Ședință ordinară a CJ Constanța,15 decembrie Reguli pentru desfășurarea activității Unitățile de Achiziții Publice Centralizate, pe ordinea de zi (DOCUMENT)
Ședință ordinară a CJ Constanța,15 decembrie: Reguli pentru desfășurarea activității Unitățile de Achiziții
10 Dec, 2025 13:58
ZIUA de Constanta
100
Marime text
100
Marime text

Consiliul Județean Constanța a fost convocat în ședință ordinară luni, 15 decembrie 2025, de la ora 10:00, în sala „Remus Opreanu” a Palatului Administrativ. Convocarea a fost făcută prin Dispoziția nr. 863/09.12.2025, emisă de președintele CJ Constanța, Florin Mitroi.
Printre proiectele de pe ordinea de zi se află și Proiect de hotărâre nr.344/09.12.2025 privind aprobarea normelor specifice de desfășurare a activității Unității de Achiziții Publice Centralizate – UCA.
Este necesar avizul Comisiei de specialitate.
Inițiator al proiectului este Președintele Consiliului Județean Constanța, Florin Mitroi.
Obiectivele principale ale UCA sunt următoarele: optimizarea procesului de achiziție publică în condiții de eficiență economică și social, prin agregarea necesităților utilizatorilor; creşterea nivelului de performanță a achizițiilor publice realizate la nivelul Județului Constanța, inclusiv prin dezvoltarea practicilor privind achizițiile publice strategice, respectiv ecologice, responsabile social și de inovare; asigurarea disponibilităţii categoriilor de achiziții centralizate pentru utilizatori; profesionalizarea personalului UCA în vederea utilizării eficiente a achizițiilor publice strategice.
Rolurile UCA
UCA prestează următoarele activități principale în numele și pentru utilizatori: încheierea de acorduri-cadru; atribuirea de contracte de achiziție publică; administrarea de sisteme dinamice de achiziții.
UCA poate atribui contracte subsecvente în condițiile prevăzute la art. 18.3.
Acordurile-cadru/contractele și sistemele dinamice de achiziții prevăzute la art. 4.1 au ca obiect exclusiv categoriile de achiziții centralizate.
UCA poate desfăşura şi activități de achiziție auxiliare pentru utilizatori, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările si completările ulterioare.
Atribuțiile principale ale UCA sunt colectarea necesităților utilizatorilor în legătură cu categoriile de achiziții centralizate;stabilirea programului anual al achizițiilor publice al UCA pentru categoriile de achiziții centralizate: organizarea procedurilor de atribuire și încheierea acordurilor-cadru/atribuirea contractelor de achiziție publică, precum și atribuirea de contracte subsecvente în condițiile prevăzute la art. 18.3; monitorizarea acordurilor-cadru/contractelor; participarea, în calitate de parte în cadrul procedurilor administrativ-jurisdicționale sau în fața instanţelor de judecată, în legătură cu actele emise în exercitarea atribuțiilor sale; furnizarea de activități de achiziție auxiliare.
Utilizatori principali
Se aprobă lista utilizatorilor principali ai UCA:Centrul Judeţean de Resurse şi Asistență Educațională Constanța;Centrul Şcolar pentru Educație Incluzivă Maria Montessori Constanța;Centrul Şcolar pentru Educație Incluzivă Albatros; Centrul Şcolar pentru Educație Incluzivă Delfinul Constanța.
Lista prevăzută la art. 7.1 poate fi modificată şi completată ulterior înființării UCA, prin Hotărâre a Consiliului Județean Constanța. Utilizatorii principali au obligația de a achiziționa categoriile de achiziții prevăzute la art. 6, prin intermediul UCA.
Utilizatori secundari
UCA desfăşoară activități de achiziție centralizate, precum și activități de achiziție auxiliare şi utilizatorilor secundari, în baza unor contracte încheiate în acest sens între Județul Constanţa şi utilizatorii secundari, în condițiile legii.
Utilizatorii secundari au dreptul de a achiziționa categoriile de achiziții prevăzute la art. 6 prin intermediul UCA.
În situația în care UCA va opta pentru perceperea unor tarife de la utilizatorii secundari pentru activitățile de achiziție centralizate şi activitățile de achiziție auxiliară, acestea vor fi stabilite ulterior înființării UCA, prin Hotărâre a Consiliului Județean Constanţa.
Încheiere contractelor
Utilizatorii încheie în nume propriu contracte subsecvente în baza acordurilor-cadru semnate de UCA sau contracte de achiziții publice în cadrul sistemelor dinamice de achiziții administrate de UCA, în condițiile legii. Pentru evitarea oricărui dubiu, încheierea contractelor subsecvente se va efectua întotdeauna de către utilizatori, indiferent dacă atribuirea contractului subsecvent se realizează de către UCA sau de către utilizatori, conform art. 18.3.
În secțiunea Document a materialului puteți consulta proiectul în integralitate.
Citește și:
Ședință ordinară a CJ Constanța,15 decembrieConsilierii județeni discută despre sectoarele din DJ 225 ce traversează UAT Mircea Vodă (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


