Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:22 10 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Acţiune în stradă Protest împotriva „Intenţiei de privatizare a Portului Constanţa”

ro

28 Feb, 2014 02:00 1684 Marime text
Sindicaliștii afiliați la Blocul Național Sindical au decis în cadrul Consiliului ce a avut loc în data de 25 februarie 2014 să iasă în stradă în acțiuni de protest organizate la nivel național.
Potrivit unui comunicat postat pe pagina oficială de internet, marți, BNS va face publice informațiile legate de primul protest, programat chiar în prima decadă a lunii martie, urmând ca datele legate de celelalte acțiuni să fie anunțate treptat, pe măsură ce se definitivează aspectele organizatorice.
Protestele se vor desfășura la nivel național și vor aduce în stradă lucrători din toate sectoarele economice, deopotrivă din companii private și din societăți/regii/companii etc aflate în portofoliul statului.
Decizia luată de delegații la Consiliul BNS a fost generată de o serie de probleme grave ce afectează sectoare-cheie ale economiei, probleme pentru care Guvernul nu a știut sau nu a vrut să găsească rezolvare. Protestele au ca scop să readucă în atenția clasei politice și a guvernanților subiectele cu adevărat importante, cele aflate pe agenda României reale, și să determine autoritățile să ia măsuri în regim de urgență pentru soluționarea acestora.
Ce vor sindicaliştii pentru Constanţa
Una dintre ele o reprezintă „Intenţia autorităţilor de a ”privatiza” Administraţia Portului Constanţa şi de a crea astfel un spaţiu propice pentru creşterea infracţionalităţii economice se află pe lista motivelor care au dus la decizia declanşării acţiunilor de protest”.
portul constanta
În comunicatul de presă postat pe pagina oficială a Blocului Naţional Sindical se mai arată că „În mod absurd, împotriva logicii şi a practicilor europene, Guvernul intenţionează să scoată APC de sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi să o mute în subordinea autorităţilor locale. 
În condiţiile în care Administraţia Portului Constanţa are rol de reglementator, această ”privatizare” va slăbi cadrul legal şi va transforma portul într-un spaţiu în care se vor aplica legile junglei.
De altfel, interesele economice şi politice care gravitează în jurul Portului Constanţa au mai dat în trecut naştere unor decizii monstruoase, tangente cu zona penală, imposibil de argumentat logic. Un exemplu în acest sens este vânzarea către un SRL din străinătate a prerogativelor deţinute de statul român de a acorda pavilionul României. Acest drept exclusiv, similar cu acordarea cetăţeniei române dar la o scară mai redusă, a fost cesionat de statul român unei entităţi private printr-un contract de agenţie!
Adăugăm la numeroasele probleme semnalate de afiliaţii BNS din portul Constanţa şi tratamentul abuziv practicat de autoritatea portuară faţă de operatori în ceea ce priveşte subconcesionarea domeniului portuar pentru desfăşurarea activităţilor. Drepturile salariale ale lucrătorilor sunt afectate direct de aceste decizii, un motiv în sine suficient pentru declanşarea acţiunilor de protest”.

Ti-a placut articolul?

Comentarii