Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
18:06 28 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Alimente care reduc stresul

ro

17 Jul, 2015 10:24 833 Marime text
Ţelina conţine o serie de compuşi care scad concentraţia de hormoni ai stresului. Aceşti hormoni provoacă vasoconstricţia vaselor sanguine, iar compuşii din ţelină ajută la dilatarea vaselor şi scad tensiunea arterială, acţionând astfel împotriva acestor hormoni. Consumul de ţelină linişteşte organismul şi sistemul nervos, asigurând un somn liniştit. Seminţele de susan, datorită conţinutului bogat în zinc, ajută la reducerea stresului.
 
Fructele de pădure, precum murele, zmeura şi afinele, ajută la îndepărtarea stresului prin creşterea nivelului de magneziu şi vitamina C din organism. Deficitul acestora slăbeşte sistemul imunitar şi provoacă o stare generală de stres şi epuizare. Migdalele sunt bogate în magneziu, mineral care contribuie la metabolizarea acizilor graşi esenţiali. Consumul de migdale reduce stările de tensiune, anxietate, irascibilitate şi insomnie tocmai prin aportul de magneziu.
 
Seminţele de floarea-soarelui conţin potasiu, complexul de vitamine B12 şi zinc, elemente al căror nivel scade mult în timpul perioadelor de stres. Varza este o importantă sursă de vitaminele A, C şi E, care alungă stresul. Acestea luptă împotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi eliberaţi în organism de către hormonii de stres. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii