Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:34 28 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Județul Constanța Camera de Conturi a derulat o acțiune de audit și la UAT Cobadin. Principalele constatări (DOCUMENT)

ro

20 Apr, 2022 00:00 2784 Marime text

 
  • Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale UATC Cobadin a fost efectuat în perioada 26 octombrie - 26 noiembrie 2021.
  • Primarul comunei Cobadin, Cristian Telehoi, a menționat că mai mult de jumătate dintre cele constatate au fost rezolvate în timpul controlului, iar cele câteva rămase - ulterior, înaintea termenului limită.
 
Camera de Conturi Constanța a făcut publică sinteza rezultatelor acțiunii de audit desfășurate la Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Cobadin.
 
Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale UATC Cobadin a fost efectuat în perioada 26 octombrie - 26 noiembrie 2021. Camera de Conturi Constanța a prezentat apoi informații sintetice privind indicatorii bugetari ai entității verificate, structura și sumele estimate ale abaterilor constatate, principalele constatări, atât la UATC, cât și la Liceul Cobadin, măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate, opinia de audit, dar și măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi.
 
Sinteza completă o puteți consulta în secțiunea „Documente“ a acestui articol.
 
„Au fost mici constatări ale Camerei de Conturi Constanța, nu probleme importante, ci aspecte pur administrative. Mai mult de jumătate dintre cele constatate au fost rezolvate în timpul controlului, iar cele câteva rămase - ulterior, înaintea termenului limită“, a declarat primarul comunei Cobadin, Cristian Telehoi.
   
Principalele constatări
 
Exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare
„Datele reflectate în conturile de disponibilități și alte valori sunt majorate eronat cu suma de 23.331 lei, din contul 562.
Menținerea în contul 462 Creditori a unor sume pentru care s-a prescris dreptul de a cere restituirea lor.
Nu au fost publicate informațiile necesare, pe pagina de internet a entității, conform Legii privind finanțele publice locale.
UATC Cobadin nu a creat provizioane pentru litigii cu suma reprezentând actualizarea restului de executat al unui contract de achiziții publice“.
Organizarea, implementarea și menținerea sistemelor de management și control intern (inclusiv audit intern)
„Nu a fost actualizat SCIM“.
Modul de stabilire, evidențiere și urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul și la termenele stabilite de lege
„Nu s-a stabilit și încasat pentru toate entitățile de pe raza de competență taxa de reclamă și publicitate.
S-au constatat diferențe de taxă de concesiune și închiriere, neînregistrate și neîncasate.
Nereguli privind plata taxei pe teren, aferentă loturilor atribuite în folosință gratuită tinerilor sub 35 de ani.
Impozit pe clădiri nou construite și nedeclarate la UATC în vederea impunerii“.
Calitatea gestiunii economico-financiare
„UATC Cobadin nu a dat în administrare / închiriere suprafața de pășune de 958 de hectare pe care le are în proprietate“.
 
Abateri constatate la Liceul Cobadin
 
Elaborarea și Fundamentarea BVC
„Fundamentarea și aprobarea prevederilor proiectului de buget pentru anul 2020 s-a realizat cu încălcarea prevederilor legale, la Liceul Cobadin“.
Exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare
„Contul 401-Furnizori, la 31.12.2020, are un sold de 13 mii lei, care nu reprezintă datorie a Liceului Cobadin către terți.
Organizarea neconformă a evidenţei tehnico-operative a activelor fixe, prin neînregistrarea la categoria de mijloace fixe a unor bunuri cu valoare de inventar peste 2500 lei, la Liceul Cobadin.
Înregistrare eronată a terenurilor și clădirilor care sunt patrimoniul UATC Cobadin, dar sunt date în administrarea Liceului Cobadin“.
Eficiența
„Nearendarea unei suprafețe de 1,31 ha de teren agricol, proprietate privată a Liceului Cobadin“.
Calitatea gestiunii
„Neinventarierea tuturor bunurilor din patrimoniul Liceului Cobadin (atât cele proprietate, cât și cele în administrare)“.
 
Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate
 
„- pentru abaterile contabile, au fost întocmite operativ note contabile prin care au fost corectate erorile constatate;
 - au fost publicate pe pagina de internet a entității, toate informațiile publice obligatorii;
- au fost constituite provizioane pentru litigiul pe rol;
- a fost constituită comisie care împreună cu poliția locală a efectuat verificări în teren cu privire la clădirile edificate, pentru care au fost solicitate autorizații de construire dar nu au fost întocmite PV Recepție finală;
- la compartimentul de impozite și taxe, au fost stabilite debitele din nedeclararea/neimpunerea terenurilor în folosință gratuită, au fost stabilite impozitele pe clădirile edificate și nedeclarate, constatate în urma inspecției în teren; totodată au fost date amenzi pentru nedeclararea acestor obligații;
- a fost emis borderou de debite pentru sumele constatate suplimentar“.
Liceul Cobadin
„- pentru abaterile contabile, au fost întocmite operativ note contabile prin care au fost corectate erorile constatate“.
 
Opinia de audit
 
„Opinia exprimată a fost opinie contrară, având în vedere natura abaterilor și a erorilor, precum și valoarea abaterilor prezentate mai sus, în sumă de 820.362 lei cu influenta asupra situatiilor finaciare, care se situează peste pragul de semnificație stabilit pentru exprimarea opiniei, în sumă de 298.316 lei, în conformitate cu prevederile pct. 342, 343 si 349 lit. a) din Regulamentul privind organizarea si desfășurarea activităților specifice Curții de Conturi, precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activități, aprobat prin Hotărârea Plenului Curții de Conturi a României nr.155/2014“.
 
Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi
 
„Referitor la organizarea, implementarea și menținerea sistemelor de management și control intern la entitatea auditată, UATC Cobadin va lua măsuri urgente în vederea implementării și menținerii sistemelor de management și control al entității (SMCI), conform OSGG nr. 600/2018;
UATC Cobadin nu a dat în administrare/închiriere suprafața de pășune de 958 de ha pe care la are în proprietate - se recomandă efectuarea urgentă a demersurilor legale în vederea atribuirii în folosință a pășunii pentru realizarea de venituri proprii din acestă sursă;
Nestabilirea și neîncasarea pentru toate entitățile de pe raza de competență a taxei de reclamă și publicitate - se recomandă stabilirea reală și exactă a cuantumului taxei de reclamă și publicitate și încasarea acesteia.
Referitor la taxa de concesiune și închiriere, neînregistrată și neîncasată, se recomandă verificarea tuturor contractelor de închiriere/ concesiune, cu privire la modul de instituire a debitelor și apoi, urmărirea și încasarea acestora.
Cu privire la nestabilirea, neurmărirea și neîncasarea impozitului pe clădiri, aferent clădirilor nou construite, pentru care a fost emisă autorizație de construire, au fost finalizate, dar nu au fost declarate de către proprietari, la compartimentul de impozite și taxe, se recomandă continuarea verificărilor tuturor autorizațiilor de construire, a prelungirilor acordate, stabilirea situației în teren a clădirilor pt care s-a solicitat autorizare de construire și efectuarea demersurilor în vederea impunerii în termen;
Cu privire la situația terenurilor atribuite prin HCL, în folosință gratuită, tinerilor sub 35 de ani, conform Legii nr. 15/2003 (*republicată*) privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală*), se recomandă încasarea veniturilor proprii stabilite pentru clădirile edificate pe terenurile atribuite în folosință gratuită, tinerilor“.
 
Constatări efectuate la entitățile din subordine / sub autoritate
 
„Abateri cu privire la efectuarea inventarierii patrimoniului propriu și administrat al Liceului Cobadin: - se recomandă elaborarea unor norme proprii de inventariere, astfel ca, la viitoarea operațiune de inventariere, aceasta să se efectueze în conformitate cu prevederile legale“.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Sursa foto: ZIUA de Constanța
 
Citește și:
 
Camera de Conturi Constanța, acțiune de audit și la Clubul Sportiv Medgidia. Care au fost principalele constatări (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii