Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:34 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cisterna de la Grupul de Nave pleaca la DGA

ro

17 May, 2008 00:00 1286 Marime text
1210970497.jpg

Expertiza a aratat ca cisterna nu transporta motorina, ci reziduuri tehnologice

Dosarul are insa o "traiectorie" din ce in ce mai ciudata. Desi ar fi trebuit sa fie instrumentat de Politia Transporturi, Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Constanta s-a trezit cu el pe cap. Dupa doua luni de ancheta, va pleca la DGA. La inceputul lunii martie, politistii Sectiei 5 au impanzit Poarta de acces nr. 5 a Portului Constanta. Erau secondati de colegii lor de la DGA. In jur de ora 16.00 si-a facut aparitia si cisterna asteptata, cu privire la care existau informatii ca ar transporta motorina furata de la Grupul de Nave al Politiei de Frontiera. Motorina ar fi urmat sa fie transportata la un depozit care candva apartinuse armatei, in prezent dezafectat. Cum DGA-ul nu bate drumul degeaba, suspiciunea a fost ca autorii faptei ar fi fost cadre MAI. Informatiile au fost negate atat de Sectia 5, cat si de DGA, care au sustinut ca cisterna transporta reziduuri din centrala Grupului de Nave, reziduuri care urmau a fi prelucrate undeva langa Midia. Oficial s-a precizat ca centrala se defectase si a fost chemata o firma care sa efectueze reparatiile. Cu aceasta ocazie s-a curatat rezervorul, iar reziduurile au fost incarcate in cisterna. Neoficial, insa, cisterna nu facea decat sa transporte motorina furata de la Politia de Frontiera, si fusese oprita, in Poarta 5, abia la cel de-al doilea drum. De atunci, dosarul a avut o traiectorie sinuoasa. Dat fiind ca presupusa fapta a avut loc in incinta Port Constanta, ancheta ar fi trebuit desfasurata de catre Politia Transporturi. Magareata a picat, insa, pe Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Constanta. A existat si o explicatie. Daca intr-adevar informatiile neoficiale se confirma, este mai bine ca investigatiile sa fie efectuate de catre IPJ, pentru a se inlatura orice suspiciuni cu privire la derularea corecta a anchetei, deci investigatiile trebuiau efectuate de un organ neutru. Timp de doua luni, SIF a desfasurat cercetarile necesare. O expertiza efectuata in dosar de catre Oil Terminal a confirmat ca in cisterna nu se afla motorina, ci un reziduu tehnologic, numit slam. Si totusi, dosarul va pleca la DGA in cel mai scurt timp. Explicatia oficiala este aceea ca DGA a fost cea care a efectuat primele cercetari in cauza si cea care a detinut informatiile in urma carora s-a actionat. Cam greu de digerat insa, avand in vedere ca un dosar ajunge la DGA numai in situatia in care autorul este cadru al Ministerului Internelor si Reformei Administrative. Intre timp, cisterna continua sa zaca "sechestrata" pe platforma Sectiei 5 Politie, in asteptarea solutionarii cazului.

Scris de: {autor}Olimpia CEARA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii