Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:23 18 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pilotul constănțean Alex Cascatău, din nou pe podium în Romanian Endurance Series. Lider la clasa A2, luptă pentru titlu (GALERIE FOTO)

ro

30 Sep, 2022 00:00 1351 Marime text
 

 
  • Penultima rundă din actualul sezon din RES a avut loc pe circuitul Motorpark Romania, întrecerea revenind pe traseul din județul Dâmbovița după două etape disputate pe Transilvania Motor Ring.
  • Cele 30 de puncte strânse în urma clasării pe poziția secundă au promovat echipajul #111 pe primul loc în clasamentul categoriei A2, cu 84 de puncte.
  • Finala sezonului 2022 va avea loc în ultimul weekend din luna octombrie, când se vor disputa încă două întreceri de o oră.
 
Pentru al doilea an la rând, pilotul constănțean Alex Cascatău a încheiat pe podium în cea mai lungă cursă de anduranță din motorsportul românesc, Romanian Endurance Series, rezultatul propulsându-l în vârful ierarhiei, cu o etapă rămasă de disputat.
 
După cum se arată într-un comunicat al agenției West Competition Racing Promotion, penultima rundă din actualul sezon din RES a avut loc pe circuitul Motorpark Romania, întrecerea revenind pe traseul din județul Dâmbovița după două etape disputate pe Transilvania Motor Ring. „Cea de-a treia ediție a RES 500 a prezentat un număr de diferențe față de cea de anul trecut, care au făcut ca provocarea să fie cu atât mai dificilă. În primul rând, aceasta a fost prima cursă pentru Alex pe sensul anti-orar al circuitului Motorpark Romania. Pe lângă acest element de noutate, cursa din 2022 s-a derulat fără pauză, deși temperaturile au fost mult mai ridicate decât în mai 2021, când s-au organizat două segmente de câte 250 de kilometri fiecare“, menționează sursa citată.
 
S-a alăturat din nou echipei
 
Alex a parcurs primele tururi pe circuit în testele de vineri alături de întreaga echipă Junior Motorsport, căreia i s-a alăturat din nou după ce a ratat etapa anterioară. Alăturat lui Radu Tămaș, cei doi au avut timpul să descopere ABS-ul proaspăt instalat pe Peugeot-ul 206 RC cu numărul 111 de concurs înscris la clasa A2. Rulând pe anvelope semi slick, mașina Junior Motorsport Black Sea Suppliers a mers în 2:06, ritm pe care l-a regăsit și în antrenamentele oficiale din ziua de sâmbătă, când s-a mers pe aceleași anvelope.
 
În ciuda traficului intens, a reușit un 2:02.6
 
„Ulterior, în calificări, un set de slick-uri a deblocat mult mai multă performanță, dar cel mai bun timp a venit în primul tur lansat. Alex a reușit un 2:02.6 în ciuda traficului intens, mașina dând semne de «oboseală» în următoarele tururi, deși pista se eliberase și existau premisele unor timpi mai buni. Chiar și așa, acel timp a pus mașina #111 pe poziția a cincea în cadrul diviziei Touring, respectiv pe trei printre mașinile de la clasa A2 - în spatele a două BMW-uri mai rapide în linie dreaptă“, se menționează în comunicat.
 
S-a angajat în lupta pentru șefie
 
La startul cursei s-au aliniat 30 de mașini. Dintre acestea, 26 erau înscrise în divizia Touring și doar câte două se regăseau în diviziile Proto și, respectiv, GT. La scurt timp după start, Alex s-a angajat într-o luptă pentru șefia clasei A2, el și Radu Dumitrescu duelându-se pe durata primului schimb. După circa 50 de minute de la start, BMW-ul CUBE Performance a pătruns la boxe pentru prima sa oprire programată, Peugeot-ul lui Alex continuând fără probleme încă 40 de minute, înainte de a opri pentru realimentare.
 
Echipajul a executat două opriri prea scurte
 
„Conform regulamentului, fiecare echipaj trebuia să execute cel puțin patru opriri la boxe, fiecare cu o durată de cel puțin patru minute. Din păcate, echipajul #111 a executat două opriri prea scurte, ceea ce a dus la alte două treceri suplimentare pe la standuri în urma cărora s-au pierdut aproape opt minute sau echivalentul a peste trei tururi în raport cu liderii diviziei Touring. În acest context, Alex și Radu - care a bifat, la rândul său, două schimburi la bordul mașinii - nu s-au putut lupta pentru victoria la clasă sau la divizie. Cu toate acestea, cei doi au trecut linia de sosire pe poziția a șasea în clasamentul general, respectiv pe locul 4 în cadrul diviziei Touring și pe 2 la clasa A2, în urma BMW-ului WCR #268 pe care Alex l-a pilotat anul trecut“, este descrisă desfășurarea cursei.
 
Trei poziții, în urcare, după RES 500
 
Cele 30 de puncte strânse în urma clasării pe poziția secundă au promovat echipajul #111 pe primul loc în clasamentul categoriei A2, cu 84 de puncte. Înainte de RES 500, Alex și Radu erau pe poziția a treia la A2. Poziții importante au fost câștigate și în clasamentul general al diviziei (Touring Open), Cascatău și Tămaș urcând trei poziții după RES 500, sărind de pe 8 până pe 5. Actualmente, cei doi au 73 de puncte, cu 26 de puncte mai puțin decât liderii diviziei.
 
O miză îndeajuns de mare
 
Finala sezonului 2022 va avea loc în ultimul weekend din luna octombrie, când se vor disputa încă două întreceri de o oră. Sunt puse în joc 24 de puncte (dacă se vor prezenta cel puțin șapte mașini la start la clasa A2), pe lângă cele 50 care se împart în ierarhia generală a diviziei, o miză îndeajuns de mare pentru a înfrunta temperaturile care se anunță a fi destul de scăzute.
 
„Mașinile au fost fiabile“
 
„Revenirea în sânul echipei Junior Motorsport a fost extrem de plăcută, iar munca pe care întreg colectivul clubului a depus-o pentru a trece cu bine această provocare a fost foarte intensă. Sunt mândru că am făcut parte din această echipă la prima ei cursă de anduranță și sunt bucuros că am reușit să închei pe podium la A2 alături de Radu, rezultat care ne propulsează pe prima poziție la clasa noastră. Deși era loc și de mai bine, ceea ce este cel mai important este că mașinile au fost fiabile, iar toate trei echipajele au ajuns la final și echipa a bifat două podumuri. În plus, vom veni în octombrie să ne luptăm pentru titlul la A2 și sper să urcăm și pe podiumul general al diviziei Touring”, a declarat Alex Cascatău.
 
Clasamentul Clasei A2 după patru etape
 
1. #111 Junior Motorsport Black Sea Suppliers - 84p
2. #34 AB Motorsport 2 - 83p
3. #268 West Competition Racing - 77p
4. #48 DIRR Racing - 73p
5. #55 ASOT Racing Team - 67p
 
Clasamentul Touring Open după două etape
 
1. #268 West Competition Racing - 99p
2. #178 Rosenau - 92p
3. #48 DIRR Racing - 80p
4. #9 Blitzwolf - 78p
5. #111 Junior Motorsport Black Sea Suppliers - 73p.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Credit foto: Sorin Marius Mirea / Mihnea Tatu
 
Citește și:
 
Frustrant cum au ratat victoria Alex Cascatău și Radu Tămaș la Tg. Mureș!
„Probabil cel mai complicat weekend de când pilotez“ (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii