Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:21 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Ținta rămâne aceeași“ Pilotul constănțean Alex Cascatău, sesiune de teste, în Italia, la bordul unui prototip de clasă LMP3

ro

06 Oct, 2021 00:00 2479 Marime text

 
  • Alex Cascatău va fi la a doua experiență de acest gen, după testul desfășurat desfășurat în Spania, pe Circuit de Barcelona - Catalunya.
  • Circuitul Tazio Nuvolari este un traseu care și-a deschis porțile în 2014 și care a fost numit în onoarea celebrului pilot de curse din perioada interbelică.
  • Alex continuă să analizeze opțiunile pe care le are pentru sezonul viitor, iar acest test va fi folositor și în vederea unor potențiale participări la clasa LMP3.
 
Campionul din 2020 al GT & Prototype Challenge, întrecerea cu cele mai rapide mașini din Olanda, pilotul constănțean Alex Cascatău va avea din nou ocazia să piloteze un prototip Ligier JS P320 de categorie LMP3, cu ocazia unei sesiuni private de teste, care va avea loc joi, 7 octombrie, în Italia, pe circuitul Tazio Nuvolari din Cervesina.
 
Alex își reafirmă astfel interesul pentru emergenta categorie LMP3. Pilotul constănțean va fi la a doua experiență de acest gen, după ce a mai rulat și anul trecut cu un prototip Ligier identic, la un test desfășurat în Spania, pe Circuit de Barcelona - Catalunya. Potrivit unui comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion, după un sezon 2021 dificil, în care nu și-a putut reconfirma statutul de campion al GT & Prototype Challenge, Alex se pregătește să își recalibreze simțurile pentru a face trecerea de la Norma M20 FC a Baticonsult Racing, la Ligier-ul italienilor de la BHK Motorsport. „Diferențele dintre cele două prototipuri sunt mari, dar kilometri parcurși anul trecut la bordul șasiului deținut de Team Virage pe circuitul de Grand Prix al Spaniei vor ajuta cu siguranță. Înțelegerea dintre BHK Motorsport și Cascatău îi permite acestuia să piloteze timp de o jumătate de zi, un alt pilot folosind mașina în cealaltă parte a zilei. Circuitul Tazio Nuvolari este unul nou pentru Cascatău, dar acesta și-a dovedit în trecut abilitatea de a învăța repede un traseu nou, element-cheie în condițiile în care Ligier-ul de LMP3 pune pe asfalt 455 de cai putere și cântărește doar 900 de kilograme“, se arată în comunicat.
 
Și-a deschis porțile acum șapte ani
 
Circuitul Tazio Nuvolari este un traseu italian care și-a deschis porțile în 2014 și care a fost numit în onoarea celebrului pilot de curse din perioada interbelică. Complexul sportiv include o pistă de karting pe lângă circuitul dedicat întrecerilor auto și moto, circuit care include varianta lungă și pe cea scurtă. Varianta lungă măsoară 2.8 kilometri (11 viraje), iar cea scurtă 1.7 kilometri (9 viraje). Circuitul este construit după cele mai noi standarde în materie de siguranță și se alătură celorlalte circuite denumite în onoarea unor mari piloți din trecut precum Autodromo Carlos Pace (Brazilia) sau Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexic).
 
„Sunt foarte entuziasmat“
 
Alex continuă să analizeze opțiunile pe care le are pentru sezonul viitor, iar acest test va fi folositor și în vederea unor potențiale participări la clasa LMP3, seria Michelin Le Mans Cup fiind vizată, ea conținând și etapa de prestigiu „Road To Le Mans”, care se desfășoară în același weekend și pe același circuit ca și celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans.
 
„Sunt foarte entuziasmat de faptul că voi avea din nou ocazia să pilotez un prototip de clasă LMP3. Am reușit să mă pun de acord cu echipa BHK Motorsport în ultimul moment, dar sunt pregătit pentru sesiunile ce vor avea loc joi, chiar dacă circuitul este unul nou pentru mine. Ținta rămâne în continuare aceeași, și anume evaluarea unui program întreg sau parțial la clasa LMP3 pentru 2022”, a declarat Alex Cascatău, potrivit sursei citate.
 
455 de cai
 
Categoria LMP3 (de la Le Mans Prototype 3) este, după cum sugerează și numele, a treia clasă din cadrul structurii guvernate de Automobile Club de l’Ouest (ACO) din punctul de vedere al performanței. Clasa în sine a fost introdusă în urmă cu șase ani, în 2015, și se bucură de un succes răspândit în prezent, doar continentul european găzduind mai mult de cinci campionate ce primesc și prototipuri de clasă LMP3.
 
„Argumentul cel mai puternic în favoarea clasei LMP3 este reprezentat de costul de utilizare, această platformă fiind proiectată pentru a fi sustenabilă, fiecare mașină având un preț fixat de 240.000 de euro. În aceste condiții, indiferent de marca aleasă, mai multe componente importante sunt identice. De pildă, toate modelele de clasă LMP3 sunt propulsate de agregate Nissan VK56 V8 de 5.6 litri. Cei 455 de cai ajung la roți printr-o cutie XTrac secvențială cu șase rapoarte care este, la rândul ei, o componentă standardizată“, se mai arată în comunicat.
 
Prototipul, pilotat de trei piloți cu ștate mai vechi în motorsport
 
BHK Motorsport este o formație italiană care activează în actuala stagiune în Seria Europeană Le Mans (ELMS) cu un prototip înscris la categoria LMP2. Prototipul în cauză, un ORECA 07 LMP2, este pilotat de trei piloți cu ștate mai vechi în motorsport, Sergio Campana, Francesco Dracone și Markus Pommer. Italienii Campana și Dracone s-au evidențiat în diverse competiții de monoposturi, Campana trecând Formula Renault 2.0 și Formula 3 Italiană, în timp ce Dracone are la activ mai multe starturi în Indycar în 2010 și în 2015.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Credit foto: Sergi Campdelacreu Mogas


Citește și:
 
Pilotul constănțean Alex Cascatău s-a retras din ultimele curse ale sezonului din GT & Prototype Challenge (galerie foto)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii