Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:33 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiectul Erasmus +, la Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari

ro

17 Mar, 2019 09:15 1963 Marime text
În perioada 11-15 martie 2019, profesori de la Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari participă la activitatea de învățare organizată de Istituto Statale Istruzione Secondaria Superiore "M. Del Giudice", din Rodi Garganico, Italia, în cadrul mobilității din proiectul "Key For Innovative Education", Programul  Erasmus+, acţiunea KA2- parteneriate strategice pentru educație școlară.
 
Obiectivele reuniunii proiectului sunt: îmbunătățirea calității procesului educațional în școlile partenere prin dezvoltarea competențelor personale și profesionale ale cadrelor didactice care participă la formare; dezvoltarea capacității de a opera într-un mediu multicultural, în cele cinci zile de lucru la școala parteneră.
 
Înainte de mobilitate, în februarie 2019 au fost organizate sesiuni de întâlniri și ședințe de lucru virtuale (pe Skype), pentru a fi stabilit calendarul, a fi planificate instrumentele și modalitățile de evaluare a mobilității. Principalele activități care se derulează la școala parteneră, Istituto Statale Istruzione Secondaria Superiore "M. Del Giudice", din Rodi Garganico, Italia:organizarea seminarului internațional cu tema: Noi modalități de îmbunătățire a perdării matematicii, biologiei, chimiei, fizicii, tehnologiei prin STEM-Science Technology Engineering Inginerie matematică; work-shop "Schimbul de cunoștințe și analiză" în cardul căruia participanții vor experimenta metodele de predare non-formală; work-shop: “Activități educaționale pentru implementarea lecțiilor non-formale în curriculum și dezvoltarea conținutului manualului de bune practici”; zi de lucru în cadrul școlii, observații și analize ale profesorilor privind practicile educaționale ale școlii gazdă; organizarea vizitelor la diferiți parteneri școlari și locali; monitorizarea și autoevaluarea activităților prin aplicarea chestionarelor de evaluare și obținerea feedback-ului.
 
În urma experiențelor acumulate, echipa gazdă împreună cu profesorii români, realizează o evaluare intermediară în a treia zi și o evaluare finală în ultima zi a activităților de învățare. Evaluarea finală constă în  aplicarea chestionarelor pentru a analiza muncii depuse și pentru a primi feed-back.
 
Rezultatele pe care le așteptăm în urma întâlnirii din Italia: profesorii dezvoltă abilități profesionale și personale; profesorii  dezvoltă  noi abordări privind experiențele de învățare prin consultarea profesorilor colegi din diferite țări; integrarea celor mai bune practici de clasă identificate pe întreaga durată a proiectului; transmiterea experiențelor acumulate în Italia către familiile elevilor din România în scopul creării de atitudini pozitive față de școală și procesele de învățare moderne și integrate; transmiterea către comunitățile locale a mentalităților și procedurilor educationale moderne care sa conducă spre o înțelegere mai bună a rolului lor într-o Europă unită prin cooperare și înțelegere reciprocă prin promovarea proiectului în mass-media locală și în afara ei.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii