Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:10 24 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cine face parte din Consiliul de Administrație al Liceului Teoretic „George Emil Palade“ Constanța

ro

24 Oct, 2025 14:58 275 Marime text
foto: Facebook
  • Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar este organul deliberativ de conducere și se constituie din 7, 9 sau 11 membri.
Cotidianul ZIUA de Constanța prezintă componența Consiliilor de Amdinistrație a mai multor instituții de învățământ din județul Constanța, așa cum apar acestea fie pe site-urile instituțiilor, fie așa cum au fost communicate de reprezentanții acestora.

Consiliul de administrație al unei școli este un organ de conducere cu rol de supraveghere, control și decizie, format din membri ce au responsabilitatea de a asigura buna funcționare a instituției. CA stabilește, aprobă și gestionează aspecte precum bugetul, regulamentele interne, tematica și planificarea ședințelor și ordinea de zi. De asemenea ia decizii în probleme de ordin administrativ, financiar și de personal.

În ediția de astăzi, prezentăm componența Consiliului de Administrație al Liceului Teoretic „George Emil Palade“ Constanța.

Potrivit informațiilor oferite ZIUA de Constanța componențaConsiliului de Administrație a Liceului Teoretic "George Emil Palade" Constanța a fost stabilită prin decizia directorului nr. 54.26/ 01.09.2025, cu respectarea prevederilor legale.

Astfel, în anul școlar 2025 - 2026, din Consiliul de Administrație fac parte:
  • Prof. Diaconu Laurentia - Președinte
  • Prof. Mîcnea Florentina - Membru
  • Prof. Diamandi Simona Mădălina - Membru
  • Prof. Omer Ferihal - Membru
  • Prof. Arjoca Elena - Membru
  • Burtoi Celestina - Reprezentant al Asociației Părinților
  • Țone Jan - Reprezentant al Asociației Părinților
  • Mehedințeanu Ana Mirela - Reprezentant al Consiliului Elevilor
  • Iacob Loredana Georgiana - Reprezentant al Primarului (conform dispoziției Primarului Mun. Constanta nr. 1286104.04.2025)
  • Prăzaru Marius - Dragoș Reprezentant al Consiliului Local Municipal
  • Constanța (conform HCLM nr. 461 | I .02.2025)
  • Bădoiu Sorin-Alexandru - Reprezentant al Consiliului Local Municipal Constanța (conform HCLM nr. 461 I 1 .02.2025)
OBSERVATORI
  • Culea Mario-Dorin - Reprezentant SIP FEN
Potrivit metodologiei, printre atribuțiile Consiliului de Administrație al unei școli se numără următoarele:
  • Aprobă documentele de funcționare: stabilește și aprobă tematica și graficul ședințelor, precum și ordinea de zi a acestora.
  • Stabilește responsabilități: definește rolurile și responsabilitățile membrilor consiliului de administrație.
  • Gestionează fondurile: ia decizii referitoare la bugetul școlii și gestionarea resurselor financiare.
  • Supraveghează activitatea: are rol de control asupra activității generale a școlii.
  • Organizează activitatea: stabilește procedurile de lucru în cadrul consiliului.
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii, Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică și alte comisii constituite la nivelul unității deînvățământ, consiliul şcolar al elevilor, consiliul reprezentativ al părinților și asociația de părinți,acolo unde aceasta este legal constituită, cu autoritățile administrației publice locale şi organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negocierecolectivă învăţământ preuniversitar.

Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar este organul deliberativ de conducere și se constituie din 7, 9 sau 11 membri.

Hotărârile consiliului de administraţie sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice sau juridice implicate în mod direct ori indirect în activitatea unităţii de învăţământ.

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial al instituției de învățământ, primele documente legate de învăţământul sanitar în Dobrogea, existente în arhiva şcolii, datează din anul 1950 când funcţionau 2 şcoli pentru oficianţi medicali şi surori medicale, cu locaţii diferite.

În anul 1954, cele două şcoli se unifică sub denumirea de Centrul pentru perfecţionarea personalului sanitar şi pregăteşte, pe lângă oficianţi şi surori medicale, surori de ocrotire şi de pediatrie cu durata de şcolarizare de un an.


1955-1957 – denumirea oficială este de Şcoala profesională sanitară.
1957-1959 – Grup şcolar sanitar care are în structura sa Şcoala profesională (în lichidare) şi nou înfiinţata Şcoala tehnică sanitară, la care sunt admişi, pe bază de concurs, absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat/maturitate pentru profilurile: asistent medical, asistent medical de obstetrică şi ginecologie, asistent medical de pediatrie.
1959-1965 – Şcoala tehnică sanitară cu durata de 3 ani care pregătea, în plus, asistenţi medicali în profilurile: igiena, balneofizioterapie, laborator clinic, ocrotire şi farmacie.
1965-1974 – se revine la denumirea de Grup şcolar sanitar. În această perioadă, ca urmare a nevoii crescute de cadre sanitare în regiunea Dobrogea, mai ales în mediul rural, se reînfiinţează şcolile profesionale cu filiale în Constanţa, Medgidia şi Tulcea, prin care se pregătesc surori medicale, surori de pediatrie şi moase. Numărul absolvenţilor de şcoala profesională cu durata de 2 ani a fost de 752.
În perioada 1954-1970 învăţământul teoretic se desfăşoară în Casa d`Italia din Constanţa, proprietate a statului italian, unde condiţiile şi spaţiile puse la dispoziţia şcolii erau improprii şi fără putinţa de a face modificări sau alte amenajări.
În anul 1969, Ministerul Sănătăţii, in subordinea căruia funcţionau şcolile sanitare, aprobă fonduri pentru construcţia unui sediu adecvat învăţământului sanitar, iar Consiliul Popular al judeţului Constanţa transmite din administrarea Spitalului de adulti Constanţa în administrarea Grupului Scolar Sanitar terenul de 5050 m.p.
15 septembrie 1970 – anul scolar începe în şcoala nouă (actualul spaţiu) care cuprinde sali de clasa, sali de instruire practica, laboratoare, sala de lectura, cantina şi internat. Şcoala dispune de toate dotarile iar vecinatatea spitalului este benefică din multe puncte de vedere.
În 1972 se schimba denumirea Şcolii Tehnice Sanitare în Şcoala Postliceala Sanitara. Şcolile Profesionale Sanitare se lichideaza în 1973, având un numar de 752 de absolventi.
1974-1978 – Grup şcolar Sanitar care are în componenta sa şcoala Postliceala Sanitara şi Liceul Sanitar infiintat în 1974. Cele doua forme de invatamânt merg în paralel, astfel incât anul 1978 marcheaza lichidarea şcolii Postliceale şi absolvirea prima promoţii de Liceu Sanitar. Numărul de asistenti medicali pregătiţi pâna în 1978 este de 1928.

1978-1990 – Liceu Sanitar care pregăteşte absolventi ai ciclului gimnazial în calificarile: sora medicala, laborant biolog, laborant de farmacie. Absolventii parcurg un stagiu de practicant de 12 luni in urma caruia surorile medicale se califica in sora medicala, sora medicala de obstetrica-ginecologie, sora medicala de pediatrie, sora medicala de ocrotire, sora medicala de igiena. La sfârsitul stagiului susţin un examen de calificare si obtin dreptul de a lucra independent.
1990-1994 – Grup şcolar Sanitar cu şcoala Postliceala Sanitara şi Liceu Sanitar în lichidare.
În 1990 se reînfiinţează şcolile Postliceale Sanitare în care pregatirea se face după o curricula elaborata de un grup de experţi OMS, UNICEF şi Ministerul Sănătăţii. În conformitate cu normele în vigoare în domeniul clinic se renunţa la calificarea pe profil şi se şcolarizeaza asistent medical generalist. Ramân în continuare profilurile paraclinice: asistent medical de igiena, de laborator, de radiologie, balneofizioterapie, de nutritie si dietetica.
Liceul Sanitar se lichideaza in 1994, având un numar de 2562 de absolventi.
1994 – Liceul sanitar se lichideaza in 1994, schimbandu-si profilul in Liceul de chimie-biologie,
1994-1998 – Denumirea oficiala a institutiei de invatamant este de Grup şcolar Sanitar cuprinzand şcoala Postliceala Sanitara şi Liceul de chimie-biologie.
1998-2012 – denumirea oficiala este de Grup şcolar George Emil Palade.
2012 şi în prezent- Liceul teoretic George Emil Palade cu doua forme de învăţământ, liceal şi postliceal sanitar. Numărul de absolventi de şcoala Postliceala din 1990 şi pâna în prezent este de 3176.
2022 – în prezent – Liceul Teoretic „George Emil Palade” ființează cu cinci forme de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial, liceal și postliceal sanitar“ – se arată în prezentarea publicată pe site-ul oficial al Liceului Teoretic „George Emil Palade“ Constanța.

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Citește și:

Cine face parte din Consiliul de Administrație al Colegiului Național de Arte „Regina Maria“ Constanța
 

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii