MAI a depus cerere de finanțare din fonduri europene pentru realizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
08:56 19 08 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

MAI a depus cerere de finanțare din fonduri europene pentru realizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă

ro

26 Jan, 2018 22:52 595 Marime text
Ministerul Afacerilor Interne a depus astăzi cererea de finanțare din fonduri europene pentru realizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.
 
Potrivit MAI, proiectul se încadrează în implementarea Strategiei naționale în domeniul TIC (Agenda Digitală pentru România) și va răspunde nevoilor cetățenilor pentru înregistrarea evenimentelor de viață.
 
Prin acest proiect se urmărește informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă pentru 4 evenimente de viață (naștere, căsătorie, divorț, deces), precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la baza informații primare de stare civilă.
 
Astfel, implementarea acestui sistem va conduce la accesarea online a datelor/informațiilor referitoare la procedurile/formularele privind actele de stare civilă, descărcarea on-line și completarea în format editabil a formularelor necesare cererilor pentru eliberarea actelor de stare civilă, încărcarea on-line a unor categorii de formulare necesare emiterii actelor de stare civilă, plata on-line a taxelor aferente, programarea on-line în vederea eliberării documentelor emise la nivelul MAI.
 
Printre alte beneficii oferite de acest sistem se numără și reducerea birocrației prin eliminarea treptată a evidențelor manuale, dar și asigurarea transparenței activităților desfășurate.
 
De asemenea, vor fi digitizate documentele de stare civilă din ultimii 100 de ani.
Informatizarea va reduce numărul de drumuri pe care cetățenii le vor face la ghișee, în contextul în care documentele vor putea fi accesate electronic. În plus, va crește nivelul de securitate al documentelor emise de serviciile de stare civilă.
 
Proiectul are o valoare de aproximativ 34 milioane euro (fără TVA) și va fi implementat pe parcursul a 36 de luni.
 
Parteneri în proiect, alături de Ministerul Afacerilor Interne, sunt Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Comunicațiilor şi Societății Informaționale și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii