor de mare tonaj să tranziteze această zonă, dar şi referitor la adăpostul pentru câini, piscina părăsită, staţia de sortare, fosta staţiei de asfalt şi fostele sere. În acest sens, am contactat-o telefonic pe Mariana Mircea şi i-am trimis şi un mesaj text, însă nu am primit niciun răspuns. Dacă primarul ne va transmite ulterior un punct de vedere, cotidianului Ziua de Constanţa îl va face public.

Mai puteţi citi în ZIUA satelor:

Editorial: Legea picnicului, neavenită pentru primari

Petrecere de zile mari şi inaugurări inedite de Zilele Comunei Peştera


Cârstocea ipotechează Hotel Central pentru eolienele de la Horia

Amzacea solicită fonduri europene pentru prevenirea inundaţiilor


La Aliman, apă potabilă pentru localnici

Cîrjaliu pregăteşte inaugurarea grădiniţei şi a creşei

Importante proiecte cetăţeneşti la Pecineaga


Căminul Cultural de la Urluia, finalizat cu bani din eoliene 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii