Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:07 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Joc de imagine sau pregătirea terenului pentru privatizarea regiei Cum s-a dezamorsat „bomba” RATC?

ro

18 Sep, 2013 00:00 2335 Marime text
Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa a încetat, ieri, greva declanşată luni dimineaţă, fără niciun avertisment prealabil. Autobuzele regiei au ieşit pe traseu în jurul prânzului şi, la puţin timp după asta, conducerea RATC a dat publicităţii şi un comunicat de presă: „Începând cu orele 13.00, în urma încetării grevei şoferilor RATC, autobuzele au reintrat în trasee, conform graficelor de transport”, se menţiona în comunicat.

Cine i-a convins pe protestatari să renunţe la grevă? Au renunţat pur şi simplu sau în urma unor promisiuni? Şi dacă există promisiuni, ce presupun acestea? Amintim, în acest context, şi faptul că şoferii care au fost în grevă au fost acţionaţi în instanţă de conducerea RATC. Cărui joc de imagine au servit greviştii RATC? Şi cum rămâne cu pierderile rezultate în urma neîncasării de bani din vânzarea biletelor?

Caut regie publică pe pierdere pentru a o subvenţiona cu 5 milioane de euro

Amintim că RATC este o regie publică subvenţionată de municipalitatea constănţeană cu 5 milioane de euro pe an. Primarul Radu Mazăre a atras atenţia asupra faptului că, pentru că societatea este în pierdere, greva şoferilor RATC a fost „totalmente ilegală”. Mai mult, susţine edilul şef, „nu ai voie să faci grevă atâta timp cât există un contract colectiv de muncă”, iar sindicatul RATC ar avea, conform spuselor primarului, un contract colectiv pentru perioada 1 decembrie 2012 - 1 decembrie 2014. Se impune, în acest context, o întrebare: de ce a subvenţionat administraţia publică locală o societate în pierdere şi de ce nu a urmărit în niciun fel aceste pierderi? Cine răspunde pentru ele? Cum se va reglementa situaţia?

Haos total

Luni, Consiliul Local Municipal Constanţa a decis că, în lipsa autobuzelor RATC, operatorii privaţi vor pune la dispoziţie mijloace de transport în comun pe toate traseele regiei. „Până când se va pronunţa Tribunalul asupra acestei greve total ilegale, operatorii de maxi-taxi, i-am adunat, am vorbit cu ei, vor suplimenta numărul de maşini pe traseele pe care funcţionează acum, în plus, pe cinci trasee, cele mai aglomerate ale RATC-ului, le-am eliberat acum avize de traseu, vor intra suplimentar firmele private ca să preia călătorii. În urma şedinţei de Consiliul Local, pe 102 - 14 maşini, pe linia 5 - 10 maşini, pe 42 - 7, pe 43 - 7, pe 40 - 6. Dacă aceste maşini nu se vor dovedi a fi suficiente, este exact numărul de maşini pe care îl avea și RATC-ul pe aceste linii, atunci suplimentăm, că mai avem de unde”, preciza primarul. Ieri, însă, până când şoferii RATC au renunţat la protest, în Constanţa a fost haos. Microbuzele operatorilor privaţi, încărcate până la refuz, într-o totală bătaie de joc, sfidând orice dovadă de civilizaţie, au circulat aproximativ pe aceleaşi trasee pe care merg de obicei. Nu au avut în parbriz numărul autobuzului RATC pe traseul căruia circulă, astfel că mulţi constănţeni nu au ştiut în ce maxi taxi trebuie să se urce.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • bad 18 Sep, 2013 08:39 voi stiti de ce da suleyman 5 mil de euro voi stiti de ce da 5 milnde euro? dupa spusele lui e subventie, dar acei bani sunt banii voturilor pensionarilor care merg gratuit. ei primesc abonamente gratuite ,,ca sa voteze''iar voi constantenii le platiti abonamentele.nu exista nici o subventie.