Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:39 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primul petrolier construit în şantierul Midia „Marie Luise" a primit sâmbătă botezul mării

ro

23 Jul, 2012 01:48 5090 Marime text
nava.jpgDupă opt luni de muncă, timp în care au lucrat la foc continuu 50 de oameni, prima navă construită de la zero în şantierul 2X1 Holding de la Midia a fost lansată, sâmbăta trecută, la apă. Primul tanc petrolier construit pe uscat a fost lansat pe apă cu ajutorul macaralei plutitoare româneşti GSP Neptun.

„Marie Luise" este un tanc petrolier fluvial comandat de o companie germană, care a fost realizat după un proiect românesc. Petrolierul va naviga pe cursurile de apă din nordul Europei. De execuţia navei a fost responsabilă compania Steelbuilding, în colaborare cu 2X1 Holding Cape Midia Shipyard. În mod tradiţional, navele se construiesc în halele şantierelor pe bucăţi şi ulterior sunt asamblate în doc uscat. Lansarea se face prin umplerea docului cu apă sau prin scufundarea acestuia. În cazul petrolierului „Marie Luise" s-a optat pentru construcţia navei direct pe uscat. După ce va fi preluat de armator şi transportat în Germania, tancul va fi reinspectat de către autorităţile de acolo şi abia după aceea va primi aviz de navigaţie. „Marie Luise" are o greutate de peste 400 de tone, o lungime de peste 76 de metri şi o lăţime de 11,5 metri. Tancul a fost special conceput şi va fi dotat cu un sistem ultramodern de manevră bowtruster - compresor. În prova navei există o priză prin care apa este ghidată în lateral cu ajutorul unui compresor şi astfel manevrabilitatea este sporită. De asemenea, „Marie Luise" a fost proiectată pentru a naviga împinsă sau cu ajutorul propriului motor. Soluţia aleasă pentru punerea pe apă a tancului petrolier constituie, pe lângă factorul de premieră, şi o modalitate prin care s-au redus cheltuielile de execuţie. „Nava corespunde celor mai exigente standarde de navigaţie şi siguranţă: are dublu bord şi dublu fund. Prin construcţia navei pe uscat şi nu în docul plutitor s-au făcut economii importante", a declarat Aurelian Dabija, directorul general 2X1 Holding Cape Midia Shipyard.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii