Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
12:39 30 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cum ne ajută siesta zilnică să fim mai deştepţi

ro

28 Aug, 2016 00:10 555 Marime text


Somnul de la prânz nu este util doar pentru odihna creierului, ci şi pentru stimularea capacităţilor mintale, se arată într-un amplu studiu prezentat de Asociaţia Americană pentru Ştiinţă Avansată.

„Siesta are efecte reparatorii după o perioadă prelungită de activitate, dar el creşte, în acelaşi timp, capacităţile neurocognitive, comparativ cu perioada de dinaintea siestei”, a declarat Matthew Walker, profesor de psihologie la Universitatea Berkley din SUA, principalul autor al acestui studiu, citat de AFP.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 39 de voluntari, tineri adulţi, împărţiţi în două grupuri, dintre care unul a avut dreptul la mici sieste.
La prânz, toţi participanţii au fost supuşi unor teste de evaluare a capacităţilor mintale. Acestea vizau, în special, activarea hipocampusului, o zonă a creierului implicată în procesul de stocare a informaţiilor. Cele două grupuri au obţinut rezultate identice.

De la ora 14.00, membrii grupului care avea dreptul la siestă au dormit timp de 90 de minute, în timp ce membrii celuilalt grup au rămas în stare de veghe.
Mai târziu, la ora 18.00, toţi participanţii la studiu au fost supuşi din nou unor teste, în timpul cărora li s-a cerut să memoreze diverse informaţii.
Voluntarii care au rămas treji toată ziua au obţinut performanţe mai slabe comparativ cu testele precedente. În schimb, voluntarii care şi-au făcut siesta au obţinut rezultate semnificativ mai bune şi chiar şi-au ameliorat capacităţile cognitive.

Aceste rezultate vin în sprijinul teoriei potrivit căreia somnul este necesar pentru golirea memoriei pe termen scurt din creier, pentru a face loc unor noi informaţii, a explicat Matthew Walker.

Ti-a placut articolul?

Comentarii