Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:49 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Demersul nostru a dat roade Vor fi scoase „semafoarele inselatoare" (galerie foto)

ro

11 Mar, 2010 04:04 2051 Marime text
cap_3.jpgCa urmare a semnalelor emise de cotidianul nostru în luna decembrie 2009, şi ianuarie 2010, prin materialele „Semafoare înşelătoare în intersecţii" şi „Chioşc de ziare, pericol în intersecţie", în care făceam precizări legate de mijloacele de publicitate luminoase amplasate nepotrivit în intersecţii, şeful Biroului de Iluminat Public din cadrul Primăriei Constanţa, Viorel Farcaş, vrea să elaboreze până la următoarea şedinţă de Consiliu Local, primul regulament de organizare, autorizare şi amplasare a mijloacelor de publicitate de pe raza municipiului

Acesta va fi întocmit în colaborare cu operatorii economici care se ocupă de amplasarea panourilor luminoase în municipiu şi va trebui să treacă de avizul primarului Constanţei şi ulterior de votul consilierilor locali. Astfel de regulamente mai există şi în Cluj-Napoca, Mediaş, Bucureşti, Timişoara şi Oradea.

Preocupaţi iniţial cu alegerile prezidenţiale, ulterior cu efectele iernii, responsabilii cu soluţionarea problemei legate de panourile luminoase amplasate în intersecţii şi pe stâlpii de semafoare au uitat problema pe care, în urmă cu două luni, o scoteam în prim-plan. În decembrie, semnalam faptul că în patru intersecţii mari din municipiu, pe stâlpii pe care sunt montate marcajele electrice semaforizate apare şi semnalul luminos prin care se anunţă că în zonă este o farmacie, reducând vizibilitatea conducătorilor auto angajaţi în trafic. Acestea erau montate pe stâlpii pe care erau amplasate semafoarele, în zona intersecţiilor bulevardului Alexandru Lăpuşneanu cu Ferdinand, bulevardului Tomis cu strada Nicolae Iorga, dar şi şoselei Mangaliei cu strada Pandurului.

Ulterior, aduceam la cunoştinţa responsabililor că şi la intersecţia străzii Pandurului cu şoseaua Mangaliei, chioşcul de ziare amplasat la nici doi metri de intersecţie are acelaşi efect ca şi semnalele luminoase postate pe stâlpi. După ce am semnalat cele două probleme, am avut marea surprindere să constatăm că demersul nostru a produs efecte pozitive. Aşa a apărut, după cum ne-a declarat şeful Serviciului de Iluminat Public din cadrul Primăriei Constanţa, Viorel Farcaş, ideea întocmirii unui regulament care să stipuleze clar cadrul juridic unitar privind modul de administrare şi exploatare a spaţiilor publicitare din municipiu.

Mazăre va da ok-ul

Contactat telefonic, şeful serviciului în discuţie ne-a declarat că problema semnalată de noi anul trecut ar putea fi soluţionată dacă aleşii locali vor fi de acord cu regulamentul pe care urmează să-l elaboreze, care face referire la autorizarea, construirea şi amplasarea firmelor şi reclamelor publicitare. „Dacă în cele 33 de intersecţii semaforizate din oraş s-ar pune câte patru panouri luminoase mici şi alte patru mari, atunci din start este o problemă în trafic. Prin elaborarea acestui regulament vrem să eliminăm orice problemă", a susţinut Farcaş. Chiar dacă în Ordonanţa de Guvern nr.43/1997 la articolul 47, aliniatul 1-1, dar şi în Codul Rutier, este specificat că „se interzice amplasarea oricăror construcţii care generează un trafic suplimentar, la o distanţă mai mică de 50 de metri de marginea îmbrăcămintei asfaltice în cazul autostrăzilor, al drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, şi 30 de metri pentru celelalte drumuri de interes naţional şi judeţean", în nicio intersecţie semaforizată din Constanţa nu se aplică niciunde această reglementare.

După apariţia acestui regulament toţi cei care au panouri luminoase în intersecţii vor trebui să se supună întocmai prevederilor regulamentului, iar dacă nu, să fie sancţionaţi conform articolelor indicate în actul normativ. Până să ajungă pe masa de lucru a aleşilor locali municipali, trebuie întocmit un referat către primar, prin care se solicită aprobarea unei astfel de reglementări după care şeful Direcţiei va trece la elaborarea propriu-zisă a proiectului. Acesta trebuie să primească avizul Comisiei de Urbanism, a celei de Buget-Finanţe dar şi a celei Juridice.

regulament_2.jpgNormativ întocmit în colaborare cu Sea View Media

Aşa cum arată regulamentul deja intrat în vigoare al municipiului Oradea, amplasarea sistemelor de publicitate se va face numai pe stâlpii de iluminat public, nu pe cei care conţin semnalizări rutiere iar culorile folosite nu vor fi cele specifice semnalizărilor şi nici nu lumină intermitentă. În alt regulament, cel întocmit de Primăria Municipiului Mediaş, aceste amplasări sunt interzise fără excepţie. De asemenea, este interzis inscripţionarea de reclame ori amplasarea lor pe carosabil, în curbe cu vizibilitate redusă dar şi în zone de conflict. În plus, acestea nu ar trebui să fie amplasate decât la o distanţă de trei metri. Dacă ar fi să luăm cazurile celor trei intersecţii semaforizate, indicate în materialul din decembrie 2009, toate panourile ar trebui date jos.

Dincolo de lege însă, există mari şanse ca regulamentul să creeze probleme firmelor care se ocupă de amplasarea acestor panouri. Practic, postarea reclamelor, luminoase sau nu, aduceau un mai mare profit celor care le administrau, dacă erau plasate într-un loc cu vizibilitate foarte bună decât - cum ar fi intersecţiile semaforizate - decât în alte locuri mai puţin sesizabile. „Noi, în calitate de operatori care ne ocupăm de amplasarea acestor panouri luminoase în municipiu, lucrăm împreună cu cei de la Direcţia de Iluminat Public la elaborarea acestui regulament pentru că dacă nu este bine pus la punct există posibilitatea ca să se demonteze greşit anumite panouri", ne-a declarat directorul societăţii care se ocupă de amplasarea panourilor luminoase în municipiu, Sea View Media, Ionuţ Barbu.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii