Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:21 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bani publici pentru Metro

ro

04 Oct, 2005 00:00 880 Marime text

Dupa metoda aplicata la Bucuresti, si la Constanta, in vederea fluidizarii circulatiei pentru cele doua magazine Metro, au fost cheltuiti aproape 50 miliarde de lei * La aceste centre comerciale s-au instalat semafoare, au fost executate scuare de separarea directiilor de circulatie toate din bani publici * La fiecare din cele doua lucrari s-au cheltuit peste 24 miliarde de lei pentru borduri, trotuare pavate, asfaltare, semaforizare si trasarea benzilor de circulatie * In ciuda eforturilor noastre de a afla ceva pe cale oficiala despre finantarea lucrarilor, peste tot ne-am izbit de adevarate ziduri ale tacerii * Delia Nica, manager pe probleme de relatii publice la Metro Cash&Carry ne-a spus ca "datele solicitate nu sunt secrete, dar nici nu consideram ca trebuie sa le facem publice" * Scandalul de la Constanta este pus pe tapet dupa ce la Bucuresti, unde Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale si Ministerul Transporturilor au devenit protagonistele unei tevaturi similare legate de constructia pasajului Otopeni - Aeroportul International "Henri Coanda" * Aici, valoarea investitiei executata in favoarea magazinului Metro Otopeni ajunge la aproape 11 milioane de euro

Scandalul privind nodul rutier pentru Metro din bani publici si fonduri europene de la Otopeni este in toi. La Constanta situatia este aproape asemanatoare. Astfel, pentru ambele magazine, atat pentru cel de pe bulevardul Aurel Vlaicu, cat si pentru cel din Kilometrul 4-5, lucrarile de fluidizarea circulatiei au fost executate din bani publici si au costat zeci de miliarde de lei.Primul magazin Metro a fost inaugurat la 15 octombrie 2000, iar Metro 2, la 16 decembrie anul trecut. De atunci si pana acum, cele doua magazine au fost implicate intr-o serie de scandaluri.Cumparatorii, indeosebi femeile, au reclamat aparitia unor camere de luat vederi care surprindeau imagini din cabinele de proba, care violeaza intimitatea. In acest timp, administratia magazinelor spune ca numai asa poate scapa de hotii de imbracaminte, care mai ataca raioanele din cand in cand si imbraca produsele vestimentare in cabinele de proba. Au mai fost tot felul de discutii cu privire la terenul pe care este amplasat acum Metro 2, si care ar apartine sindicatului din invatamantul preuniversitar. Tot magazinele Metro mai au probleme si cu Directia de Finante Publice Constanta.Se prefigureaza un nou scandalSurse din cadrul Primariei spun ca si aici, ca si la Metro Otopeni, pentru fluidizarea circulatiei au fost utilizati bani publici. Primul ansamblu a fost construit chiar inainte de intrarea in functiune a magazinului din Aurel Vlaicu, cand pentru a nu se stanjeni intrarea si iesirea la centrul comercial a fost efectuata aceasta complexa lucrare. Au fost instalate semafoare, s-au executat scuare de separarea directiilor de mers, lungi de aproape doua sute de metri si largi de aproape opt metri. Potrivit acelorasi surse, numai aici s-au cheltuit peste 24 de miliarde de lei pentru borduri, trotuare pavate, asfaltare, semaforizare si trasarea benzilor de circulatie. La fel s-a intamplat si la magazinul inaugurat la finele anului trecut in cartierul Kilometrul 4-5. Lungimea ansamblului de fluidizarea circulatiei, alcatuit ca si la centrul comercial din Aurel Vlaicu din semafoare, trotuare din pavele, borduri, scuare de separarea directiilor de mers, precum si benzi trasate pe asfalt, a costat si aici tot peste 24 miliarde de lei. In ciuda eforturilor noastre de a afla ceva pe cale oficiala nu am reusit sa aflam mare lucru. Intrebati de sumele pe care le-au utilizat pentru aceste doua lucrari de fluidizarea circulatiei din Constanta, dupa mai multe incercari am reusit sa aflam de la Delia Nica, manager pe probleme de relatii publice la Metro Cash&Carry ca: "datele solicitate nu sunt secrete, dar nici nu consideram ca trebuie sa le facem publice". De aici, fiecare intelege ce vrea.Scandalul este pe cale sa izbucneasca si la Constanta, dupa ce la Bucuresti, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului au devenit protagonistele unui protest legat de constructia pasajului Otopeni - Aeroportul International "Henri Coanda", aflat pe DN1.Aici, proiectul denumit "Fluidizare DN1 Aeroport Baneasa - pasaj Otopeni, km 7+535 - km 11+938" a fost demarat anul trecut, in primavara. Intreaga tevatura a inceput pe timpul PSD-ului, iar lucrarile sunt cofinantate BERD si Guvern, valoarea investitiei ajungand la aproape 11 milioane de euro.Pasajul are o lungime de peste doi kilometri, va fi de tip autostrada, finalizarea lucrarilor fiind estimata undeva in anul 2008.Intreaga investitie se va realiza in trei etape si este executata de grupul italian Astaldi SpA, despre care se spune ca ar fi un off-shore, cu sediul in Cipru, care de fapt ar controla si Metro.La licitatia organizata de MTCT, au participat companiile Astaldi SpA Italia, Primorje - Slovenia, FCC Construccion - Spania, Strabag - Austria, Orhan Evin Inssat - Turcia, JV Balfas/Athinaki/Techiniki si JV Aegek/Efklidis din Grecia.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii