Procesul dintre Primăria Stejaru și două firme IT, suspendat de Curtea de Apel Constanța
Procesul dintre Primăria Stejaru și două firme IT, suspendat de Curtea de Apel Constanța


Curtea de Apel Constanța a amânat astăzi, 13 octombrie 2025, cauza conform hotararii adunarii generale a judecatorilor într-un proces ce îi are ca părți pe Primarul Comunei Stejaru, în calitate de intimat reclamant, firma Suport Informatic Online SRL, în calitate de apelant pârât și Impact Com Transilvania SRL, în calitate de intimat pârât.
Dosarul cu nr. 726/88/2023 a fost înregistrat pe rolul Curții de Apel Constanța pe data de 02.09.2025, pe secția de contencios administrativ și fiscal, având ca obiect „litigiu privind achiziţiile publice Constatare nulitate act”, stadiul procesual fiind de apel.
Astfel, se suspendă judecarea cauzei conform hotărârii adunării generale a judecătorilor din cadrul Curții de apel Constanța nr. 2 din 26.08.2025.
„Art. 3. Cu unanimitate de voturi începând cu data de 27.08.2025 și până la retragerea proiectului de lege, suspendă soluționarea cauzelor, cu excepția celor în care se exercită funcția de dispoziție asupra drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, în faza de urmărire penală (art.3 alin.1 lit.b Cod proc. pen.), a cauzelor având ca obiect dispoziția asupra măsurilor preventive privative de libertate (în faza de cameră preliminară și în faza de judecată), suspendarea executării actelor administrative”, se spune în hotărâre.

Dosarul s-a mai aflat și în atenția magistraților de la Tribunalul Tulcea care la data de 29 octombrie 2024 au admis cererea.
Soluția pe scurt: „Respinge excepţiile autorităţii de lucru judecat, lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtei S.C. Impact Com S.R.L., tardivităţii, inadmisibilităţii şi lipsei de interes, ca nefondate. Admite cererea reclamantei. Constată nulitatea absolută a Contractului nr. 3048/26.11.2008 încheiat între Comuna Stejaru şi S.C. Impact Com S.R.L. şi a Contractului de cesiune nr. 101/1.03.2019 intervenit între S.C. Impact Com S.R.L. şi S.C. Suport Informatic Online S.R.L. Obligă pârâtele la plata către reclamantă a sumei de 5000 lei cheltuieli de judecată, reprezentând onorariu avocat. Cu drept de recurs în termen de 10 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică azi 29 octombrie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocierea grefei instanţei“ - conform Portalului Instanțelor de Judecată.
Potrivit Rejust.ro, prin cererea adresată acestei instanţe la data de 30.05.2023 şi înregistrată sub nr. ###/88/2023 reclamanta COMUNA ####### PRIN ###### a solicitat instanţei, în contradictoriu cu pârâtele S.C. ###### ########## ###### S.R.L. şi S.C. ###### ### ############ S.R.L.:
1. constatarea nulității absolute a Contractului de servicii nr. 3048/26.11.2008 încheiat de Comuna ####### și SC ###### ### SRL și a Contractului de cesiune nr. 101/2019 încheiat între ###### ### ############ SRL și ###### ########## ###### SRL cu obligarea pârâtei ###### ########## ###### SRL la plata sumei de 23825.22 lei.
2. anularea Contractului de servicii nr. 3048/26.11.2008 încheiat cu ###### ### SRL
3. constatarea nulității/anularea clauzelor prevăzute de art.5.1, 5.4, 5.6, 6.2, 11.2, teza a- II-a a art.II.l.3.1, art.13 din Contractul de servicii nr. 3048/26.11.2008
De asemenea, s-a solicitat obligarea pârâtelor la plata cheltuielilor de judecată.
„În motivarea acţiunii s-a arătat că, în fapt, între comuna ####### si societatea ###### ### SRL a fost încheiat Contractul de prestări servicii nr. 3048/26.11.2008. Obiectul contractului îl reprezenta furnizarea de către SC ###### ### SRL de servicii Web si servicii #### pentru o perioada de 5 ani, la finalizarea termenului urmând prelungirea automată a contractului.În anul 2019 a fost încheiat Contractul de cesiune nr. 101/2019 între cele două pârâte.
Cu privire la nulitatea Contractului de servicii nr.3048/26.11.2008 s-a arătat, în ceea ce priveşte condițiile esențiale ale încheierii unui contract, că acesta a fost semnat de viceprimarul comunei fără niciun drept în condițiile în care nu îi erau delegate asemenea atribuții, primarul nu se afla în concediu de odihnă, motiv pentru care semnatarului îi era prohibită încheierea oricăror acte care nu erau în competența sa și nu avea dreptul de a dispune personal si direct de veniturile publice aparținând comunei, invocându-se dispoziţiile art. 57 din Legea nr.215/2001 în forma aplicabilă la încheierea contractului.
S-a mai susţinut că au fost depuse la dosarul cauzei inclusiv extrase registru dispoziții pentru anul 2008 din care să reiasă că nu au fost delegate atribuții privind semnarea contractelor către viceprimarul comunei, extras registru hotărâri din 2008 din care reiese că nu a fost adoptată o hotărâre privind planul de achiziții publice, statele de plată pentru luna noiembrie 2008 din care reiese că primarul a fost pontat și era în activitate în luna respectivă .
Au mai fost invocate prevederile art.968 din Codul Civil, subliniindu-se că scopul acestui contract a fost unul ilicit prin fraudă la lege, invocându-se termenul contractual, respectiv că s-a încheiat un contract administrativ, de achiziții publice pe perioadă nederminată în sensul în care, la expirarea perioadei inițiale de 5 ani, contractul se prelungește automat pentru perioade contractuale succesive egale, ceea ce înseamnă un contract pe viață , un contract „sine die”.
Despre Suport Informatic Online SRL
Societatea Suport Informatic Online SRL a fost înființată în anul 2024, are sedeiul în Cetariu, județul Bihor, strada G. Cetariu nr. 317 și se ocupă de „Activități ale portalurilor web”.
Conform termene.ro, asociat și administrator este Jabenitean Daniel Florin.
În anul 2024, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 770.479 lei, cu un profit de 799.313 lei, la 2 angajați, având datorii în valoare de 13.345.574 lei.
Potrivit licitatiapublica.ro, societatea a câștigat 4 contracte prin cumpărare directă la instituții precum Primăria Siminicea (Suceava), Spitalul Municipal Toplița (2) și și Primăria Toplița (Harghita).
Despre Impact Com Transilvania SRL
Firma Impact Com Transilvania SRL, fondată în anul 2022, are sediul în București, strada Minerilor nr. 36, Sector 2 și se ocupă de „Activități de consultanță și tehnologia informației”.
Conform termene.ro, asociat și administrator este Cosarca Dragoș Mihail.
Acesta mai este asociat și administrator la Operator Sen Romania SRL.
În anul 2024, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 7.000 lei, cu o pierdere de 19.837 lei, la un angajat, având datorii în valoare de 21.491.819 lei.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Justiție Constanța: Disputa juridică dintre Comuna Stejaru, Suport Informatic Online SRL și Impact Com Transilvania SRL, la Curtea de Apel Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp