Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
22:53 24 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Lipsa de transparenţă a Consiliului Judeţean Constanţa, sesizată şi de Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic

ro

02 Feb, 2016 00:00 1269 Marime text


Autorităţile publice din Constanţa nu au excelat la capitolul „transparenţă“. Cotidianul ZIUA de Constanţa a descris de nenumărate ori această atitudine a instituţiei. Ba mai mult, am relatat şi despre procesele câştigate în instanţă cu această instituţie. Au fost trei astfel de procese câştigate cu Consiliul Judeţean Constanţa, în perioada în care la cârma CJC era Nicuşor Constantinescu, după acţionarea instituţiei în instanţă, ca urmare a refuzului de a răspunde unor solicitări în baza Legii nr. 544/2001.

Citeşte şi

Lipsa de transparenţă a Consiliului Judeţean Constanţa a fost constatată chiar şi la nivel înalt. Astfel, Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic a publicat un document privind situaţia respectării prevederilor Legii nr. 544/2001 şi a altor acte normative (categorii de informaţii afişate din oficiu) la nivelul consiliilor judeţene, act realizat în urma unei analize în luna ianuarie a acestui an.
 
La începutul anului, mai bine de jumătate dintre consiliile judeţene nu au afişat pe site lista categoriilor de documente gestionate conform legii, bilanţul contabil pe anul 2014 sau raportul periodic pe Legea 52/2003. De asemenea, 60% dintre consiliile judeţene nu au afişat lista achiziţiilor publice pe anul 2015, document cerut în legislaţie. Dintre cele 17 categorii de documente studiate şi care sunt destinate informării publice, CJ Constanţa a publicat doar 11. E drept, CJ Mehedinţi „conduce“ acest top, având doar patru astfel de acte făcute publice. Judeţul Caraş-Severin se situează însă la polul opus, având toate aceste 17 acte publicate conform legii.
 
Iată care sunt documentele publice pe care CJ Constanţa NU le-a publicat, aşa cum reiese din situaţia întocmită de ministerul de resort:
  • Numele şi prenumele persoanelor din conducere şi ale funcţionarului public responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
  • Bilanţul contabil pentru anul 2014;
  • Lista documentelor de interes public;
  • Lista categoriilor de documente produse / gestionate conform legii;
  • Raportul periodic pe Legea 52/2003 pentru anul 2014;
  • Achiziţiile publice pe anul 2015. 
Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic are şi câteva observaţii privind bunele practici pentru CJ Constanţa: programul de audienţă trebuie publicat pe prima pagină; de asemenea, nu este specificat numele funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice. 

„Daca asta au constatat oamenii… asta e. Eu ştiu că, cel puţin de când mă aflu la conducerea acestei instituţii, am făcut tot posibilul să asigurăm transparenţa decizională. Am răspuns tuturor solicitărilor venite. Cred că mai mult de atât nu pot face în materie de «transparenţă». Dar dacă mai trebuie să facem ceva în acest sens… o să facem“, a declarat vicepreşedintele cu atribuţii de preşedinte al CJC, Cristinel Dragomir.

Acesta a părut chiar surprins atunci când i-am spus că printre documentele pe care ministerul reclamă că nu au fost publicate se numără programul de audienţă - publicat pe prima pagină -, numele funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice sau bilanţul pe anul 2014. „Programul de audienţă… păi ce program, că eu sunt acolo mai tot timpul. Persoana care se ocupă de informaţiile de interes public este Magda Boeru, este hotărâre dată în acest sens, la fel cum avem om şi care se ocupă cu declaraţiile de avere, desemnat pentru acest lucru. Iar bilanţul pe anul 2014 trebuie să fie publicat, din moment ce a fost aprobat prin hotărâre de Consiliu. Oricum, nouă nu ne-a trimis nimeni niciun fel de informare şi nici nu am avut niciun fel de dialog cu acest minister, de când a fost înfiinţat“, a mai spus vicepreşedintele Cristinel Dragomir.

Ti-a placut articolul?

Comentarii