Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:43 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Competitia „Plaja mea e mai curata!”

ro

26 Aug, 2009 20:20 737 Marime text

COMUNICAT DE PRESĂ

Constanţa, 26 august 2009: Organizaţia ecologistă „Mare Nostrum”, împreună cu Vodafone România - Sponsor Principal, Petrom – Sponsor şi Apele Române - Direcţia Apelor „Dobrogea Litoral” - Partener anunţă acordarea celei de-a doua serii de steluţe pentru porţiunile de plajă de pe litoralul românesc, în cadrul competiţiei „Plaja mea e mai curată!”. 
Situaţia acordării steluţelor nu s-a schimbat foarte mult faţă de prima rundă a competiţiei. Câştigătoare la „steluţe” în urma monitorizărilor efectuate timp de 9 săptămâni de voluntarii MARE NOSTRUM sunt zonele: Neptun I, Mamaia III, Mamaia IV, Olimp II, Jupiter IV, Venus II, Saturn II , cotate cu  4 stele.
La polul opus, porţiunile de plajă Năvodari III – zona 2 şi Năvodari IV – zona 1 nu au reuşit să acumuleze decât o stea.
Totodată, potrivit datelor centralizate de voluntarii Mare Nostrum, există porţiuni de plajă care au evoluat de la primele monitorizări. Printre acestea se numără Mamaia III şi Mamaia IV(de la 3 steluţe la 4), precum şi Cap Aurora III(de la o stea la 2).
La capitol involuţii, se află porţiunile de plajă: Neptun II-zona 2(de la 3 stele la 2 stele), Cordon Venus-Saturn II şi Saturn I(de la 4 stele la 3), iar Costineşti II(de la 3 la 2).

“Motivul pentru care, pe anumite zone, situaţia porţiunilor de plajă  s-a îmbunătăţit este pentru că operatorii au avut posibilitatea să pună la punct şi să eficientizeze managementul sectoarelor aflate în administrare. La polul opus, există şi zone unde s-a înregistrat o involuţie, care poate fi datorată afluxului mare de turişti, care a depăşit  estimările operatorilor de plajă”, a declarat MIHAELA CÂNDEA, dir. ex. Mare Nostrum.
Nici una dintre cele cincizeci de porţiuni de plajă care au  intrat în competiţie pentru „marele premiu” nu au reuşit să acumuleze cinci steluţe. 
Acordarea steluţelor s-a făcut în funcţie de câteva criterii clar stabilite, cum ar fi : gradul de curăţenie al plorţiunilor de plajă, existenţa modulelor de colectare selectivă, existenţa toaletelor, a duşurilor şi a surselor de apă potabilă, precum şi a posturilor de salvamar, cât  şi a avertismentelor pentru turişti.
Până acum, voluntarii MARE NOSTRUM au informat peste 10.000 de turişti despre modul în care pot colecta selectiv şi recicla deşeurile de pe plajă. Campania LITORAL CURAT continuă.

Vodafone România are o lungă tradiţie în susţinerea activităţilor de responsabilitate corporativă, implicându-se în viaţa comunităţii prin programe menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, să-i ajute să comunice mai uşor şi să fie în legatură permanentă cu lumea. Susţinem proiecte pentru protecţia mediului, pentru salvarea de vieţi omeneşti aflate în situaţii de urgenţă, cultura, programe de promovare a conceptelor de responsabilitate socială şi corporativă şi a exemplelor pozitive care le ilustrează.

Petrom CSR
„Respect pentru Viitor” este un amplu program iniţiat de Petrom, la începutul anului 2007, prin care răspundem   nevoilor societăţii şi mediului înconjurător. „Respect pentru Viitor” este concretizarea principiilor noastre, care stau la baza dezvoltării durabile. Credem că nevoile prezentului pot fi satisfăcute cu respect pentru generaţiile viitoare şi pentru aceasta am ales să tratăm aspectele legate de mediu şi cele sociale ca parte integrantă a conduitei noastre de business.

      Vodafone, ca Sponsor Principal, a sprijinit financiar şi logistic proiectul „Litoral curat” încă de la prima ediţie din 2005.
 Petrom este alături de Mare Nostrum în proiectul “Litoral curat” din anul 2009 în cadrul platformei de responsabilitate socială “Petrom: Respect pentru Viitor”.

CONTACT:

RAMONA CRÂNGAŞU
RESPONSABIL PR
ONG MARE NOSTRUM
0723328224

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii