Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:18 13 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviu online cu Ovidiu Cristian Tănase, noul director general al RATC Constanţa Tema este - „Ce proiecte are noua conducere a Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa

ro

20 Mar, 2013 18:03 3206 Marime text
Ovidiu Cristian Tănase este, de mai bine de o lună, noul director general al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa. Poate RATC să dezvolte şi să optimizeze oferta de transport public din localitate? Are regia o politică de protecţie a mediului? Sunt traseele mijloacelor de transport în comun perfectibile?
Discutăm pe aceste teme cu directorul general al RATC mâine, de la ora 11.00, în cadrul unui interviu online, în direct pe www.ziuaconstanta.ro.

Aşteptăm întrebările dumneavoastră prin formularul de comentarii de la sfârşitul articolului sau la adresa interviu@ziuact.ro.

Realizator: Ada CODAU

Nota redacţiei: Pentru a păstra coerenţa şi relevanţa discuţiei, nu vom valida comentariile care nu se referă la temele anunţate, care nu conţin întrebări sau care constau în atacuri la persoană.
Intrebările redacţiei:

1. Sunteţi, din luna martie a acestui an, noul director general al RATC Constanţa. Ce proiecte aveţi pentru Regia Autonomă de Transport în Comun?

Toate proiectele se învârt în jurul ideii de a rentabiliza activitatea Regiei şi de a deservi publicul călător din oraşul Constanţa în condiţii optime de confort şi securitate.

2. Răspunde RATC Constanţa nevoilor constănţenilor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun?

Da.

3. Care sunt punctele slabe ale regiei?

Ar trebui ca RATC să absoarbă mai mulţi bani de la călători şi prin subvenţiile legal atribuite prin legile în vigoare. Asta în scopul de a putea moderniza continuu parcul auto, pentru a putea dezvolta reţeaua de transport în comun.

4. Intenţionaţi să achiziţionaţi noi mijloace de transport în comun?

Nu. Avem la ora actuală un parc de 198 autobuze, din care sunt defecte şase. Nu se pune problema să achiziţionăm, în următorii doi, trei ani de zile, să achiziţionăm alte autobuze, nu avem de ce.

5. Credeţi că preţul unui bilet pentru o călătorie cu RATC-ul reflectă raportul preţ-calitate?

Da. Constanţa practică unul dintre preţurile cele mai mici la transportul public în comun, comparativ cu celelalte mari oraşe din ţară, unde preţul este între 1,8 lei şi 2 lei, pe călătorie. Noi considerăm că transportul în municipiul Constanţa este foarte bine organizat. Timpii maximi de aşteptare sunt între două şi şapte minute, depinde de trasee, de ore de circulaţie. Autobuzele sunt moderne, curate.

6. Cum poate fi optimizată oferta de transport public? Aveţi în vedere înfiinţarea de linii noi în municipiul Constanţa?

Vrem să încheiem contracte cu specialişti în managementul transportului în comun, care să ne dea soluţii ştiinţifice pentru rentabilizarea şi optimizarea reţelei de transport în comun. După ce vom avea aceste studii, vom hotărî dacă este necesar să înfiinţăm, să desfiinţăm sau să păstrăm, dacă este necesar, anumite linii de transport în comun.
Tot în această direcţie, prin montarea de camere de luat vedere în autobuze şi a sistemelor GPS pentru monitorizarea traficului, vom putea avea informaţii în timp real şi astfel vom putea interveni rapid pentru suplimentarea sau reducerea unui număr de autobuze pe anumite linii.

7. Are RATC Constanţa o politică de protecţie a mediului? Întrebarea vine în contextul în care în localitate nu mai circulă niciun tramvai care, aşa cum se ştie, este cel mai ecologic mijloc de transport în comun.

Toate autobuzele, tot parcul de autobuze de la RATC are ca normă de poluare Euro 5. Ceea ce nu este un factor foarte poluant. Tramvaiele presupuneau costuri infernal de mari pentru că trebuia înlocuită toată infrastructura, toată calea ferată, deoarece nu mai corespundea, eram zilnic accidente.

8. De ce vrea RATC ca toţii elevii constănţeni să aibă abonamente? Cine sunt partenerii din acest proiect?

RATC nu a vrut niciodată ca toţi elevii constănţeni să aibă abonamente. Noi am venit în sprijinul elevilor, oferindu-le posibilitatea ca cei care doresc să achiziţioneze abonamentul de la şcoală. Aceasta este doar o alternativă. Nu este o obligaţie.

9. Sindicaliştii de la RATC solicită salarii mai mari şi, în acest sens, au fost demarate negocierile. Când se va lua o decizie?

În luna decembrie 2012 a fost semna contractul colectiv de muncă între patronat şi sindicate, contract în care se prevede că până când regia va obţine rezultate economice pozitive salariile vor rămâne la nivelul actual. Asta nu înseamnă că dacă vor exista fonduri nu vom încerca o mică creştere de venituri.

10. Au existat, de-a lungul timpului, cazuri de şoferi şi controlori RATC care au fost agresaţi. Vă mai confruntaţi cu acest fenomen la momentul actual?

De când sunt în această funcţie nu am auzit de asemenea probleme.

11. Pe internet au fost postate, în această iarnă, filmuleţe cu tineri constănţeni care, în autobuze RATC, dansează haotic şi mimează poziţii sexuale, gesturi care definesc aşa numitul fenomen Harlem Shake. Şoferul nu a avut nicio reacţie, văzându-şi liniştit de drum. Cum comentaţi?

Şoferul a procedat foarte corect, văzându-şi liniştit de drum. El nu se ocupă de ordine şi disciplină. Principala sa activitate constă în transportul în deplină siguranţă al călătorilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • sofer 21 Mar, 2013 16:38 daca gasesti un autobuz Euro5 in curte, eu il maninc....
  • Raspuns invitat ziua pentru Mihai 21 Mar, 2013 11:56 Există sisteme electronice de măsurare a consumului de combustibil pentru fiecare autobuz. Creşterea valabilităţii tichetului de autobuz presupune creşterea preţului acestuia. Este o chestiune la care ne gândim.
  • Raspuns invitat ziua pentru Zisu Andrei 21 Mar, 2013 11:55 Şi la această întrebare am răspuns deja în cadrul interviului online.
  • Raspuns invitat ziua pentru Andrei 21 Mar, 2013 11:54 Am răspuns la această întrebare în cadrul interviului online.
  • Raspuns invitat ziua pentru Claudiu 21 Mar, 2013 11:44 Va salut! ca si cetatean acestui oras am intampinat multe erori in ceea ce priveste calatoriile cu RATC-ul..ca de ex. 1/ sa fie posibil ca si calator sa pot gasi bilete de calatorie pana la ora care este trecuta in orarul/ programul celor de la RATC(dupa ora 18 nu mai gasesti un chiosc in c-ta care sa-ti vanda bilete, chioscurile TELEGRAF sunt amplasate in anumite puncte in c-ta ex. in zona anda cartier CET dupa ora 17 nu ai de unde cumpara un bilet)si din acest motiv apar si discutiile cu controlorii de care pot sa spun ca sunt doar profitori si fac japca ca niste bisnitari cerandu-le bani calatorilor prinsi fara bilet(o spun din propria experienta, si mai este un lucru ff rusinos si care ma deranjeaza foarte tare, pur si simplu te sechestreaza in mijlocul de transport si numai zic de galagia pe care o fac)sa nu aveti parerea ca sunt un cetatean care merge fraudulos, NU! bunul simt inca n-a disparut. 2/ de ce nu se procedeaza ca si in alte orase mari din EU ca si controlor sa oferi bilete calatorilor contra cost( decat sa umble ciorchine 3/4 dintr-un mijloc in altul controland,mai bine sa gasesti cate unul in fiecare mijloc de transport si optiunea de-a gasi bilete chiar la pers. in fapt) ..si asa veti vedea ca nu vor mai exista calatori fraudulosi. 3/ cat despre abonamentele stil bilet cele de 24 de ore si cele de 7 zile sa fie posibil comercializarea lor la orice chiosc de bilete( trebuie sa strabat 2/3 cartiere pe jos sa-mi pot achizitiona un abonament)sper sa se tine cont de aceste pareri, sugestii, opinii si noul Director Ovidiu Cristian Tănase sa fie mult mai promt in ceea ce priveste buna functionare a RATC-ului si sa nu se culce pe o ureche...Va multumesc ! În această privinţă, interesele noastre coincid, interesul nostru, al regiei, fiind să vindem cât mai multe bilete, drept pentru care avem în curs o analiză a modului în care sunt repartizate, în oraşul Constanţa, punctele de distribuţie, precum şi orarul de funcţionare al acestora. Este o modalitate la care ne gândim, dar aceasta presupune în primul rând o educaţie civică a călătorilor, care să poată să stea liniştiţi la rând pentru a putea urca în autobuz, ca şi în alte oraşe mari din Europa. O să analizăm aceasta şi sunt de acord cu acest aspect, urmând ca în cel mai scurt timp să extidem distribuţia acestor abonamente în toate chioşcurile.
  • Mihai 21 Mar, 2013 10:55 Pretul biletului pentru o calatorie este destul de mare luand in calcul orase europene unde biletul este valabil 90minute din momentul validarii. Daca dl dir ar monta sonde de masurare al combustibilului la toate autobuzele, acesta ar economisi bani pt investitii. Intrebarile mele: Vor monta sonde de madurare/gestionare combustibil di autobuze? Vor mari valabilitatea biletului/calatoriei? Vor face flyere informative (si in limba internationala) pe care sa le afiseze in toate statiile de autobuze? Vor dota fiecare statie de autobuz cu zona de achizitionare a biletelor de calatorie? Sau vor dota autobuzele cu casa de marcat unde orice calator sa poata achita contravaloarea cursei?
  • zisu andrei 21 Mar, 2013 10:54 "Veti face ceva pentru a sprijini controloarele calora le e frica de tigani?" Nu o data am fost controlat de bilet pentru ca mai apoi controloarea sa evite tiganii si sa nu le zica nimic, ba chiar sa fie si amenintate de catre respectivii. Trebuie gasita o metoda de compromis, cu sprijinul jandarmeriei (poate niste agenti imbracati in civil?). Ba chiar eram cu prietena mea si ne-am urcat grabiti intr-un autobuz pentru ca mai apoi sa vadem ca nu aveam bilet decat pentru unul dintre noi. Am fi vrut sa coboaram la prima statie daca controlorul nu o vedea fara bilet. Vina a fost in totalitate a noastra, corect. In spate era o gasca de cel putin 2-3 tigani care nu aveau bilet dar care mai aveau si tupeul sa strige la controloare "nu-i lasati sefa fara bilet, cum isi permit". Erau doua controloare care o tineau pe prietena mea "sa nu fuga de pe scaun", cand am atras atentia insistent controloarelor ca acei calatori nu aveau bilet si ca macar una din cele doua sa se duca sa verifice, am fost amendat si eu pentru deranjarea mijlocului de transport. Noaptea mintii. Poate ca intrebarea asta nu face din temele discutate, dar trebuie neaparat sa fie intrebata. Asa ceva nu se poate intr-o tara europeana din 2013.
  • andrei 21 Mar, 2013 10:53 Pe cand revenirea la troleibuze si tramvaie?Macar pe linia lui 100 sa avem tramvaie ca doar este linia emblema a orasului.Iar pe restul se pot introduce troleibuze.Nu pot sa cred ca fugiti in halul asta de ele mai ales cand UE acorda mare parte din fonduri pentru ele.Este timpul sa revenim la transportul electric.MAZ-urile astea sunt depasite in ultimul hal.E timpul sa avem din nou un aer curat in Constanta.
  • Claudiu 21 Mar, 2013 04:51 Va salut! ca si cetatean acestui oras am intampinat multe erori in ceea ce priveste calatoriile cu RATC-ul..ca de ex. 1/ sa fie posibil ca si calator sa pot gasi bilete de calatorie pana la ora care este trecuta in orarul/ programul celor de la RATC(dupa ora 18 nu mai gasesti un chiosc in c-ta care sa-ti vanda bilete, chioscurile TELEGRAF sunt amplasate in anumite puncte in c-ta ex. in zona anda cartier CET dupa ora 17 nu ai de unde cumpara un bilet)si din acest motiv apar si discutiile cu controlorii de care pot sa spun ca sunt doar profitori si fac japca ca niste bisnitari cerandu-le bani calatorilor prinsi fara bilet(o spun din propria experienta, si mai este un lucru ff rusinos si care ma deranjeaza foarte tare, pur si simplu te sechestreaza in mijlocul de transport si numai zic de galagia pe care o fac)sa nu aveti parerea ca sunt un cetatean care merge fraudulos, NU! bunul simt inca n-a disparut. 2/ de ce nu se procedeaza ca si in alte orase mari din EU ca si controlor sa oferi bilete calatorilor contra cost( decat sa umble ciorchine 3/4 dintr-un mijloc in altul controland,mai bine sa gasesti cate unul in fiecare mijloc de transport si optiunea de-a gasi bilete chiar la pers. in fapt) ..si asa veti vedea ca nu vor mai exista calatori fraudulosi. 3/ cat despre abonamentele stil bilet cele de 24 de ore si cele de 7 zile sa fie posibil comercializarea lor la orice chiosc de bilete( trebuie sa strabat 2/3 cartiere pe jos sa-mi pot achizitiona un abonament)sper sa se tine cont de aceste pareri, sugestii, opinii si noul Director Ovidiu Cristian Tănase sa fie mult mai promt in ceea ce priveste buna functionare a RATC-ului si sa nu se culce pe o ureche...Va multumesc !