Cum a reușit un angajat să obțină avocat din oficiu într-un litigiu de muncă cu Spitalul Județean Constanța
Cum a reușit un angajat să obțină avocat din oficiu într-un litigiu de muncă cu Spitalul Județean Constanța
10 Dec, 2025 13:08
ZIUA de Constanta
117
Marime text
117
Marime text
Tribunalul Constanța a admis cererea de ajutor public judiciar formulată de Mustafa Erdal, angajat implicat într-un litigiu de muncă cu Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța în dosarul 3742/118/2025/a1. Reclamantului i-a fost desemnat un avocat din oficiu, cu un onorariu provizoriu de 940 lei, pentru reprezentarea în instanță.




Anterior, cererea de ajutor public judiciar depusă de Mustafa Erdal fusese respinsă, însă instanța a revenit asupra deciziei prin completare de dispozitiv. În cadrul aceluiași dosar, cererea privind ordonanța președințială a fost respinsă ca nefondată, iar reclamantul a fost obligat la plata cheltuielilor de judecată în cuantum de 3.025 lei pentru avocatul pârâtului.
Dosarul se află în prezent în apel la Curtea de Apel Constanța, următoarea ședință fiind programată pentru 14 ianuarie 2026.
Motivarea REJUST
„Deliberând asupra cererii de acordare a ajutorului public în etapa procesuală a apelului, instanţa constată următoarele:
La data de 15.09.2025, apelantul a formulat cerere de acordare a ajutorului public judiciar pentru a se dispune acordarea ajutorului public sub forma asistenţei prin avocat. La data de 23.10.2025, instanţa a pus în vedere apelantului să depună declaraţie pe propria răspundere şi înscrisuri în dovedirea cererii. Analizând cererea de ajutor public formulată, instanţa reţine că ajutorul public judiciar este o formă de asistenţă acordată de stat persoanelor care sunt sau urmează să devină parte într-un litigiu în faţa instanţelor judecătoreşti sau a altor autorităţi cu atribuţii jurisdicţionale române.
În drept, conform art. 8 din O.U.G. nr. 51/2008 modificată dispune:
(1) Beneficiază de ajutor public judiciar în formele prevăzute la art. 6 persoanele al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, în ultimele două luni anterioare formulării cererii, se situează sub nivelul echivalentului a 25% din salariul de bază minim brut pe ţară. În acest caz, sumele care constituie ajutor public judiciar se avansează în întregime de către stat.
(2) #### venitul mediu net lunar pe membru de familie,în ultimele două luni anterioare formulării cererii, se situează sub nivelul echivalentului a 50% din salariul de bază minim brut pe ţară, sumele de bani care constituie ajutor public judiciar se avansează de către stat în proporţie de 50%.
(3) Ajutorul public judiciar se poate acorda şi în alte situaţii, proporţional cu nevoile solicitantului, în cazul în care costurile certe sau estimate ale procesului sunt de natură să îi limiteze accesul efectiv la justiţie, inclusiv din cauza diferenţelor de cost al vieţii dintre statul membru în care acesta îşi are domiciliul sau reşedinţa obişnuită şi cel din #######”.
În cauza de faţă, apelantul nu a depus niciunul dintre înscrisurile solicitate de instanţă, aspect ce nu permite aprecierea situaţiei financiare. Instanța reține că prezentarea niciunuia dintre aceste înscrisuri nu a fost lăsat la aprecierea părții, ci apelantul avea obligația de a depune toate aceste documente, astfel cum o arată disp. art. 14 din O.U.G. 51/2008, respectiv cererea pentru acordarea ajutorului public judiciar se formulează în scris şi va cuprinde menţiuni privind obiectul şi natura procesului pentru care se solicită ajutorul public judiciar, identitatea, codul numeric personal, domiciliul şi starea materială a solicitantului şi a familiei sale, ataşându-se înscrisuri doveditoare ale veniturilor acestuia şi ale familiei sale, precum şi dovezi cu privire la obligaţiile de întreţinere sau de plată.
Cererea va fi însoţită şi de o declaraţie pe propria răspundere a solicitantului în sensul de a preciza dacă în cursul ultimelor 12 luni a mai beneficiat de ajutor public judiciar, în ce formă, pentru ce cauză, precum şi cuantumul acestui ajutor. Petentul nu a depus declaraţiile semnate olograf şi nici nu a depus dovezi în sensul că nu primeşte ajutor de şomaj. Prin urmare, faţă de împrejurarea că pentru corecta apreciere a datelor financiare sunt necesare înscrisurile arătate, instanţa va respinge cererea de acordare a ajutorului public ca neîntemeiată”-se arată pe rejust.ro.
Cererea va fi însoţită şi de o declaraţie pe propria răspundere a solicitantului în sensul de a preciza dacă în cursul ultimelor 12 luni a mai beneficiat de ajutor public judiciar, în ce formă, pentru ce cauză, precum şi cuantumul acestui ajutor. Petentul nu a depus declaraţiile semnate olograf şi nici nu a depus dovezi în sensul că nu primeşte ajutor de şomaj. Prin urmare, faţă de împrejurarea că pentru corecta apreciere a datelor financiare sunt necesare înscrisurile arătate, instanţa va respinge cererea de acordare a ajutorului public ca neîntemeiată”-se arată pe rejust.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
LicitațiiSpitalul Județean Constanța lansează licitație pentru un sistem complet de cariotipare și FISH (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


