Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:56 26 11 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A cucerit Olanda Pilotul constănțean Alex Cascatău, campionul categoriei CN a Supercar Challenge

ro

20 Oct, 2020 00:00 3263 Marime text
 
 
  • Format din Alex Cascatău și luxemburghezul Alain Berg, echipajul BS Racing by Baticonsult s-a dovedit de neoprit.
  • Cu cinci victorii din șase posibile și tot atâtea pole position-uri, dominanța echipei a fost evidentă.
  • Titlul este o certitudine cu o rundă înainte de finele stagiunii.
 
 
Pilotul constănțean Alex Cascatău și coechipierul său, Alain Berg, au obținut titlul cu echipa BS Racing by Baticonsult în categoria CN a Supercar Challenge, cel mai cunoscut campionat al Olandei. iar aceasta s-a întâmplat cu o etapă înainte de finele competiției! 
 
Decizia echipei BS Racing by Baticonsult de a trece la clasa CN pentru acest an se dovedește a  fi una inspirată căci, cu cinci victorii din șase posibile, echipajul format din Alex Cascatău și Alain Berg s-a dovedit de neoprit, indiferent de mașina sau de circuitul pe care au rulat cei doi, se arată într-un comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion. Astfel că totalul de 138 de puncte, mai mult decât dublu față de zestrea vice-campionului, face ca titlul să fie o certitudine cu o rundă înainte de finele stagiunii.
 

Mai multe etape bifate anul trecut în Belcar
 

Potrivit sursei citate, în urmă cu doar câteva luni, Alex Cascatău nu era nici măcar sigur dacă va avea unde să concureze în 2020. Constănțeanul, care bifase mai multe etape în Belcar anul trecut, atât cu un Saker cât și cu o Norma, lua în calcul trecerea la cel mai cunoscut campionat al Olandei, Supercar Challenge. Ținta era categoria prototipurilor CN din cadrul seriei circumscrise numite GT & Prototype Challenge, asta după ce unicul start la bordul unui astfel de prototip de specificație CN din 2019, în cursa de 24 de ore de la Zolder, s-a încheiat cu un podium pentru Cascatău. Mașini foarte joase, cu o greutate de nici 600 de kilograme și echipate cu motoare fie turbo, fie aspirate ce se învârt în jurul a 300 de cai putere, aceste CN-uri sunt cunoscute publicului autohton din cursele de viteză în coastă, campionul național al acestei discipline din acest an rulând chiar pe o Norma de categorie CN.
 

Provocare pentru Cascatău

 
Alex Cascatău însă a decis de la început că vizează continuitatea pe circuit, participările în această ramură aducându-i deja pilotului constănțean un titlu, în Romanian Endurance Series la clasa A2, în 2019. Căutarea unui program viabil pentru 2020 s-a încheiat în momentul în care Cascatău a bătut palma cu formațiunea BS Racing by Baticonsult, care își dorea să urce la clasa CN din GT & Prototype Challenge, după ce pilotul echipei, Alain Berg, devenise campionul absolut în 2019, pilotând un Radical SR3 RSX.
”Provocarea pentru Cascatău era reprezentată de pistele olandeze - Assen și Zandvoort - pe care nu mai rulase, dar și rivalii din Țările de Jos care urmau să se afle la categoria CN”, se menționează în comunicatul West Competition Racing Promotion.
 

Trei victorii din patru posibile

 
A venit, apoi, pandemia, iar totul a fost suspendat, planând suspiciuni serioase asupra posibilității de a se organiza, în vreun fel, campionatul, notază sursa citată. În cele din urmă, s-a putut să se revină pe circuite, iar prototipurile au făcut-o cu ocazia primei etape, de la Assen, după ce runda inaugurală, de la Zandvoort, nu a fost deschisă acestor modele. Vremea n-a fost perfectă nici atunci, nici cu ocazia celui de-al doilea set de întreceri de pe „Catedrală”, dar Cascatău și Berg au reușit să-și treacă în cont trei victorii din patru posibile și patru pole position-uri din patru, lupta dându-se între BS Racing by Baticonsult pe de-o parte și, pe de-alta, Deldiche Racing și Aschoff Racing.
 

Debutul pe Circuit Park Zandvoort

 
Etapa a treia pentru Cascatău a fost sinonimă cu debutul pe Circuit Park Zandvoort, viitoarea gazdă a Marelui Premiu de Formula 1 a Olandei. Atât limita de zgomot impusă de organizatori, de doar 98 de decibeli, cât și niște probleme legate de procurarea unor piese esențiale reconstruirii motorului Honda de pe Norma M20 FC a echipei au dus la decizia de a se merge la Zandvoort cu o altă mașină. A fost vorba chiar de Radical-ul SR3 RSX cu care Berg a devenit campion în 2019, dar nici revenirea pe acel model nu a fost lipsită de unele probleme.
 

O problemă cu presiunea la ulei

 

Etapa de la Zandvoort a început cu dificultăți pentru BS Racing by Baticonsult. Berg a încercat să iasă pe circuit în prima sesiune de antrenamente numai pentru a descoperi că, asemeea bolidului Norma, există o problemă cu presiunea la ulei. Cum mașina nu mai rulase de anul trecut de la ultimele curse în mâinile aceluiași Berg, mecanicii s-au grăbit să demonteze motorul pentru a găsi problema. Și prima, și cea de-a doua sesiune de antrenamente s-au scurs fără ca mașina să revină pe traseu și, deci, fără ca Alex să aibă ocazia să se aclimatizeze cu traseul.
 

A rulat conservator

 
Primele tururi ale constănțeanului pe circuitul de la malul Mării Nordului au fost strânse în calificări, în care Cascatău a rulat conservator, din cauza setup-ului nu tocmai potrivit și a pneurilor vechi de pe mașină. Din fericire, ploaia s-a oprit înainte de calificări, dar ea avea să revină mai târziu, pentru a face prima întrecere a weekend-ului cu atât mai dificilă. Un 1:41.735 a fost maximul posibil pentru Alex, care s-a clasat al doilea, în urma lui Bob Herber și al său Lamborghini Huracan Super Trofeo, notează West Competition Racing Promotion.
 

Tăiase linia de la ieșirea de pe pit lane

 
Cel mai rapid tur al lui Herber a fost, însă, șters, căci olandezul tăiase linia de la ieșirea de pe pit lane, ceea ce a însemnat că Radical-ul cu numărul 614 al BS Racing by Baticonsult a plecat din pole position în prima cursă. În cea de-a doua, mașina a fost pe trei, căci cel de-al doilea cel mai rapid timp al lui Cascatău a fost mai lent decât timpul al treilea cel mai rapid al lui Herber (pole position în cursa a doua) și, respectiv, al doilea cel mai rapid timp al lui Koopman (pilot pe un BMW Z4 GT3).
 

Lamborghini-ul a apărut, dar n-a putut trece

 
Prima cursă a pornit sub safety car, din cauza condițiilor foarte dificile. După cinci tururi în urma safety car-ului, s-a dat în fine restartul, iar Alex a accelerat în ultimul moment posibil, pentru a încerca să reducă riscul unui atac al lui Herber la prima trecere în ritm de concurs prin Tarzan. Lamborghini-ul a apărut, așa cum era de așteptat, pe exteriorul prototipului lui Cascatău, dar n-a putut trece.
 

A derapat, dar fără a ajunge în pietriș

 
După acel prim tur la viteză, Herber a greșit și a pierdut câteva poziții, fiind depășit de primele modele de categorie TCR. Apoi, după doar câteva bucle, Cascatău a derapat la ieșirea din Tarzan, dar fără a ajunge în pietriș. Constănțeanul a continuat cu gândul la avansul de 28 de puncte pe care el și Berg îl înregistrau în campionat, avans ce putea fi mărit în condițiile în care Deldiche Racing și Aschoff Racing au absentat din cauza problemelor legate cu limita de zgomot. Practic, dacă BS Racing by Baticonsult reușea să termine ambele întreceri, Cascatău și Berg deveneau matematic campionii categoriei CN.
 

A început imediat să-l atace

 
Titlul la o clasă destul de slab populată nu a fost, însă, singura țintă pentru Cascatău și ai săi, motiv pentru care el a început imediat, după ce s-a repus în mișcare, să-l atace pe Herber pentru a reveni pe o poziție de podium la general. Herber a derapat chiar în fața lui Cascatău în virajul de stânga cunoscut în trecut ca virajul Vodafone (din partea a doua a turului) după nici trei tururi. Cum condițiile erau în continuare grele, Cascatău a derapat și el în același viraj, la scurt timp.
 

Schimb inspirat din partea luxemburghezului

 
Acest al doilea incident s-a încheiat însă cu o ieșire parțială în nisip, îndeajuns pentru ca Alex să aibă nevoie să fie tractat. S-au scurs circa cinci minute înainte ca Radical-ul să se repună în mișcare, ceea ce a însemnat că Berg a preluat mașina de pe ultimul loc, la un tur în urma liderilor.
Un schimb inspirat din partea luxemburghezului, în care a rulat sub timpii lui Cascatău, au permis echipei să depășească trei mașini înainte de final, pentru a se clasa pe poziția a 20-a la general.
 

BS Racing a rămas pe pneuri pentru asfalt ud

 
Traseul era încă ud înainte de startul în cursa a doua, dar nu se mai anunțau averse, motiv pentru care unele echipaje au început pe slick-uri, în timp ce altele au rămas pe pneuri pentru asfalt ud. BS Racing by Baticonsult a făcut parte din a doua categorie, aderența în plus avută în primele tururi permițându-i lui Berg să preia conducerea de la Herber fără prea mare dificultate.
 

Cascatău a ajuns în urma lui Koopman

 
Ulterior, însă, odată cu uscarea circuitului, Herber a revenit asupra lui Berg și l-a depășit. Mașina #614 a intrat la boxe de pe poziția a doua, dar schimbul lent de pneuri (s-a trecut pe niște slick-uri de compoziție medie) au aruncat echipajul până pe poziția a noua în ierarhia generală. Cascatău și-a croit drum prin pluton până ce a ajuns în urma lui Koopman, al cărui BMW era mai rapid pe liniile drepte, dar cu mult mai lent pe viraje.
 

Dominație evidentă

 
În ciuda unor tentative de depășire, Alex a rămas pe poziția a treia până la final, pentru a se impune încă o dată la CN, victorie ce le-a adus, lui Alex și Alain, titlul la această categorie. Cu cinci victorii din șase posibile și tot atâtea pole position-uri, dominanța echipei BS Racing by Baticonsult a fost evidentă, iar acum tot ce mai rămâne de stabilit este ierarhia generală, căci sunt șanse ca cei doi să fi strâns îndeajuns de multe puncte pentru a deveni și campionii absoluți ai stagiunii 2020. Asta deși mai este o etapă de disputat, la Assen, între 30 octombrie și 1 noiembrie a.c.
 
În secțiunea Galerie Foto, găsiți mai multe imagini cu Alex Cascatău.
 
Credit foto: Federico Vecchio / Daniel Mosessohn
 
Citește și:

Duel tare cu Tim Joosen Pilotul constănțean Alex Cascatău, victorie și loc secund, la revenirea la Assen

 
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii