Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:22 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Planul lui Chiforeanu de salvare a Petromin

ro

12 May, 2011 00:13 2379 Marime text
cap_7.jpgÎn acest moment, singura sursă de venit a Companiei Naţionale Maritime Petromin SA este împingătorul Pluto

Conducerea Companiei Naţionale Maritime Petromin SA doreşte achiziţionarea unui număr de trei autopropulsate fluviale, prin intermediul cărora să ducă mai departe activitatea de transport naval. Directorul general al CNM Petromin, Florentin Chiforeanu, este de părere că cele mai sus precizate se pot realiza doar dacă se va reuşi vânzarea navei Ileana, vas sechestrat de o societate comercială ce are intenţia de a-l valorifica în vederea obţinerii unei datorii de 220.000 de dolari. De asemenea, Florentin Chiforeanu spune că o mare parte din actualul sediu al companiei ar putea fi dat spre închiriere şi că bani s-ar economisi şi din înstrăinarea complexului turistic din staţiunea Saturn.

„Încercăm să rezistăm. Facem tot posibilul să nu ducem la groapă marinăria românească şi să ne punem în practică planul acesta, de criză, de trecere de la transport naval maritim la transport naval fluvial. Transport naval maritim nu avem cum să mai facem fiindcă, prin voinţă populară, navele au fost vândute. Şi tot prin voinţă populară, nu s-a spus nimic în loc. Din zecimalele care rămân din transportul naval maritim vrem să cumpărăm trei autopropulsate fluviale, cu care să ducem mai departe activitatea de transport naval", a declarat, ieri, Florentin Chiforeanu, directorul general al Petromin. Tot potrivit acestuia, administratorul judiciar a depus, ieri, instanţei tabelul preliminar al creanţelor companiei Petromin SA, care se află în insolvenţă. „Totalul datoriei Petromin către terţi/furnizori este de 16 milioane 300 de mii de euro. Dacă studiem în amănunt acest tabel ajungem la următoarele concluzii: fostul partener austriac Voestalpine figurează cu impresionanta sumă de aproape 13 milioane de dolari, 4,5 milioane de euro este suma aflată în litigiu cu ANAF, banii sunt izvorâţi dintr-un TVA aferent 2001. Mai rămân două milioane de euro către ANAF, asta fiind singura sumă clară şi limpede şi 173.000 de euro datorii către furnizori. Simplu, datoria certă a companiei Petromin este de aproape 2,4 milioane de euro. Cu bunurile pe care le are Petromin, în acest moment, se poate compensa suma de bani mai sus precizată, iar compania să-şi continue activitatea", a mai afirmat şeful de la Petromin SA. Din câte se pare, reprezentanţii de la Voestalpine au spus în adunarea generală de ieri că pentru compensarea datoriei de aproape 13 milioane de dolari se consideră îndestulaţi dacă primesc nava Carmen Silva, care este sechestrată spre a fi executată în portul Istanbul. „Tot cei de la Voestalpine au arestat nava Carmen Silva. Următoarea adunare generală va avea loc pe data de 19 mai. S-ar putea înregistra un pas important pentru Petromin, o dată cu ştergerea datoriei către Voestalpine. Tot pe data de 19 mai se va stabili şi data când va fi scoasă la licitaţie nava Ileana. Dacă aceasta va fi comercializată, cu banii obţinuţi vom putea achiziţiona cele trei autopropulsate fluviale (...) Vasul este evaluat la aproape 1,5 milioane de dolari şi nu a mai navigat de 12 ani. Anul trecut am vrut s-o reparăm", a mai explicat Chiforeanu.

Contractul de muncă al lui Chiforeanu

Directorul general al Petromin spune că nava Ileana este sechestrată de o societate comercială ce are intenţia de a o valorifica în vederea obţinerii unei datorii de 220.000 de dolari. De menţionat că, în acest moment, singura sursă de venit a Companiei Naţionale Maritime Petromin SA este împingătorul Pluto, iar o eventuală defecţiune a acestui ar însemna un adevărat dezastru pentru toţi angajaţii unităţii. Florentin Chiforeanu se plânge în continuare de administratorul special Ionela Irina Grigorescu, care s-a ales cu o sesizare penală pe motiv că ar fi emis o serie de decizii, dispoziţii şi informări nelegale, depăşindu-şi astfel atribuţiile conferite de lege. „Primul lucru pe care l-a făcut când a intrat în Petromin a fost să ceară contractul de muncă al lui Chiforeanu. (...) În instanţă a cerut ridicarea dreptului de administrator al CNM Petromin. Este inadmisibil aşa ceva", a mai afirmat conducerea Petromin. Revenind la plângerea penală mai sus precizată, care a fost semnată de către Andrei Horia Bud, directorul departamentului Nave din cadrul Companiei Naţionale Maritime Petromin SA, pe data de 2 mai, administratorul special ar fi emis mai multe documente, printre care şi o informare către salariaţii Companiei Maritime Petromin SA, cu privire la întocmirea unei noi organigrame, făcându-se apel la planul de reorganizare a societăţii.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • mihai stancu 12 May, 2011 10:13 in toate comentariile despre petromin nu s-a spus nimic despre cei 4 marinari de pe carmen sylva care nu si-au primit drepturile salariale pe decembrie si ianuarie nici pana astazi. ce vina avem noi . puteau sa na achite si noua salariile cum le-au achitat la cei 23 marinari. nu credeti ca cineva de la petromin isi bate joc de noi.banuesc ca dl chiforeanu, dl.dl barbulescu, dl.bud si alti salariati din cadrul petromin care nu au facut foamea mancand numai orez si-au luat salariile, ce mai conteaza de cei 4 (din care unul a murit la cateva zile de la intoarcerea dinb nigeria)mai sunt 3, poate scapam si de ei,ca si-au riscat viata cu asa zisa nava carmen sylva ei nu au nici un drept ,sa astepte(vorba dl.Barbulescu),sau sa-si ia gandul e la bani(vorba dl.Chiforeanu) va multumim tuturor ca ne ajutati ,
  • adamclisi 12 May, 2011 08:58 planul de reorganizare trebuie facut,depus si sustinut de administratorulspecial pe cre chiforeanu si cu bud nu o lasa sa isi desfasoare activitatea pentru a nu le descoperi infractiunile,hotiile si furturile din companie!totul este o mare vrajeala!!!!