Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:18 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Final de sezon Pilotul constănțean Alex Cascatău, pe podium în Romanian Endurance Series, la A2. „Vom fi mai puternici în 2023“ (GALERIE FOTO)

ro

09 Nov, 2022 00:00 1111 Marime text
 

 
  • Pilotul de pe litoral a venit cu moralul la cote maxime pentru ultimul său weekend de motorsport din plan autohton în acest an.
  • Constănțeanul pornea cu prima șansă în bătălia decisivă din RES, dar nu a avut parte de șansă.
  • Alex Cascatău a subliniat realizările din acest sezon și este sigur că echipa Junior Motorsport se va perfecționa.

În lupta pentru titlul categoriei A2 din competiția Romanian Endurance Series, cu prima șansă a pornit pilotul constănțean Alex Cascatău. Ultima etapă a avut loc pe circuitul Motor Park Romania, însă norocul nu a fost de partea sportivului de pe litoral.
 
După cum se arată într-un comunicat remis de Alex Cascatău Motorsport, pilotul de pe litoral a venit cu moralul la cote maxime pentru ultimul său weekend de motorsport din plan autohton în acest an. După patru etape cu suișuri și coborâșuri, echipajul cu numărul 111 de concurs înscris de Junior Motorsport Black Sea Suppliers, în care Alex Cascatău făcea echipă cu tânărul de perspectivă Radu Tămaș, era la vârf în clasa A2.
 
Cu greu trecea de 5.000 de turații pe minut
 
„Cei doi aveau un avans de un punct în fața rivalilor de la AB Motorsport 2, în condițiile în care o victorie la A2 îți aducea 11 puncte. Prima șansă pentru Alex de a lua contactul cu mașina, după o pauză de două luni, a fost în cadrul track day-ului, în care mașina nu a rulat în parametri normali. Atât Alex cât și Radu, coechipierul său, au acuzat lipsa de performanță a motorului, care cu greu trecea de 5000 de turații pe minut“, menționează sursa citată.
 
Pe poziția a zecea a clasamentului general
 
A doua zi a adus o mică îmbunătățire, deși performanța era departe de nivelul normal al mașinii, un Peugeot 206 RC. „Cu toate acestea, echipa a decis să încerce să ruleze cu deficitul de putere, echipajul #111 calificându-se printre primele 10 mașini din divizia Touring pentru ambele curse de 60 de minute + 1 tur de duminică, în ciuda acestor problem, care costau secunde vitale în fiecare tur de circuit. În prima sesiune, Alex a coborât până la un 2:04.666, îndeajuns pentru poziția a șasea pe grila de start, la 1,4 secunde de BMW-ul #268 WCR care a plecat din pole position-ul categoriei A2. Ulterior, în a doua sesiune, Radu a reușit un 2:06.387 care a pus mașina pe poziția a zecea a clasamentului general“, se precizează în comunicat.
 
Mecanicii au lucrat toată noaptea
 
Prima cursă a început în jurul orei 10.00, sub un cer senin. Alex a pornit cu dreptul și a urcat câteva poziții, deși motorul dădea semne de oboseală. Acesta se simțea vlăguit și în timpul cursei-regină RES 500, dar echipa a muncit foarte mult pentru a-l împrospăta, mecanicii lucrând toată noaptea să pregătească mașina pentru curse.
 
Fumul albastru a fost înlocuit de un nor de fum alb
 
„Alex a reușit să-și creeze un avans de circa cinci secunde în raport cu rivalii de la AB Motorsport și lucrurile păreau că merg bine, dar, din senin, norii au umplut cerul. Și nu au fost nori naturali. Peugeot-ul lui Cascatău a început să fumege și, în scurt timp, fumul albastru a fost înlocuit de un nor de fum alb. Alex reușise să aducă mașina pe pitlane în momentul în care motorul a cedat definitiv, dar echipa nu a mai putut să facă nimic pentru a-i păstra pe liderii de la A2 în joc. În cele din urmă, ordinea de la această categorie s-a schimbat, dar Radu și Alex au rămas pe podium și se pot lăuda cu un loc 3 la A2, după un sezon în care cei doi au fost la un pas de a triumfa de mai multe ori în clasamentul general al turismelor. Deși penalizările au stat între echipajul #111 și acele victorii, viteza arătată de singurul echipaj Junior Motorsport de la categoria A2 a fost a ieșit în evidență, iar experiența strânsă în acest sezon va fi pusă în mișcare anul viitor“, este descris finalul întrecerii.
 
„Am arătat că putem fi foarte rapizi“
 
Pilotul constănțean a subliniat realizările din acest sezon și este sigur că echipa Junior Motorsport se va perfecționa, iar în 2023, va fi mai puternică.
 
„Fără doar și poate că nu mi-am dorit să închei sezonul de RES într-un nor de fum, deși cred că fotografiile făcute în momentul când am intrat la boxe arată impresionant. Până la urmă, ceea ce contează este că am arătat că putem fi foarte rapizi și asta într-o luptă inegală cu niște mașini mult mai rapide. Trebuie să mulțumesc întregului colectiv Junior Motorsport, deoarece a depus un efort deosebit în acest sezon, primul în RES, și sunt sigur că ne vom perfecționa și vom fi mai puternici în 2023”, a declarat Alex Cascatău.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Credit galerie foto: Sorin Marius Mirea
 
Citește și:
 
Pilotul constănțean Alex Cascatău, din nou pe podium în Romanian Endurance Series. Lider la clasa A2, luptă pentru titlu (GALERIE FOTO)

La bordul noului prototip Nova Proto NP02
Pilotul constănțean Alex Cascatău, revenire de succes la Spa-Francorchamps. „Experiența a fost fantastică!“ (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii